ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

انتشار تصاویر تازه از نمونه اولیه مایکروسافت بند ۳ ؛ بهبود کلی نسبت به نسخه قبلی

پروژه‌ی ردگیر سلامتی مایکروسافت بند ۳ پیش از آنکه به بازار عرضه گردد، کنسل شد اما اخیراً نمونه‌‌ی اولیه‌ای این گجت پیدا شده که از قابلیت‌های بسیار مفیدی برخوردار بوده و پیشرفتی فوق‌ العاده نسبت ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۹ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۲:۰۰

پروژه‌ی ردگیر سلامتی مایکروسافت بند ۳ پیش از آنکه به بازار عرضه گردد، کنسل شد اما اخیراً نمونه‌‌ی اولیه‌ای این گجت پیدا شده که از قابلیت‌های بسیار مفیدی برخوردار بوده و پیشرفتی فوق‌ العاده نسبت به مایکروسافت بند ۲ داشته است.

نسل سوم ردگیر‌های سلامتی مایکروسافت به لطف استفاده از حسگر‌های الکتروکاردیوگرام (که به وسیله برق، ضربان قلب را ثبت می‌کنند.) قادر بوده که اطلاعات دقیقتری راجع به ضربان قلب فراهم آورد.

در این سنسور قابلیت‌ ارائه فشار خون، سطح استرس و دمای بدن نیز تعبیه شده بود. با این اوصاف مایکروسافت بند ۳ توانایی این را داشته که سلامت کاربر را سنجیده و در صورت وجود ناهماهنگی در مشخصات بدنی، مورد را اطلاع دهد.

در حالی که بند قبلی تنها در برابر  آب از خود مقاومت نشان می‌داده، این نسل به شکل ضد آب طراحی شده و مقاومتش چند برابر بیشتر شده بود. این مهم به مایکروسافت اجازه داده بود که قابلیت‌های جدیدی برای بدست آوردن‌ اطلاعات مربوط به شنا به گجت خود اضافه کند. بدین ترتیب این ردگیر می‌توانسته تعداد دور‌های رفت و برگشت، مقدار نفس در دقیقه و تاثیر این دو بر ضربان قلب را بسنجد.محصول یاد شده نازک‌تر از نسل قبلی‌اش طراحی شده و اسکنر تعبیه شده روی آن قادر است تگ‌های RFID (سامانه بازشناسی با امواج رادیویی) را بخواند. تکنولوژی جدید به کار رفته در شارژر گجت مذکور موجب شده که باتری آن بین ۱ تا ۱.۵ ساعت به طور کامل شاٰرژ شود.

سال ۲۰۱۶ شایعاتی مطرح شد که حدس می‌زد شرکت ردموندی قصد دارد پروژه ردگیر سلامتی‌اش را کنار بگذارد که البته به حقیقت نیز پیوست و تولید گجت یاد شده کنسل شد. اکنون با گذشت ۲ سال از این ماجرا مشخص گشته که مایکروسافت بند ۳ دارای قابلیت‌های ویژه‌ای بوده و می‌توانست نظر کاربران را به جلب کند. اما با کنسل شدن عرضه‌ این محصول و معطوف شدن توجه خریداران به محصولات رقبا، هیچ‌گاه نخواهیم دانست که آیا ممکن بود کاربران استقبال خوبی از این گجت به عمل آورند یا خیر؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی