ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

وزنیاک: دیگر وعده های ماسک و تسلا را باور نمی کنم

سال گذشته بود که استیو وزنیاک هم-بنیانگذار اپل مدعی شد تسلا (و نه اپل) به واسطه موفقیت هایی که اواخر کسب کرده می تواند پیشرفت بزرگ بعدی در صنعت تکنولوژی را رقم بزند و حالا ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۲:۳۰

سال گذشته بود که استیو وزنیاک هم-بنیانگذار اپل مدعی شد تسلا (و نه اپل) به واسطه موفقیت هایی که اواخر کسب کرده می تواند پیشرفت بزرگ بعدی در صنعت تکنولوژی را رقم بزند و حالا این شخصیت برجسته عرصه تکنولوژی با همان رک گویی همیشگی اش موضعی تازه در خصوص ایلان ماسک اتخاذ کرده است.

هفته گذشته وزنیاک مهمان انجمن کسب و کارهای نوردیک در استکهلم سوئد بود و در صحبت های خود دیدگاه های نه چندان مثبتش در رابطه با حال و هوای این روزهای تسلا و مدیرعامل آن را با مخاطبانش در میان گذاشت.

او در جلسه پرسش و پاسخی که در آنجا برگزار شد مدعی گردید از همان ابتدا از طرفداران تسلا بوده است اما از وقتی متوجه شد که ماسک سر موعد مقرر به وعده هایش عمل نمی کند از آن ناامید شد. برای مثال مدیرعامل تسلا در اوت ۲۰۱۶ گفته بود که یکی از ماشین های تولیدی این شرکت قادر خواهد بود تا پایان سال بدون کمک راننده از لس آنجلس به نیویورک سفر کند که این اتفاق تا الان رخ نداده.

البته باید اشاره کنیم که اوایل امسال یک خودروی تسلا مدل ۳ موفق شد در زمانی رکورد شکن این سفر را با کمک راننده انجام دهد.

همین امر وزنیاک را بر آن داشت تا اعلام کند:

حالا من دیگر هیچ چیزی را از ایلان ماسک یا تسلا باور نمی کنم.

البته وزنیاک با بیان این صحبت ها بیشتر انتقاداتش را نسبت به توانایی های تسلا در ساخت ماشین های خودران به زیر سوال برد. او در ادامه گفته است:

وقتی یکی از ماشین های تسلا در شرایطی نامتعارف درون بزرگراه حرکت می کند (در میانه لاین) این شما هستید که باید آن را کنار بزنید و راه را برای ماشین های پشتی باز کنید. این کاری است که یک فرد کودن یا باهوش هم می تواند انجامش دهد اما تسلا قادر به انجام آن نیست.

وزنیاک همچنین مدعی شد که آئودی و BMW حالا در این زمینه از تسلا جلوتر هستند. البته این کارآفرین موفق تایید کرد که همچنان به تسلا علاقه دارد اما ظاهرا اعتمادش را به عملیاتی شدن وعده های مدیرعامل آن در آینده از دست داده است.

جالب است بدانید که وزنیاک در ادامه صحبت هایش ایلان ماسک را با استیو جابز مقایسه کرد و گفت آیا می توانید حرف های ماسک را باور کنید؟ آیا او هم مانند جابز فروشنده خوبی است که شاید عاقبت در جایگاه فعلی اش نباشد؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که بله او قطعا فروشنده خوبی است. همین هفته پیش بود که آتش افکن تازه خود را به نمایش گذاشت (دستگاهی که به باور خیلی ها بیشتر شبیه به شوخی بود) اما در نهایت رنگ واقعیت به خود گرفت و با استقبال پررنگ خریداران روبرو شد. همین نکته در رابطه با شرکت حفاری او صدق می کند. شرکتی که قصد دارد تونل هایی را برای عبور و مرور ماشین ها در زیر زمین حفر کند و از این طریق کمی از بار ترافیک شهرهای مختلف آمریکا کم کند. در آن زمان بسیاری تصور می کردند که ماسک شوخی میکند اما آن ایده هم رنگ واقعیت به خود گرفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Erfaan Zandii
    Erfaan Zandii | ۱۰ بهمن ۱۳۹۶

    خوبه یه مدته کسی نمیاد مثلا بگه ماسک یه فراماسون خطرناکه که یه ستاره پنج پر روی باسن شریفش حکاکی شده

  • sina.z
    sina.z | ۱۰ بهمن ۱۳۹۶

    در پاسخ باید بگم که یکی از دلایل پیشرفت آمریکا وجود چنین افراد خبره ای هست که تکنولوژی رو به اوج دارند میبرند تاریخ رو مرور کنید میبینید که اولین گوشی هوشمند و اولین ماهواره ها و... در آمریکا بوده قرار نیست که به خاطر عملی نشدن یک وعده نه چندان مهم کل دستاورد ایلان ماسک رو زیر سوال برد.. ایشون یه سر به ایران بزنند عادت می کنند از عملی نشدن وعده ??

مطالب پیشنهادی