ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

screen-shot-2018-01-29-at-105619-am.jpg
تکنولوژی

ایلان ماسک در ۲۴ ساعت دو میلیون دلار شعله افکن فروخت

چندی پیش مدیرعامل تسلا، اسپیس اکس و بورینگ کمپانی مطرح کرده بود که قصد دارد اسلحه‌ی شعله افکن ساخته و آنها را به بازار عرضه کند. در آن زمان کسی حرف وی را باور نکرد ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۹ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۶:۵۱

چندی پیش مدیرعامل تسلا، اسپیس اکس و بورینگ کمپانی مطرح کرده بود که قصد دارد اسلحه‌ی شعله افکن ساخته و آنها را به بازار عرضه کند. در آن زمان کسی حرف وی را باور نکرد و فکر نمی‌کرد کاربری بخواهد از این استارتاپ شعله‌افکن بخرد اما اکنون با آغاز پیش فروش و با گذشت ۲۴ ساعت از آن، کمپانی یادشده موفق شد دو میلیون دلار شعله افکن بفروشد.

ایلان ماسک شهرت جالبی به جاه‌طلبی‌های بلندپروازانه و ایده‌های عجیب دارد. شاید با تاسیس تسلا و اسپیس اکس نشان داد که ایده های نوینی دارد اما پس از آن با افتتاح بورینگ کمپانی و رونمای از اولین پروژه حفر یک تونل زیر زمینی زیر شهر لس آنجلس نشان داد که واقعا هیچ چیزی از وی بعید نیست.

شعله افکن

چندی پیش ماسک موفق شده بود که با به حراج گذاشتن کلاه‌های ۲۰ دلاری Boring Company (شرکت حفاری) مهر‌ماه، ۵۰ هزار عدد از این محصولات را طی ۲ ماه به فروش رسانده و یک میلیون دلار سود ببرد. در حالی‌ که این یک میلیون دلار قسمت بسیار کوچک از سرمایه‌‌ی مورد نیاز برای پروژه های بورینگ کمپانی را تهیه کند اما این کلاه توانست آوازه و اسم شرکت یاد شده را به گوش بسیاری برساند.

پس از این اتفاق ماسک با انتشار مطلبی در توییتر اعلام کرد که با اتمام فروش کلاه‌ها سراغ حراج اسلحه‌های شعله‌ افکن خواهد رفت. در آن زمان کارشناسان فکر می‌کردند که این صحبت در واقع یکی از شوخی‌های ماسک بوده است.

شعله افکن

چند روز پیش تصویری از محصول تازه و عجیب بورینگ کمپانی منتشر شده که ۶۰۰ دلار قیمت داشت. در توضیحات این صفحه نیز آمده بود که «تصویر بالا مربوط به نسخه پروتوتایپ بوده و محصول نهایی، به مراتب بهتر خواهد بود». به گفته یکی از کاربران ردیت، در این صفحه آمده که شعله افکن مورد اشاره در ماه آوریل عرضه می شود، اما ماسک واکنشی به موضوع نشان نداد.شعله افکن

سرانجام با اعلام زمان آغاز پیش فروش این محصول، تنها با گذشت ۲۴ ساعت تعداد چهار هزار عدد از بیست هزار شعله افکن موجود پیش فروش شد. با احتساب قیمت ۵۰۰ دلاری این محصول می‌توان فهمید که ماسک از این طریق توانسته ۲ میلیون دلار بدست آورد.

جالب اینجاست که روز قبل از عرضه این محصول، ماسک با انتشار یک توییت، شایعاتی مبنی بر ایجاد یک فضای آخر زمانی برای فروش شعله افکن‌هایش را رد کرد. این مسئله سوالی در ذهن مخاطبان بوجود آورد که این توییت شوخی دیگری است یا خیر؟

شعله افکن

ارسال این شعله افکن‌ها قرار است بهار سال آینده آغاز شود و البته در کنار این محصول یک کپسول آتش‌ نشانی ۴۰ دلاری نیز عرضه می‌شود تا کاربران بتوانند در صورت وقوع حادثه از آن استفاده کنند.

ظاهرا شوخی‌های ایلان ماسک تمامی ندارد چرا که در وبسایت خود اشاره کرده که از این محصول در انبار اسلحه‌ی بورینگ کمپانی یا کاه‌های تزئینی این شرکت نباید استفاده کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • A.M.
    A.M. | ۱۰ بهمن ۱۳۹۶

    خودش ایلان ماسک برند شده. چه کلاه و چه شعله افکن یا هر چيز دیگری معرفی کند خوب می فروشد.

  • payman
    payman | ۱۰ بهمن ۱۳۹۶

    فقط بدرد سوسک کشتن میخوره

  • پیمان
    پیمان | ۹ بهمن ۱۳۹۶

    به چه درد میخوره که مردم میخرن!!؟؟

    • NYC
      NYC | ۹ بهمن ۱۳۹۶

      برای نصب ایزوگام استفاده میشه فکر کنم?

  • omid hedayatnej
    omid hedayatnej | ۹ بهمن ۱۳۹۶

    چقدر راحت سودهای عجیب و غریب می‌کنه ??

مطالب پیشنهادی