ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اینتل
تکنولوژی

چرا اینتل دولت آمریکا را در جریان آسیب پذیری های Spectre و Meltdown قرار نداد

به گزاش «وال استریت ژورنال» اینتل پس از اطلاع از آسیب پذیری های «Spectre» و «Meltdown» آنها را به کمپانی های همکار خود اطلاع داده اما از در میان گذاشتن این مساله با دولت آمریکا ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۹ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۴:۳۰

به گزاش «وال استریت ژورنال» اینتل پس از اطلاع از آسیب پذیری های «Spectre» و «Meltdown» آنها را به کمپانی های همکار خود اطلاع داده اما از در میان گذاشتن این مساله با دولت آمریکا خودداری کرده است. برخی از این شرکت ها چینی هستند اما به نظر نمی رسد که از اطلاعات ارائه شده توسط اینتل سواستفاده کرده باشند.

یکی از سخنگویان کمپانی اینتل در این باره تاکید کرده که این شرکت نمی توانست همه را در جریان بگذارد چرا که انتشار عمومی این مساله پیش از دستیابی به راه حل های آن بسیاری از سیستم های کامپیوتری را در خطر قرار می داد.

از سوی دیگر این کمپانی قرار بوده سازمان های دیگری از جمله دولت آمریکا را نیز در جریان بگذارد اما انتشار عمومی خبر پیش از موعد مقرر مانع از این مساله شده است.اینتلالبته باور کردن این مساله کمی دشوار است چرا به گفته Zack Whittaker از نویسندگان ارشد ZDNet و CNET، بین زمان تعیین شده برای انتشار عمومی این خبر و انتشار ناگهانی آن فاصله چندانی نبوده است:

این حرف کاملا بی معنی است. چندین منبع مطلع به گفته اند که تاریخ مقرر 19 دی ماه بوده اما شش روز پیش از آن ماجرا لو رفته است. یعنی اینتل قصد داشته تنها یک هفته پیش از انتشار عمومی خبر دولت را در جریان قرار دهد؟

با این حال نباید از این نکته غافل شد که انتشار گسترده خبر وجود این آسیب پذیری ها تا پیش از توسعه پچ های امنیتی ممکن بود خسارت های غیرقابل جبرانی به بار آورد.

«برایان کرانیچ» مدیرعامل اینتل در جریان اعلام نتایج مالی سه ماهه چهارم سال گذشته تاکید کرد که این کمپانی به شفافیت، اعتمادسازی و در جریان گذاشتن مشتریان از روند پیشرفت ها متعهد است و برای رفع کامل این آسیب پذیری ها با کمپانی های دیگر همکاری می کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی