ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مذاکره وزارت ارتباطات و بانک مرکزی برای توسعه پول مجازی ایرانی

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر می‌دهد که تکنولوژی بلاک‌چین به عنوان یک بستر برای پول‌های مجازی و رمزنگاری شده، در ایران وجود دارد و پژوهش‌هایی در رابطه‌ با آن در ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۴:۰۰

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر می‌دهد که تکنولوژی بلاک‌چین به عنوان یک بستر برای پول‌های مجازی و رمزنگاری شده، در ایران وجود دارد و پژوهش‌هایی در رابطه‌ با آن در حال انجام است.

نصرالله جهانگرد همچنین از مذاکره با بانک مرکزی در این رابطه خبر داده است: «اگر در اقتصاد ایران از رمزپول‌ها که در بستر بلاک چین اجرا می شود غفلت شود، به طور حتم خسارات و لطماتی را به دنبال خواهد داشت. وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در این خصوص اعلام آمادگی کرده اما اجرای سرویس رمزپول‌ها یک اقدام مشترک بانکی و تکنولوژی است که با بانک مرکزی مذاکراتی در حال انجام است.»

جهانگرد از تلاش دولت‌های مختلف برای ساخت پول‌های مجازی گفته و عنوان نموده است که ایران هم باید به این سمت حرکت کند: «اکنون در دنیا با بیت کوین مراودات جهانی انجام می شود و از سال جاری نیز دولت‌های مختلف شروع به ساخت رمز پول‌های اختصاصی ملی و همچنین ترکیبی کرده اند. ما هم باید این موضوع را بررسی کنیم تا مشخص شود که چه اقدامی را باید در زمینه این ارزها داشته باشیم و اکنون نیز در حال مذاکره با بانک مرکزی در این رابطه هستیم.»

از گفته‌های جهانگرد اینطور به نظر می‌رسد که وزارت ارتباطات و بانک مرکزی در مراحل اولیه تحقیقات جهت توسعه یک پول مجازی در داخل کشور هستند. میلاد جهاندار، مدیرعامل استارتاپ فین تک «باهمتا» در گفتگو با دیجیاتو به این موضوع اشاره می‌کند که ارزش پول‌های رمزگذاری شده، مربوط به عدم وابستگی آنها به دولت‌هاست: «شفافیت ارزهای مجازی و عدم توانایی دولت‌ها جهت دخالت در آنهاست که باعث ارزش پول‌های مجازی شده است. نادیده گرفتن این موضوع یک اشتباه است.»

مدیرعامل باهمتا همچنین عقیده دارد که تعریف نشدن پروژه‌ها در داخل دولت، می‌تواند به اقتصاد ایران کمک کند: «بهتر است دولت صرفاً به زیرساخت‌ها توجه کند تا بخش خصوصی بتواند پروژه‌ها را تعریف کند. کار دولت باید این باشد که زیرساخت‌هایی را برای بلاک‌چین آماده کند تا شرکت‌ها بتوانند در این حوزه کار کنند. این راهکار موثرتر است تا اینکه خودشان بخواهند ورود پیدا کنند.»

همه این‌ها در حالیست که پول‌های مجازی توسط قانون‌گذاران و بانک‌های مرکزی در سراسر جهان قابل کنترل نیستند. در نتیجه باید منتظر اعلام جزییات بیشتری از همکاری وزارت ارتباطات و بانک مرکزی باشیم تا در نهایت ببینیم پروژه پول مجازی ایرانی در صورت تحقق چه سرنوشتی خواهد داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (27 مورد)
  • iran gnulinux
    iran gnulinux | ۱۷ بهمن ۱۳۹۶

    ^
    تلگرام رسوایی جدیدی را در زمینه امنیت و حریم خصوصی به بار اورد . همانطور که می دانید در 1 فوریه 2018 اپل تلگرام را از اپ استور برای مدتی حذف کرد . ابتدا اینگونه تصور شد که شاید تلگرام در نسخه خود مشکل امنیتی دارد ولی به گفته سایت TheVerge این مشکل ربطی به خود تلگرام نداشته بلکه محتوی غیر اخلاقی ان مشکل داشته است . البته ما هم از اینکه اپل و تلگرام نسبت به محتوی غیر اخلاقی حساس هستند خیلی خوشحالیم ولی دوستانی که اهل فن و سر ذوقی در هوش مصنوعی دارند می دانند که تشخیص این محتوی توسط اپل تنها زمانی ممکن است که کلیه مکالمات کاربران و پست های انها در اختیار اپل باشد . یعنی اپل بتواند کلیه عکس ها فیلم ها و متون تلگرام را در سرور های خود در کشور دوست و برادر امریکا ذخیره و در مدت لازم پایش و با استفاده از هوش مصنوعی اسکن بکند. دوستان اهل امنیت هک بازی هم به خوبی می دانند که اینکار یعنی دسترسی اپل و کشور دوست و برادر امریکا به کلیه اطلاعات 40 میلیون ایرانی است . این هم لینک خبر متعلق به سایت مشهور TheVerge

    لینک
    https://goo.gl/3i8XTM

  • سپهر هدایت
    سپهر هدایت | ۱۳ بهمن ۱۳۹۶

    احتمالا اسمشم میگذارند ارزالله!!!

  • emad.atf
    emad.atf | ۱۰ بهمن ۱۳۹۶

    یه احمقی اومده نفری یه دیسلایک داده رفته :/

  • Ashkan_halabi
    Ashkan_halabi | ۱۰ بهمن ۱۳۹۶

    سر تیتر خبر خودش یه جک حساب میشه

  • pouya s
    pouya s | ۱۰ بهمن ۱۳۹۶

    همین الان تو ایران فعاایت های بانکیمون شفاف نیست حالا فک کن پول مجازی وطنی هم اضافه بشه اونوقت باید بگردی پول های مجازی از جیب کی و کدوم نهاد در میاد

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی