ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هک خودپرداز
تکنولوژی

هک خودپردازها به آمریکا رسید؛ سرقت از دستگاه هایی که اسکناس ها را بیرون می ریزند

یکی از روش های سرقت از دستگاه های خودپرداز که اخیراً در کشورهای اروپایی و آسیایی رواج بسیاری پیدا کرده، هک کردن این دستگاه ها و دزدیدن مبالغ بالایی از اسکناس است. حالا این روش ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۹ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۶:۵۷

یکی از روش های سرقت از دستگاه های خودپرداز که اخیراً در کشورهای اروپایی و آسیایی رواج بسیاری پیدا کرده، هک کردن این دستگاه ها و دزدیدن مبالغ بالایی از اسکناس است. حالا این روش پای خود را به آمریکا نیز باز کرده و بدین ترتیب دستبرد به این دستگاه ها با به جای گذاشتن کمترین ردپا فراهم شده است.

موسسه امنیتی «Krebs On Security» در گزارش خود به این موضوع اشاره کرده و اعلام نموده سرویس های امنیتی آمریکا نیز به بررسی این موضوع ورود کرده اند. بر اساس گزارش موسسه امنیتی مذکور، سارقان برای این گونه سرقت ها نیازی به تخریب دستگاه های خود پرداز ندارند. ولی در عین حال هک کردن این دستگاه ها نیاز به دسترسی فیزیکی به آنها دارد. پس از دسترسی، سارقین اقدام به استفاده از نرم افزارهای ویژه یا دستگاه های الکترونیکی خاص (یا معمولاً استفاده از هر دوی آنها) می کنند. پس از به دست گرفتن کنترل، دستگاه شروع به بیرون دادن اسکناس های متعدد می کند.

هک خودپرداز

بر اساس اطلاعاتی که از گزارش ارسالی یک سرویس مخفی به بانک ها و موسسات مالی فاش شده، مجرمین دستگاه های خاصی را برای این کار هدف قرار می دهند. به عنوان نمونه آنها دستگاه های خودپرداز مستقل داروخانه ها، دستگاه های موجود در خودرو بانک ها و سایر نمونه های مشابه با آنها را مورد دستبرد قرار می دهند.

سرویس مخفی یاد شده همچنین به این موضوع اشاره کرده که بسیاری از دستگاه های خودپرداز از سیستم عامل های قدیمی از جمله ویندوز XP استفاده می کنند که حفره های امنیتی بسیاری دارد. این گزارش به بانک ها و موسسات مالی پیشنهاد داده بود از سیستم عامل های جدیدتری از جمله ویندوز 7 استفاده کنند؛ سیستم عاملی که اکنون قدیمی به حساب می آید ولی همچنان آپدیت های امنیتی مایکروسافت را دریافت می کند.

همچنین بر اساس اعلام موسسه امنیتی Krebs On Security به نظر می رسد این دستکاری در خودپردازها از طریق بد افزاری انجام می شود که از سال 2013 موجود بوده و تنها دستگاه های یک سازنده خاص را مورد حمله قرار می داده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • behnampm
    behnampm | ۱۰ بهمن ۱۳۹۶

    واقعا این ادما مخن

  • pop_0098 .
    pop_0098 . | ۹ بهمن ۱۳۹۶

    باید ما شروع کنیم هم حال میده هم پول توشه این هک ?

مطالب پیشنهادی