ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فیجت اسپینر
تکنولوژی

رکوردهای تازه در گینس: کوچک ترین فیجت اسپینر و بیشترین زمان چرخش پیوسته

در حالی که بیشتر فیجت اسپینرهایی که این روز ها در بازار به فروش می رسند، تقریباً از نظر طراحی کلی شبیه به هم هستند و فقط ظاهر متفاوتی دارند، ولی فیجت اسپینری که به ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ | ۰۸:۳۰

در حالی که بیشتر فیجت اسپینرهایی که این روز ها در بازار به فروش می رسند، تقریباً از نظر طراحی کلی شبیه به هم هستند و فقط ظاهر متفاوتی دارند، ولی فیجت اسپینری که به تازگی ساخته شده به حدی کوچک است که می تواند روی ناخن شما جای بگیرد و حتی رکورد کوچکترین فیجت اسپینر را نیز به نام خود ثبت کرده. همچنین فیجت اسپینر دیگری توسط همین سازنده تولید شده که رکورد طولانی ترین چرخش پیوسته را به نام خود ثبت نموده است.

فیجت اسپینر  اول که تنها 5.09 میلی متر طول دارد، توسط کمپانی ژاپنی «MinebeaMitsumi» ساخته شده. این شرکت که تولید کننده قطعات الکترونیکی و صنعتی است توانسته عنوان رکورد گینس «کوچکترین بلبرینگ فولادی تجاری موجود» را به نام خود ثبت کند. البته به دست گرفتن و استفاده از این گجت مشکل به نظر می رسد، چون آن قدر کوچک است که برای برداشتن آن باید از موچین یا پَنس استفاده کنید. زمان ساخت این بلبرینگ 2 ماه طول کشیده و در این مدت 8 فرد روی ساخت آن کار کرده اند.

جالب تر این که همین کمپانی فیجت اسپینر دیگری را تولید کرده بود که بیشترین زمان چرخش متوالی را به خود تخصیص داده و توانسته به مدت 24 دقیقه و 46 ثانیه و 34 صدم ثانیه بدون توقف روی یک انگشت بچرخد و رکورد گینس را در این زمینه به نام خود ثبت کند.

یاد آوری می کنیم که پیش از این بر اساس بررسی محققان مشخص شده بود که فیجت اسپینر هایی که به وفور در بازار در دسترس هستند، می توانند به واسطه مقدار بسیار بالای سرب، برای کودکان خطرناک باشند.

در حالی که بسیاری از سازندگان می گویند این اسباب بازی ها برای کودکان ساخته نشده اند و روی بسته بندی اکثر آن ها حداقل سن 14 سال برای استفاده کنندگان آن قید شده ولی روی جعبه برخی مدل ها، حداقل سن بازی کنندگان حتی 6 سال ذکر می شود. سرب موجود در برخی از این گجت ها می تواند به واسطه جذب در بدن کودکان، موجب بروز مشکلات در سیستم عصبی آنها شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی