ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

باکتری
علمی

محققان روشی را برای تبدیل مدفوع به غذا در سفرهای فضایی ابداع کرده اند

زندگی در سیاره ای دیگر ایده جالب و هیجان انگیزی به نظر می رسد با این حال برداشتن چالش های پیش رو مستلزم اقداماتی است که ممکن است برای بسیاری قابل تصور نباشند. یکی از ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۸ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۰:۰۰

زندگی در سیاره ای دیگر ایده جالب و هیجان انگیزی به نظر می رسد با این حال برداشتن چالش های پیش رو مستلزم اقداماتی است که ممکن است برای بسیاری قابل تصور نباشند.

یکی از این چالش ها مشکل تغذیه است و حالا محققان دانشگاه پنسیلوانیا نشان داده اند که می توان از مدفوع برای رشد باکتری هایی استفاده کرد که قابل خوردن هستند.

در این پروژه محققان باکتری ها را همراه با مدفوع جامد و مایع مصنوعی در راکتوری استوانه ای و ایزوله با 1.2 متر طول و 10 سانتی متر قطر قرار داده اند. این میکروب ها از طریق هضم بی هوازی که شبیه به سیستم گوارش انسان است مدفوع را تجزیه کرده اند.باکتریدر طول این فرایند حجم زیادی از متان تولید شده که می توان از آن برای رشد میکروب دیگری به نام Methylococcus capsulatus استفاده کرد که از 52 درصد پروتئین و 36 درصد چربی تشکیل شده اند و امروزه منبع غذایی حیوانات به شمار می رود.

محیط مرطوب و بسته مورد استفاده در این فرایند برای پاتوژن های مضر نیز فضای رشد مناسبی به شمار می رود به همین دلیل محققان رشد میکروب ها در محیط های با دمای بالا و قلیایی نیز بررسی کرده اند.

افزایش ph محیط به 11 به رشد باکتری Halomonas desiderata منجر شده که از 15 درصد و 7 درصد چربی تشکیل شده است. از سوی دیگر با افزایش دمای محیط به 151 درجه فارنهایت که در آن اغلب پاتوژن ها از بین می روند، باکتری های Thermus aquaticus متشکل از 61 درصد پروتئین و 16 درصد چربی جان سالم به دربرده اند.

محققان به منظور افزایش سرعت فرایند از دو مجموعه میکروب استفاده کرده اند که گروهی از آنها مواد زائد را به اسیدهای چرب تجزیه کرده و گروه دوم اسیدهای چرب را به متان تبدیل می کنند.

این روش باعث افزایش چشمگیر سرعت فرایند شده و باکتری ها طی 13 ساعت 49 تا 59 درصد از مدفوع را تجزیه کرده اند، در صورتی که در حالت عادی چندین روز به طول می انجامد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • roholakamaei
    roholakamaei | ۸ بهمن ۱۳۹۶

    مدفوعمو میفروشم کسی خریداره؟؟؟???

  • binam
    binam | ۸ بهمن ۱۳۹۶

    امان از دست بعضیا. صبح تا شب کلی آدم دارن بخاطر بیماری‌های مختلف مربوط به تغذیه و ژنتیک بخاطر ناتوانی پزشکان و متخصصان دیگه می‌میرن، کلی سر انواع غذاها بحث می‌شه، سر ارگانیک و غیرارگانیک یا سر نقش عناصر مختلف در سلامتی، ...؛ حالا به چه اطمینانی باید رو به چنین غذاهایی بیارن؟!

  • mehrdad_sajjadie
    mehrdad_sajjadie | ۸ بهمن ۱۳۹۶

    خب حالا بعدش چجوری میخوان باکتری رو بخورن؟? ?

    • ساسان
      ساسان | ۸ بهمن ۱۳۹۶

      یعنی به نظرت با این همه هزینه و وقتی که گزاشتن به اینش فک نکردن و تو باید بهشون بگی؟؟

    • 7.62mm
      7.62mm | ۹ بهمن ۱۳۹۶

      باکتری رو نمیخورند، باکتری مدفوع رو تجزیه میکنه به چربی و پروتئین، که میشه غذای انسان.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی