ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

توسعه نمایشگری با مصرف باتری بسیار پایین برای گجت های پوشیدنی

ساعت های هوشمند ممکن است از نظر برخی، گجت هایی دوست داشتنی باشند، ولی از سوی دیگر برخی از کاربران را به علت دوام باتری پایین، از خود بیزار می کنند. حالا استارتاپی برخواسته از ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۹ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۸:۰۰

ساعت های هوشمند ممکن است از نظر برخی، گجت هایی دوست داشتنی باشند، ولی از سوی دیگر برخی از کاربران را به علت دوام باتری پایین، از خود بیزار می کنند. حالا استارتاپی برخواسته از دانشگاه آکسفورد قصد دارد این موضوع را با حل مشکل پر مصرف ترین قطعه (از حیث انرژی باتری) حل کند: نمایشگرها.

نمایشگر جدید در برخی مواقع نیاز به هیچ منبع انرژی ندارد

این استارتاپ که «Bodle Technologies» نام دارد نوع جدیدی از نمایشگرها به نام «نمایشگر های باز تابنده حالت جامد» یا SRD را توسعه داده که نوید مصرف بسیار پایین را می دهد. نمایشگر یاد شده در برخی از شرایط کارکرد، حتی نیازی به هیچ منبع تغذیه انرژی ندارد.

به گفته دکتر «هاریش باسکاران» و دکتر «پیمان حسینی» از دپارتمان مواد دانشگاه آکسفورد که فناوری این نمایشگر را توسعه داده اند، قابلیت های آن ترکیبی است از نمایشگرهای شیشه ای و نیز نمایشگرهای منعطف. پیکسل ها به سادگی نور را بازتاب می دهند ولی برای نمایش تصاویر ثابت نیاز به انرژی را به شدت کاهش می دهند، در حالی که تغییر حالت شکننده نوری که از لایه بسیار نازکی از مواد با قابلیت تغییر فاز ساخته شده می تواند به گونه ای پویا رنگ های دیگر را در نمایشگر تولید کند.

به گفته محققان نمایشگر جدید می تواند به لطف نرخ رفرش بالا و نیز رزولشن کافی به خوبی ویدیوهای HD را پخش نماید. انتظار می رود در آینده شاهد کاربردهای آن در زمینه های بسیاری از جمله آینه های هوشمند، موبایل ها و نیز کتاب خوان های الکترونیکی (مشابه نمونه های دارای نمایشگر های با جوهر الکترونیکی) باشیم.

این نمایشگر ارزان و نازک بوده و در نور محیط خارجی به خوبی قابل مشاهده است

آنها همچنین به مزایای دیگر این نمایشگر اشاره می کنند: به نازکی کاغذ، قیمت به صرفه، کارایی عالی در نور محیط خارجی. البته این محصول نور پس زمینه ندارد و به این ترتیب برای مشاهده محتوای نمایش داده شده توسط آن نیاز به منبع نور خارجی (مثلاً نور خورشید یا چراغ) است؛ به همین دلیل مصرف آن به میزان بسیار زیادی نسبت به سایر نمونه ها کاهش می یابد.

این کمپانی کوچک پیش از این بودجه ای را از دانشگاه آکسفورد دریافت کرده بود، ولی حالا موفق شده در فاز اول، تأییدیه دریافت 6 میلیون پوند سرمایه را برای توسعه نمونه اولیه از موسسه سرمایه گذاری «Parkwalk Advisors» دریافت کند.

به گفته مسئولین استارتاپ یاد شده، نمایشگرهای توسعه داده شده بر اساس این فناوری جدید، می توانند در گجت های پوشیدنی، نمایشگر دستگاه های مرتبط با اینترنت اشیا و کتاب خوان های الکترونیک به کار رود. همچنین این نمایشگرها می توانند به عنوان پوسترهای تبلیغاتی پویا با قابلیت تعویض تصاویر کاربرد داشته باشند. البته این نمایشگر در مراحل توسعه قرار دارد و هنوز تجاری سازی نشده. است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی