ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خانواده Mi Box
تکنولوژی

رونمایی شیائومی از نسل چهارم خانواده Mi Box

شیائومی اخیراً از نسل جدید خانواده Mi Box پرده برداشته و جانشینان Mi Box 3 را با نام‌های Mi Box 4 و Mi Box 4c معرفی کرده است. این دو جعبه‌ی هوشمند از تکنولوژی تصویر HDR 4K بهره ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۹ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۹:۳۰

شیائومی اخیراً از نسل جدید خانواده Mi Box پرده برداشته و جانشینان Mi Box 3 را با نام‌های Mi Box 4 و Mi Box 4c معرفی کرده است.

این دو جعبه‌ی هوشمند از تکنولوژی تصویر HDR 4K بهره برده و قادرند ویدیو‌های این چنینی را با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه پخش کنند.

هر دوی این محصولات به چیپست Amlogic S905L چهار هسته‌ای ۶۴ بیتی با قدرت پردازش ۱.۵ گیگاهرتز مجهز شده و همراه با یک کنترلر در اختیارتان قرار می گیرند.  این کنترلر‌ها شامل میکروفونی هستند که می تواند جنبه‌های صدایی این گجت‌ها را پوشش دهد. در همین گجت‌ها بلوتوث و تکنولوژی Mi Touch به کار رفته که در واقع جایگزین دکمه‌های قدیمی شده است. با استفاده از تکنولوژی Mi Touch، کاربر می‌تواند به راحتی با تکان دادن کنترلر بجای کلید زدن‌ جعبه‌ی هوشمند را کنترل کند. اگرچه مدل Mi Box 4c به همراه یک کنترلر معمولی نیز عرضه خواهد شد.

در هردو‌ی جعبه‌ها پشتیبانی از استانداردهای ارتباطیWi-Fi 802.11 b/g/n دو بانده 2.4/ 5GHz، بلوتوث 4.1 و همچنین صدای دالبی و DTS نیز برای آن‌ها فراهم شده و می توانید درگاه‌های HDMI 2.0a، جک هدفون ۳.۵ میلیمتری و USB 2.0 را روی آنها پیدا کنید.

هوش مصنوعی PatchWall به کار رفته در این گجت‌ها می‌تواند عادت استفاده شما را فرا گرفته و محتوای خود را بر همان اساس پیشنهاد دهد. به این ترتیب به مرور زمان و هرچه بیشتر از دستگاه استفاده می کنید، نوع پیشنهادات آن نیز بهبود می‌یابد.

شاید تنها تفاوت این دو ستاپ باکس با یگدیگر حافظه‌ی رم موجود در آنها باشد. Mi Box 4 از ۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی و ۲ گیگا‌بایت رم برخوردار است اما MI Box 4c از ۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی به همراه تنها ۱ گیگابایت رم بهره می‌برد. ضمن اینکه Mi Box 4 توانایی پخش ویدویی‌هایی با فرمت HDR10 را در خود را دارد.

خانواده Mi Box

Mi Box 4 قیمتی معادل ۵۵ دلار خواهد داشت در حالی‌ که Mi Box 4c با نرخ ۴۰ دلار عرضه خواهد شد. اکنون تنها کاربران چینی می‌توانند این دو جعبه را پیش خرید کنند. شیائومی قرار است دو جعبه‌ی نسل چهارم خانواده Mi Box را تا دوازدهم بهمن ماه امسال به بازار عرضه کند. همچنین عرضه‌ی جهانی نسخه‌هایی از این جعبه‌‌های هوشمند در برنامه‌های آینده‌ی این شرکت چینی وجود دارد هرچند که هنوز جزییات این مهم اعلام نشده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • آریا
    آریا | ۱۰ بهمن ۱۳۹۶

    تو ایران مدل قدیمیترش رو دارن میدن 360 هزار تومن!! ببینین گیر کیا افتادیم

  • احد وصال
    احد وصال | ۹ بهمن ۱۳۹۶

    از خودم هم نمی گم این حرفو چون حدوده دو ساله از محصولاتش استفاده می کنم ..یعنی جوری شده که حتی مسواک و عینکم رو هم از این شرکت گرفتم ..چه برسه به گوشی و هندزفری و اسپیکر و دیگر محصولات هوشمندش که واقعا ادمو سورپرایز می کنند با کیفیت و خلاقیت و طراحیشون ..

  • احد وصال
    احد وصال | ۹ بهمن ۱۳۹۶

    جناب 123456 برو خودت رو مسخره کن ..می سوزی از این که یه شرکت چینی اینقدر می تونه در کنار کیفیت و خلاقیت محصولاتش ..ارزان قیمت هم باشه .به اطلاع می رسونم که شیائومی کیفیت محصولاتش اگه از اپل بالاتر نباشه ..پایین تر هم نیست ..بی خودی به اپل چین معروف نشده

  • 123456
    123456 | ۹ بهمن ۱۳۹۶

    پخ خخخخخخ

مطالب پیشنهادی