ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

آیا اپل بیشترین درآمد را در سه ماهه اول سال مالی 2018 ثبت می کند؟

اپل قرار است در ساعت 13:30 فردا به زمان منطقه اقیانوس آرام (ساعت 1:00 بامداد روز 13 بهمن ماه به وقت ایران) گزارش سه ماهه اول سال مالی 2018 خود را اعلام کند و انتظار می ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۸:۲۷

اپل قرار است در ساعت 13:30 فردا به زمان منطقه اقیانوس آرام (ساعت 1:00 بامداد روز 13 بهمن ماه به وقت ایران) گزارش سه ماهه اول سال مالی 2018 خود را اعلام کند و انتظار می رود این کمپانی بالاترین میزان سوددهی در بین تمامی سه ماهه های مالی خود را به ثبت برساند.

این سه ماهه مالی شامل بازه زمانی بین اول اکتبر تا 30 دسامبر سال 2017 است. یادآوری می کنیم در دوره سه ماهه قبل تر، اپل در دوم نوامبر (11 آبان ماه) پیشبینی کرده بود در سه ماهه اول سال مالی 2018 میلادی درآمدهایش به این شرح باشد:

  • درآمد بین 84 میلیارد تا 87 میلیارد دلار
  • سود ناخالص بین 38 تا 38.5 درصد
  • هزینه عملیاتی بین 7.65 میلیارد تا 7.75 میلیارد دلار
  • سایر صورت سود و زیان (صورت حسابی که عملکرد مالی شرکت را در یک بازه زمانی خاص اندازه‌گیری می‌کند) معادل با 600 میلیون دلار
  • نرخ مالیات 25.5 درصد

در صورتی که اپل موفق شود به این پیشبینی دست یابد، به این ترتیب رکورد بهترین درآمد در سه ماهه مالی در تاریخ این کمپانی را ثبت خواهد کرد. پیش از این رکورد کمپانی ساکن کوپرتینو در این زمینه برابر با 78.4 میلیارد دلار بوده است.

بر اساس پیشبینی وال استریت ژورنال اپل مقدار 87.06 میلیارد دلار را به عنوان درآمد سه ماهه مذکور ثبت خواهد کرد و به این ترتیب میزان سود 3.83 دلار به ازای هر سهم حاصل خواهد شد.

میزان در آمد اپل در سه ماهه اول سال مالی

دوره سه ماهه مالی اول در سال

درآمد به میلیارد دلار

2014

57.6

2015

74.6
2016

75.9

2017

78.4

2018

پیشبینی بیش از 84

همچنین وبسایت خبری MacRumers از چند منبع تحلیلی معتبر اقدام به استخراج پیشبینی های انجام گرفته در مورد درآمد اپل در سه ماهه اول سال مالی 2018 کرده که به این شرح است:

در این جدول در ستون میانی میزان درآمد پیشبینی شده ذکر گشته و در ستون آخر نیز میزان سود هر سهم نشان داده شده است.

آیا فروش کمتر از انتظار آیفون 10 تأثیری بر میزان درآمد اپل در سه ماهه اول سال مالی 2018 دارد؟

تاکنون گزارش های متعددی از احتمال میزان فروش کمتر از انتظار آیفون 10 (بررسی دیجیاتو) منتشر شده، البته اپل هیچ گاه میزان فروش آیفون های مختلف را به تفکیک اعلام نمی کند.

ولی انتظار می رود این کمپانی موفق شود در کل میزان بیشتری از تمامی آیفون های 10، 8 (بررسی دیجیاتو) و 8 پلاس را نسبت به آیفون های به فروش رفته در دوره مشابه سال 2017 به فروش برساند. اشاره می کنیم که در دوره مشابه سال قبل این کمپانی موفق شده بود در حدود 78.3 میلیون دستگاه آیفون را به فروش برساند.

همچنین فراموش نکنیم که همین آیفون احتمالاً کم فروش، به دلیل قیمت بالای خود، سود بالایی را روانه جیب اپل می کند. لذا احتمالاً فروش کمتر از انتظار آیفون 10 نیز تأثیری در کاهش درآمد این کمپانی در این دوره نخواهد داشت.

آیا عرضه دیر هنگام هوم پاد درآمد اپل را کاهش می دهد؟

قرار بود اپل در ماه دسامبر یعنی ماه پایانی همین دوره سه ماهه مالی، اسپیکر هوشمند هوم پاد را به بازار عرضه کند، در حالی که امکان پیش سفارش آن در روزهای اخیر آغاز شده و به این ترتیب ممکن است تأثیری منفی کمی بر درآمد کمپانی ساکن کوپرتینو بگذارد.

خدمات اپل چه تأثیری بر درآمد این دوره خواهند داشت؟

اپل در سال مالی 2017 موفق شده بود درآمدی 30 میلیارد دلاری را به واسطه خدماتی از قبیل اپ استور، اپل موزیک، آی کلاود و آیتونز کسب کند. این موضوع حتی سبب شده بود گمانه زنی هایی در مورد قرار گرفتن اپ استور در لیست 100 شرکت برتر نشریه Fortune (البته در صورتی که به عنوان یک شرکت مستقل فعالیت کند) مطرح شود. به این ترتیب به نظر می رسد بخش های یاد شده در بهبود درآمد این کمپانی تأثیرگذار باشند.

آیا iMac Pro بر در آمد اپل تأثیر می گذارد؟

امکان ثبت سفارشات iMac Pro از 14 دسامبر (23 آذر 96) شروع شد و این زمان تنها 2 هفته قبل از پایان سه ماهه مالی مورد بحث بود. به این ترتیب احتمالاً اثر بسیار کمی بر افزایش فروش کلی کامپیوترهای مک خواهد داشت.

این گزارش پس از انتشار، در ساعت 14:00 به وقت منطقه اقیانوس آرام (ساعت 1:30 بامداد روز 13 بهمن ماه به وقت ایران) توسط تیم کوک و «لوکا ماستری»، مدیر مالی اپل اعلام می شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • ed.salvatore
    ed.salvatore | ۱۱ بهمن ۱۳۹۶

    مقاله کامل
    تخصصی و با دلایل کافی لذت بردم

    • علی باقرزاده
      علی باقرزاده | ۱۳ بهمن ۱۳۹۶

      خواهش می کنم. تشکر که پیگیر دیجیاتو هستید.

مطالب پیشنهادی