ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

porsche-356-roadster-meets-mission-e
خودرو

پورشه به تولید مدل های بنزینی ادامه خواهد داد

با تغییر استراتژی خودروسازان و برنامه ریزی برای تولید مدل های برقی، بسیاری بر این باور هستند که باید رفته رفته خود را برای خداحافظی با اتومبیل های بنزینی که معمولا از هیجان و لذت ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۸:۳۰

با تغییر استراتژی خودروسازان و برنامه ریزی برای تولید مدل های برقی، بسیاری بر این باور هستند که باید رفته رفته خود را برای خداحافظی با اتومبیل های بنزینی که معمولا از هیجان و لذت رانندگی بیشتری برخوردارند، آماده کنیم.

پورشه یکی از این خودروسازان است که قصد دارد از سال 2023 نیمی از مدل های تولیدی خود را با پیشرانه های الکتریکی راهی بازار کند. این موضوع اگر چه مزایایی خواهد داشت، اما احتمالا به مذاق برخی طرفداران متعصب این برند آلمانی خوش نخواهد آمد.

2015-porsche-mission-e-concept (4)

اما خبر خوب برای این دسته از افراد اینکه آقای الیور بلوم (Oliver Blume) مدیر عامل پورشه در حاشیه مراسم گرامیداشت هفتادمین سالگرد تولید مدل 356 و در گفتگو با یکی از نشریات آنلاین حوزه خودرو به این موضوع اشاره کرده و گفته:

ما در آینده خودروهایی با سه نوع پیشرانه هیبریدی شارژی (Plug in)، مدل های جذاب اسپرت با موتورهای درون سوز و مدل های اسپرت الکتریکی تولید خواهیم کرد. برای مدل های اسپرت هوشمند همیشه تقاضا وجود خواهد داشت و ما نیز در خط مقدم این بخش از بازار خواهیم بود.

1948-porsche-356-roadster-meets-mission-e-in-anniversary-year-photoshoot-122989_1

در زمان کنونی پورشه سودآورترین برند گروه فولکس واگن به شمار می رود و به نظر می رسد که این مساله در عصر خودروهای الکتریکی جدید نیز ادامه دار باشد. پانامرا توربو S E-hybrid جزو پرفروش ترین محصولات پورشه بوده و 60 درصد از آمار فروش خانواده پانامرا در اروپا را به خود اختصاص داده است. محبوبیت این مدل به حدی است که پورشه در تامین باتری آن با مشکل مواجه شده و خریداران آن باید سه الی چهار ماه در لیست تحویل منتظر بمانند.

این خودروساز آلمانی برنامه هایی جدی برای تولید مدل های برقی شده (هیبریدی) تدوین نموده؛ طوری که حتی مدل معروف و پرطرفداری مثل 911 نیز در نسل بعدی با پیشرانه ای هیبریدی ارایه خواهد شد. این پیشرانه شامل یک موتور 3 لیتری توربوشارژ و یک موتور بنزینی بوده و در مجموع 485 اس بخار قدرت و 761 نیوتن متر گشتاور خواهد داشت. 911 هیبریدی به لطف باتری های 10.8-kWh قادر خواهد بود تا 40 مایل (معادل 64 کیلومتر) مسافت را در حالت تمام برقی طی کند.

Porsche 911 Evolution

گفتنی است Mission E اولین خودروی تمام برقی پورشه است که برای تولید در سال 2019 برنامه ریزی شده؛ ناگفته پیداست که آینده پورشه تا حد زیادی به موفقیت این مدل گره خورده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی