ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

اطلاعات اولیه از مرسدس EQ C؛ اولین خودرو تمام الکتریکی بنز شکار شد

مرسدس بنز در حال تست و بررسی اولین محصول تمام برقی خود در پیست برفی Arctic Circle است. از آن جا که این خودرو در سال 2019 عرضه خواهد شد کمی از مدل GLC فعلی ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۹ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۶:۳۰

مرسدس بنز در حال تست و بررسی اولین محصول تمام برقی خود در پیست برفی Arctic Circle است.

از آن جا که این خودرو در سال 2019 عرضه خواهد شد کمی از مدل GLC فعلی مرسدس بنز بزرگ تر است. این خودرو رقیب آئودی E-tron، جگوار I-pace و تسلا مدل X خواهد بود.

مرسدس بنز در سال 2016 در نمایشگاه پاریس از مدل کانسپت این خودرو رونمایی کرده بود. این مدل از دو موتور الکتریکی با حداکثر قدرت بیش از 400 اسب بخار بهره می برد. در واقع به احتمال بسیار زیاد نسخه پایه ای EQ C از مدل GLC 43 AMG با حداکثر قدرت 362 اسب بخار نیز قوی تر خواهد بود.

مرسدس بنز از پلت فرم و معماری جدیدی به نام EVA استفاده خواهد کرد که ترکیبی از فولاد با درجه سختی بالا و و آلومینیوم است. این پلت فرم قابلیت این را دارد که 100 درصد نیرو را یا به چرخ های جلو و یا به چرخ های عقب ارسال کند.

دو موتور این خودرو به جای این که به وسیله یک شفت پروانه ای(میل گاردان) بهم متصل شوند از یک نوع سیم ولتاژ بالا برای فرستادن الکتریسیته به دو موتور قرار گرفته بر روی محور جلو و عقب استفاده می کند. به این ترتیب دیگر خبری از تونل میل گاردان نخواهد بود و این مسئله به بهبود فضای اتاق کمک می کند.

در عکس های منتشر شده محل قرار گیری بسته های باتری لیتیوم یونی به وضوح مشاهده می شود که در بخش پایینی خودرو قرار گرفته اند. مرسدس می خواهد یک SUV با وزن زیر 2000 کیلوگرم را عرضه کند.

گشتاور موتور های الکتریکی شتاب گیری سریع در مسیر مستقیم را تضمین می کند و شتاب صفر تا 100 این مدل نیز زیر 5 ثانیه خواهد بود که قابل مقایسه با برادر بنزینی خود یعنی GLC 43 است. همچنین با یک بار شارژ قادر به طی مسافتی معادل 310 مایل(500 کیلومتر) خواهد بود.

نباید انتظار یک زبان طراحی متفاوت از شاسی بلند های فعلی مرسدس بنز را داشت اما با توجه به این که با یک خودروی تمام الکتریکی طرف هستیم برای کاهش نیروی درگ از قطعات آیرودینامیکی خاصی استفاده خواهد شد و با توجه به این که خودرو جلو پنجره ندارد باید دید که مرسدس این بخش را به چه صورت طراحی خواهد کرد.

مرسدس پس از عرضه این مدل، هاچبک تمام برقی خود که EQ A خوانده می شود را نیز عرضه خواهد کرد. این مدل در سال 2020 به فروش خواهد رسید و با توجه به مشخصات مدل کانسپت آن از دو موتور با حداکثر قدرت 268 اسب بخار و 369 پوند فوت گشتاور بهره خواهد برد.

در هر صورت شاهد عصر جدیدی برای مرسدس بنز هستیم و با توجه به نام بسیار بزرگ این شرکت، انتظارات به مقدار بسیار زیادی از EQ C بالا خواهد بود زیرا باید با رقبای قدرتمندی همچون تسلا مدل X به رقابت بپردازد. باید دید که آیا EQ C شایسته این نام بزرگ خواهد بود یا مرسدس اولین قدم را متزلزل خواهد برداشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • pouya s
    pouya s | ۱۰ بهمن ۱۳۹۶

    یکبار شارژ پونصد کیلومتر این عااااالیه!!!

مطالب پیشنهادی