ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

معرفی بازی Hero Hunters؛ چرخ دنده های جنگ

اولین واکنش ما به Hero Hunters یک جمله بود: همین هم غنیمت است. بازی های آفلاین اکشن دیگر جایگاه چندانی بین بازی های موبایل ندارند و توسعه دهندگان برای آنکه از مزایای تبلیغات و پرداخت ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۸ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۹:۰۰

اولین واکنش ما به Hero Hunters یک جمله بود: همین هم غنیمت است. بازی های آفلاین اکشن دیگر جایگاه چندانی بین بازی های موبایل ندارند و توسعه دهندگان برای آنکه از مزایای تبلیغات و پرداخت های درون برنامه ای استفاده کنند، حتی به اجبار هم شده عناوین شان را آنلاین می کنند.

Hero Hunters هر چند یک بازی نیمه-آفلاین به حساب می آید ولی باز نسبت به سیل عظیم اپلیکیشن های آنلاینی که روز به روز بیشتر می شوند غنیمت است. البته همانند دیگر ساخته های Hothead Games، اینجا هم با عنوانی کلیشه ای رو به رو هستیم و مثل Kill Shot Virus می توانیم به بازی لقب «اکشن پاپ کورنی» بدهیم.

با این وجود جدیدترین اثر استودیوی Hothead Games همچنان به قدری سرگرم کننده هست که با تمام ویژگی هایش، در مواقع بی اینترنتی آدرنالین خون تان را افزایش دهد. از دیدگاه مکانیزم های گیم پلی، Hero Hunters عنوانی کاور محور (Cover Based) است.

بازی موبایل Hero Hunters
برای بخش های آنلاین بازی نیازی به وی پی ان ندارید.

یعنی مشابه بازی های Cover Fire یا Star Wars Rivals در اینجا باید بین سنگرها حرکت کنید، در آن ها پناه بگیرید و همان موقع که شرایط را مناسب دیدید، بالا بیایید و به دشمنان شلیک کنید. در اینجا سازنده با دو ویژگی جالب توانسته عنوانش را نسبت به بازی های مشابه متمایز کند: سیستم تخریب پذیری و هیروهای فراوان.

برخلاف عناوین مشابه که معمولا تک نفره یا حداکثر با دو نفر مرحله ها را پیش می برید و حمله می کنید، در Hero Hunters می توانید حداکثر پنج کاراکتر را با خود به میدان نبرد ببرید و جالب اینجاست که قابلیت کنترل تمام آن ها را دارید؛ هنگام نبرد به سادگی شخصیت تان را عوض کنید.

بازی Hero Hunters
بازی خیلی کم متکی به پرداخت درون برنامه ای است و می توانید با کمی تلاش هیروهای خوبی را آزاد کنید.

در این مواقع نیز بقیه کاراکترها توسط هوش مصنوعی اراده می شوند. این المان از آن جهت جذاب است که جدا از تفاوت های ظاهری، قهرمان ها دارای قدرت های ویژه ای هستند که در جنگ ها به کمک تان می آیند و بنابراین بسته به نوع دشمنان، گاهی اوقات توجه به نقاط ضعف و مثبت هر کاراکتر می تواند تاثیر خوبی روی روند درگیری ها بگذارد.

اما نکته جذاب دوم که همان سیستم تخریب پذیری است؛ بازی از خیلی جهات شباهت زیادی به انحصاری معروف مایکروسافت Gears of War دارد و یکی دیگر از ویژگی هایی که ساخته Hothead Games از این عنوان به ارث برده به تخریب پذیری مناسب بازی مربوط می شود.

Hero Hunters
با کشیدن انگشت به سمت چپ یا راست هیروها به کاورهای کنارشان می روند. اگر هم دست تان را به سمت پایین بکشید، آن ها در کاور پناه می گیرند؛ کنترل بازی کاملا مناسب است.

البته Hero Hunters اولین عنوان موبایل کاور محوری نیست که سیستم تخریب پذیری کاورها به خوبی در آن پیاده شده ولی تعداد زیاد کاورها و قابلیت تخریب تک تک آن ها «نابود کردن» را به یکی از لذت بخش ترین کارهای بازی تبدیل کرده است.

همچنین وجود این المان در کنار کاراکترهای منفی گوناگون موجب گشته اند تا سادگی Hero Hunters به خاطر استفاده از پنج شخصیت همزمان کمتر شود و بازیکن طعم چالش را بچشد. جدا از بخش داستانی نیمه-آفلاین، بازی چند حالت گیم پلی دیگر هم دارد.

هیرو هانترز
برای راحتی کار یک گزینه Autoplay در مبارزات وجود دارد که با کلیک روی آن، تمام شخصیت ها خودشان می جنگند و شما نقش تماشاچی را دارید.

یکی از آن ها PVP بوده و در آن با بقیه بازیکن ها به صورت آنلاین مبارزه می کنید. در قسمت Co-Op Raids می توانید با دوستان تان به نبرد با باس های قدرتمند بروید و درون بخش Event نیز هر از گاهی ماموریت هایی پیدا می شود که با انجام شان آیتم هایی به دست می آورید.

البته از همان ابتدا تمام این بخش ها باز نیستند و باید قسمت داستانی را تا جایی مشخص پیش ببرید. اما با وجود گیم پلی جذاب Hero Hunters، گرافیک نکته های منفی عجیبی دارد. گفتیم عجیب به این خاطر که Kill Shot Virus از لحاظ گرافیک یکی از خوب های اکشن اسمارت فون ها بود و این پسرفت منطقی نیست.

نمایی از بخش ارتقا هیروها، در حالت کلی سه کلاس مختلف قهرمان وجود دارد که هر کدام نسبت به یکدیگر ضعف هایی دارند.

بعد از کمی جستجو متوجه شدیم که این مشکل به نسخه نهایی بازی مربوط می شود. در واقع در نسخه های سافت لانچ کاربران می توانستند تنظیمات گرافیک را تغییر دهند و آن را روی درجه بالاتری بگذارند که در ورژن کنونی بازی حذف شده است. به احتمال زیاد این مشکل زودی رفع خواهد شد.

البته همین الان هم جزییات بالا بوده و تنوع ظاهری کاراکترها، انیمیشن های هیروها و محیط به قدری است که بافت های بی کیفیت خیلی به چشم نیایند. ضمن اینکه اگر یک دیوایس ضعیف تر دارید، همین الان می توانید بازی را بدون نگرانی نصب کنید و از تجربه آن لذت ببرید.

آیا Hero Hunters ارزش تجربه کردن را دارد؟

بازی هیرو هانترز
از لحاظ حجمی، دانلودهای بازی خیلی زیاد نیستند.

ابتدا بیایید بگوییم اصلا منظور از نیمه-آفلاین که می گوییم چیست. Hero Hunters را بدون نیاز به اینترنت هم می توانید انجام دهید ولی برای دانلود بعضی بخش ها نیازمند نت هستید. به عبارت دیگر سازنده نسخه کامل عنوانش را به صورت کامل برای دانلود قرار نداده و اگر قسمت داستانی را بازی می کنید، بعد از اتمام یک استیج باید بعدی را دانلود کنید.

با این وجود تعداد مرحله های موجود در یک استیج به اندازه ای هست که بازی برای حدود سی دقیقه سرگرم تان کند. جدا از اینکه می توانید درجه سختی را تغییر داده و یک تجربه متفاوت داشته باشید. بنابراین اگر به دنبال عنوان اکشن آفلاینی هستید، Hero Hunters از بهترین گزینه های موجود است.

بازی هر چند چیز جدیدی برای ارائه ندارد ولی با همان المان های کلیشه اش به راحتی می تواند سرگرم تان کند. به خصوص که استفاده جالب از هیروها و سیستم تخریب پذیری ساخته Hothead Games را نسبت به عناوین مشابه مفرح تر کرده است.

Hero Hunters

Hero Hunters

سازنده: Hothead Games قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 109.2 / 93 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • علی بحرینی
    علی بحرینی | ۸ بهمن ۱۳۹۶

    یه کمی هیرو هاش شبیه اورواچ هست

  • احد وصال
    احد وصال | ۸ بهمن ۱۳۹۶

    هیچ بازی به گرد پای بازی cover fire نمی رسه

مطالب پیشنهادی