ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ بیشترین میزان نیمه رسانای جهان را در سال ۲۰۱۷ مصرف کرده است

طبق گزارش تازه ای که موسسه آماری گارتنر منتشر کرده در سالی که گذشت سامسونگ بزرگ ترین خریدار نیمه رسانای دنیا بود و بعد از آن نیز اپل قرار داشت. این دو شرکت در بازه ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۹ بهمن ۱۳۹۶ | ۲۰:۳۰

طبق گزارش تازه ای که موسسه آماری گارتنر منتشر کرده در سالی که گذشت سامسونگ بزرگ ترین خریدار نیمه رسانای دنیا بود و بعد از آن نیز اپل قرار داشت. این دو شرکت در بازه زمانی مذکور روی هم رفته ۸۱.۸ میلیارد دلار چیپ مصرف کرده اند که این میزان ۲۰ میلیارد دلار افزایش معادل با ۱۹.۵ درصد را نسبت به سال ۲۰۱۶ نشان می دهد.

اضافه کنیم که از ده شرکت اصلی مصرف کننده تراشه های نیمه رسانا در سال ۲۰۱۶ هشت شرکت همچنان در فهرست دهگانه سال ۲۰۱۷ حضور داشتند، ضمن آنکه در این دو سال تغییری در جایگاه پنج شرکت نخست جدول ایجاد نشد.

در این میان البته تنها تازه وارد جمع وسترن دیجیتال بود که بودجه مصرفی اش در بخش نیمه رسانا را ۱.۷ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۷ افزایش داد.

در ماه سپتامبر نیز توشیبا موافقت خود با فروش واحد تولید چیپ های حافظه ناند را که درآمدزایی خوبی هم داشت اعلام نمود و با عقد قراردادی به ارزش ۱۷.۷ میلیارد دلار آن را به یک کنسرسیوم جهانی فروخت که اپل هم از اعضایش به شمار می رود.

سهم سامسونگ و اپل نسبت به سال قبل ۱۹.۵ درصد افزایش داشته است

علت علاقمندی اپل به این قرارداد آن است که ناند فلش از جمله قطعات مهم و کلیدی در آیفون ها و آیپدها به شمار می رود و در بازار جهانی تولید این محصولات را تعداد انگشت شماری از شرکت ها انجام می دهند که البته سامسونگ (بزرگ ترین رقیب اپل در بازار موبایل) پیشتازشان است.

جالب است بدانید که کل مبلغ هزینه شده از سوی ده تولید کننده اصلی صنعت ۴۰ درصد از کل بازار نیمه رسانای دنیا در سال قبل را شامل می شد که ۳۱ درصد رشد را نسبت به ده سال قبل نشان می دهد. طبق اعلام گارتنر پیش بینی می شود که این روند همچنان ادامه پیدا کند و تا سال ۲۰۲۱ میلادی سهم ده شرکت مطرح این حوزه به ۴۵ درصد برسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی