ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

دولت ایران و بیت کوین
تکنولوژی

دولت آمریکا جلوی عرضه اولیه سکه را گرفت؛ بیت کوین ارزان شد

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا دیروز اعلام کرده از عرضه اولیه سکه (ICO) ارز مجازی ارائه شده توسط موسسه «AriseBank» در تگزاس به علت کلاه برداری جلوگیری کرده است. همچنین برای موسسه تبادل ارزهای مجازی ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۵:۳۰

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا دیروز اعلام کرده از عرضه اولیه سکه (ICO) ارز مجازی ارائه شده توسط موسسه «AriseBank» در تگزاس به علت کلاه برداری جلوگیری کرده است. همچنین برای موسسه تبادل ارزهای مجازی بیت فاینکس و نیز موسسه «Tether» احضاریه های قانونی به جرم کلاه برداری صادر شده. همچنین گمرک کره جنوبی در بیانیه ای اعلام کرده 637.5 میلیارد وون معادل 596 میلیون دلار مبادله غیرقانونی ارز خارجی را شناسایی کرده که با استفاده از ارزهای رمزپایه صورت گرفته. به دنبال این اتفاقات ارزش بیت کوین دیشب به طور ناگهانی کاهش یافته است.

AriseBank در هیچ رگولاتوری مرتبط با بانک ها یا رگولاتوری امنیتی ثبت نشده

AriseBank در هیچ رگولاتوری مرتبط با بانک ها یا رگولاتوری های امنیتی ثبت نشده و به نظر نمی رسد که با هیچ بانکی توافق نامه ای منعقد کرده باشد. این مصادره و توقیف دارایی ها تنها چند روز پس از این موضوع اتفاق افتاده که دپارتمان بانکداری تگزاس در 6 بهمن ماه با ارسال نامه ای به کمپانی AriseBank درخواست توقف فعالیت ها را داده و پلتفرم بانکداری مبتنی بر ارز مجازی این شرکت را در این ایالت مسدود کرده بود.

با مراجعه به سایت AriseBank با عنوان «اولین پلتفرم بانکی غیر متمرکز» مواجه خواهید شد. همچنین به برخی از محصولات نقل و انتقال سرمایه ناشناخته و نیز تأییدیه هایی از افراد مشهور اشاره شده است.

AriseBank به میزان 600 میلیون دلار سرمایه را با کلاه برداری جذب کرده

این موسسه که مشخص شده با افراد مشهور از جمله «ایواندر هالیفیلد» بوکسور در ارتباط است توانسته از طریق شبکه های اجتماعی سرمایه گذاران خرد را فریب دهد و 600 میلیون دلار از یک میلیارد دلار هدف نهایی جذب سرمایه برای ارز مجازی «AriseCoin» را به این طریق جذب نماید.

به گفته معاون امور اجرایی کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا: «ما اعتقاد داریم که AriseBank و مدیران آن به دنبال برداشت صدها میلیون [دلار] از سرمایه گذاران به واسطه اشتباه جلوه دادن کمپانی [خود] هستند». این موسسه خود را به عنوان اولین نمونه بانک غیر متمرکز معرفی کرده و وعده داده که امکان استفاده از ارز دیجیتالی آن در حوزه وسیعی از محصولات مرتبط با مشتریان و نیز خدمات وجود دارد.

AriseBank خود را به عنوان اولین بانک غیر متمرکز معرفی کرده

تلاش های رسانه ها برای تماس با مسئولین AriseBank نا موفق بوده و به این ترتیب پاسخی در مورد این اتفاق از آنها دریافت نشده. البته بر اساس پستی که در وبلاگ این کمپانی منتشر شده به نظر می رسد اولین نشانه ها از کلاه برداری در اوایل ماه ژانویه دیده شده. در این پست مسئولین کمپانی یاد شده اعلام کرده اند که «AriseBank یک کلاه برداری نیست و این مسائل تهمت و افترا است».

همچنین از سوی کمیسیون معاملات آتی کالای آمریکا برای موسسه تبادل ارزهای مجازی بیت فاینکس و نیز موسسه «Tether» احضاریه های قانونی به جرم کلاه برداری صادر شده است. احتمالاً این دو موسسه با یکدیگر ارتباط تنگاتنگی داشته باشند. این اتفاق نیز یکی از دلایل موثر در کاهش قیمت بیت کوین به نظر می رسد.

به نظر می رسد Tether پشتوانه مالی ندارد

لازم است اشاره کنیم که Tether شرکتی است که به تبدیل ارز رسمی به سکه های بیت کوین می پردازد و مسئولیت امور مربوط به USDT را برعهده دارد؛ سرمایه ای برای ارزهای رمزپایه که با دلار واقعی پشتیبانی می شود؛ ولی به نظر می رسد این کمپانی پشتوانه مالی مناسبی ندارد.

همچنین چند ماه قبل نیز این کمپانی از حمله یک هکر به «خزانه داری مرکزی» خود خبر داده بود که در آن بیش از 30 میلیون دلار USDT به سرقت رفته بود. این شرکت در روزهای اخیر با حسابداران خود به مشکل بر خورده و به نظر می رسد کلاه برداری هایی در حساب و کتاب های این کمپانی اتفاق افتاده. خبرگزاری بلومبرگ در این باره گفته: «در بین تمام رمز و رازهایی که در باطن بازار ارزهای دیجیتالی قرار دارد، آیا واقعاً 814 میلیون دلار [ادعا شده] تحت توکن های Tether وجود خارجی دارند؟»

به دنبال این اتفاقات ارزش بیت کوین مجدداً نوسان قابل توجهی را تجربه کرده و با کاهش روبرو شده و به زیر 10 هزار دلار رسیده. در زمان نگارش این مطلب این ارز دیجیتالی با کمی افزایش به 10 هزار و 73 دلار رسیده. همچنین ارزش ارز دیجیتال ریپل در نوسنات چند هفته اخیر از 3.315 دلار به ازای هر توکن (در 14 دی ماه)، اکنون به 1.11 دلار کاهش یافته است.

بدین ترتیب به نظر می رسد هرگونه ممنوعیت فعالیت یا اعلامیه کلاه برداری موسسات مجازی مرتبط با ارزهای دیجیتالی، می تواند روی قیمت سایر ارزها و خصوصاً بیت کوین تأثیر قابل توجهی بگذارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Arash Ordibehesht
    Arash Ordibehesht | ۱۱ بهمن ۱۳۹۶

    آقا شاید مسخره ام کنید از بابت این قیاس، ولی نمیدونم چرا از چند وقت پیش که تب بیت کوین داغ شد و همه جا ازش خبر بود هی یاد گلدکوئست و نتورک مارکتینگ و استدلال های عجیب و غریب برای توجیح کارهاشون میفتم...
    شما هم همینجورید؟؟؟؟
    ? ? ? ? ? ? ? ?

مطالب پیشنهادی