همانطور که قبلا در خبرها خواندید عربستان سعودی در ماه های اخیر صدها نفر از شهروندانش را به اتهام فساد مالی بازداشت کرد که یکی از آنها شاهزاده ولید بن طلال بوده و حالا خبر رسیده که این میلیاردر عرب آزاد شده است.

وی که به «وارن بافت عرب» شهرت یافته یکی از بزرگ ترین سرمایه گذاران حوزه تکنولوژی در دنیاست و آنطور که در خبرگزاری های مختلف آمده در کمپانی های مطرح این حوزه سهام دارد.

بن طلال از سرمایه گذاران مطرح اپل و توییتر است

از جمله سرمایه گذاری های کنونی و قبلی وی می توان به اپل، آمازون، AOL، ای بی، اچ پی، توییتر و لیفت اشاره نمود. بن طلال در ماه آذر امسال و به دنبال کلید خوردن برنامه عظیم دولت عربستان سعودی برای مبارزه با فساد در این کشور دستگیر شد البته حبس وی اندکی با دیگر متهمان فساد مالی در دنیا تفاوت داشت و مجبور بود این دوران را در هتل لوکس ریتز کارلتون ریاض بگذراند.

دیگر بازداشتی ها نیز بعد از پرداخت پول های دزدی آزاد شدند و آنطور که گفته می شود دولت عربستان از این محل صد میلیارد دلار درآمد داشته است. البته هنوز مشخص نیست که آیا بن طلال هم مجبور به بازپرداخت پول های بادآورده اش شده است یا خیر.

این شاهزاده سعودی با ثروت خالصی معادل با ۱۷ میلیارد دلار قطعا توانایی پرداخت بدهی هایش به ملت عربستان را دارد. با این حال اما وی ساعاتی قبل از آزادی اش به رویترز گفت که همچنان در گفتگوهایش با مقامات دولتی بر بی گناهی خود از اتهام فساد تاکید می کند.

عربستان از محل استرداد پول های اختلاس شده صد میلیارد دلار درآمد داشته است

وی مدعی شده که حبسش ناشی از سوء تفاهم بوده و همچنان پشتیبان اصلاحات اقصادی شاهزاده محمد بن سلمان است هرچند که گزارشات اولیه حکایت از مخالفت وی با این طرح داشت.

علیرغم وجود اتهاماتی نظیر پولشویی، پرداخت رشوه و تطمیع مقامات دولتی بن طلال مدعی شده که هیچ اتهامی علیه وی وجود ندارد و صرفا «مذاکراتی میان اون و دولت انجام می گیرد».