ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آیفون 10 سهم iOS را در بازارهای جهانی افزایش داده است

بر اساس گزارش گروه مشاور Kantar Group که گروه‌های تحلیلگر و مشاور اقتصادی معروف دنیاست آیفون 10 نه تنها ضرری برای اپل نداشته بلکه موجب شده سهم iOS در بسیاری از بازارهای‌ جهان افزایش یابد. اخیراً اخبار ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۰:۳۰

بر اساس گزارش گروه مشاور Kantar Group که گروه‌های تحلیلگر و مشاور اقتصادی معروف دنیاست آیفون 10 نه تنها ضرری برای اپل نداشته بلکه موجب شده سهم iOS در بسیاری از بازارهای‌ جهان افزایش یابد.

اخیراً اخبار جالبی راجع به فروش آیفون 10 مطرح نمی‌شود و اپل آنقدر از فروش این محصول راضی نبوده و اهداف دیگری داشته است. از همین روست که اپل میزان سفارشات تولید این گجت را در سه ماهه‌ی اول سال میلادی ۲۰۱۸ نصف کرده و انتظار پایین آمدن میزان فروشش را هم دارد. با این حال به نظر می‌رسد که عرضه‌ی آیفون 10 آنقدر‌ها هم برای شرکت کوپرتینویی مشکل نداشته و در بعضی آمارها تاثیر مطلوبی گذاشته است.

فروش این محصول گران‌ قیمت نه تنها موجب شده که میانگین قیمت فروش هر آیفون رکوردشکنی کند بلکه سهم iOS در بازار‌های مهم را هم افزایش داده و میزان سود اپل را بالا برده است.

بر اساس گزارش Kantar Group و تحقیقاتی که این شرکت درباره‌ی فروش تلفن‌های هوشمند در سه ماهه‌ی پایانی سال ۲۰۱۷ میلادی انجام داده مشخص شده که گرانترین آیفون موجود جزو ۳ موبایل پرفروش در بازارهای اروپا، نواحی شهر نشین چین، ژاپن، استرالیا و زادگاهش ایالات متحده‌ی آمریکا بوده است.علیرغم اینکه میزان فروش این محصول در آمریکا، انگستان، فرانسه و ایتالیا کاهش پیدا کرده، اما در اسپانیا، استرالیا، ژاپن و نواحی شهر نشین چین پیشرفت کرده است.

فروش تلفن هوشمند یاد شده در نواحی شهر نشین چین که در واقع بزرگترین بازار فروش تلفن‌های هوشمند به حساب می‌آید موجب شده که سهم دستگاه‌های دارای سیستم عامل iOS در این بازار ۱۰ درصد افزایش پیدا کرده و به ۲۸.۶ درصد برسد.به گفته‌ی یکی از کارشناسان گروه Kantar ، استراتژی اپل در قیمت گذاری شاید موجب نارضایتی برخی کاربران شده باشد اما با توجه به آمار فروشش نتیجه داده و  امکان دارد در ادامه رکورد خوبی برجای بگذارد. وی در این باره می‌گوید:

«نتیجه کامل فروش سه ماهه‌ی پایانی سال میلادی گذشته نشان می‌دهد که تصمیم اپل برای عرضه‌ی سه مدل مختلف که شامل یک مدل گران و پیشرفته جواب داده است. همیشه با عرضه‌ی پرچمدار اپل انتظار می‌رود که در تمامی نقاط دنیا عنوان پرفروش‌ترین موبایل در تمامی بازار‌ها را از  آن خود کند اما با گران بودن این مدل مسئله توان خرید اقشار مختلف نیز مطرح می‌شود. با این حال در آذرماه گذشته آیفون ۱۰ در میان ۳ مدل پرفروش در نقاط کلیدی جهان قرار گرفته است.»

اپل و سامسونگ مشترکاً ۷۰.۸ درصد از فروش کلی موبایل در آمریکا را به خود اختصاص داده‌اند. درحالیکه شرکت کره‌ای یاد شده توانسته عنوان پرفروش‌ترین برند تلفن‌های هوشمند را در سه ماهه‌ چهارم سال میلادی ۲۰۱۷ را از آن خود کرده و سهم فروشش در بازار جهانی را با ۲.۲ درصد افزایش به ۳۱.۳ درصد برساند.

با همه‌ی آمار‌های موجود از فروش آیفون 10 باید اشاره کرده که طرفداران اپل هنوز پشتیبانی خود را از محصولات این شرکت کوپرتینویی حفظ کرده و آیفون داران در فصل تعطیلات، مدل جدیدی از این گجت را  خریداری کرده‌اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • I.G.I
    I.G.I | ۱۱ بهمن ۱۳۹۶

    این گوشی اصلا چیز خاصی نداره که کسی بخواد براش زیاد هزینه کنه
    امکاناتش همون ایفونای قبلیه فقط یکم ظاهرش بهتره
    از اونطرف نوت هشت هم هست که امکانات بسیار جالبش و کیفیت ساخت فوق العادش که با این ایفون برابره اما قیمت ارزونتره

    • omid hedayatnej
      omid hedayatnej | ۱۱ بهمن ۱۳۹۶

      داداش نوت8 قیمتش ۹۳۰ دلار آیفون ۹۹۹ دلار فکر نمیکنم آنقدر قیمتی فرق داشته باشن که میگی . رراجب امکانات بحث نمیکنم چون ۱۰۰ درصد به نتیجه نمیرسیم .

مطالب پیشنهادی