ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پتنت سامسونگ از ابداع روش‌‌ جدید احراز هویت خبر می‌دهد

سامسونگ هر روز پتنت‌ جدیدی ثبت می‌کند که هر کدام از قابلیت‌های متفاوت و پروژه‌های در دست توسعه خبر می‌دهند. اخیرا پتنت‌ جدیدی از این شرکت کره‌ای همانند مورد‌های گذشته در فضای مجازی مشاهده شده ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۹ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۷:۰۰

سامسونگ هر روز پتنت‌ جدیدی ثبت می‌کند که هر کدام از قابلیت‌های متفاوت و پروژه‌های در دست توسعه خبر می‌دهند. اخیرا پتنت‌ جدیدی از این شرکت کره‌ای همانند مورد‌های گذشته در فضای مجازی مشاهده شده که نشان می‌دهد اکنون این کمپانی خلاق در حال فعالیت روی ابداع روش‌‌ جدید احراز هویت است.

تیر ماه سال ۹۴ این پتنت با نام «احراز هویت همزمان بر اساس پارامتر‌های گردش خون» در اداره ثبت اختراع و نشان تجاری ایالات متحده آمریکا بایگانی شد.

پتنت مذکور روشی را توضیح می‌دهد که می‌توان کاربران را به وسیله‌ی بررسی الگو‌های گردش خون از انگشت و مچ دست بررسی کرده و آنها را از یکدیگر تشخیص داد. این متد می‌تواند راهکاری جدید، مطمئن و کارآمد برای احراز هویت کاربران در آینده به حساب آید.

با عملی شدن ایده یاد شده، تلفن‌های هوشمند در آینده می‌توانند علاوه بر استفاده از تشخیص چهره یا حسگر اثر انگشت، به وسیله‌ی ضربان قلب نیز کاربران خود را شناسایی کرده و صفحه را آنلاک کنند.

این تکنولوژی بر پایه یک مطلب علمی خلق شده است. اینکه مسیر‌های هدایت شریانی اصلی در بین دو کاربر نمی‌تواند یکسان باشد و کاملاً منحصر فرد است. از این رو یک ساعت هوشمند یا موبایل قادر خواهد بود با استفاده از این تکنولوژی صاحبش را بر اساس جریان خونش بشناسد.

این فناوری نه تنها می‌تواند در تولید تلفن‌های هوشمند و پوشیدنی‌ها استفاده شود بلکه قابل تعبیه روی لپ‌تاپ‌ها نیز هست. بنابراین علاوه بر پسورد و پین کد، کاربران خواهند توانست از طریق اسکنر عنبیه‌ی چشم، حسگر اثر انگشت، Face ID و روند جریان خون خود موبایل‌هایشان را آنلاک کنند که این اتفاق می‌تواند احتمال هک شدن را بسیار بسیار پایین آورد. البته بر اساس عکس‌ها و شایعات لو رفته از پرچم‌داران بعدی سامسونگ، روش‌‌ جدید احراز هویت بر اساس پارامتر‌های گردش خون نمی‌تواند در آینده‌ای نزدیک روی موبایل های کمپانی کره‌ای تعبیه گردد و باید مدت بیشتری برای ظهور آن صبر کنیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی