ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

واقعیت افزوده
نرم افزار و اپلیکیشن

واقعیت خسته کننده است؛ معرفی بهترین بازی ها و اپلیکیشن های واقعیت افزوده

واقعیت افزوده همچنان ابتدای راهش قرار دارد ولی تا همین جا هم توجهات زیادی را به سمت خود جلب کرده است، به خصوص بعد از آنکه اپل با عرضه پلتفرم ARKit توانست پتانسیل های بیشتری ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ | ۲۰:۰۰

واقعیت افزوده همچنان ابتدای راهش قرار دارد ولی تا همین جا هم توجهات زیادی را به سمت خود جلب کرده است، به خصوص بعد از آنکه اپل با عرضه پلتفرم ARKit توانست پتانسیل های بیشتری از این تکنولوژی را به نمایش بگذارد و در نتیجه همین اتفاق هم موج جدیدی از اپ ها و بازی های واقعیت افزوده روی iOS سرازیر شد.

از سال 2016 که پوکمون گو برای نخستین بار واقعیت افزوده را به صورت گسترده تر روی زبان ها انداخت، این تکنولوژی پیشرفت های خوبی را به خود دیده است. واقعیت افزوده دیگر فقط به خاطر تازگی و متفاوت بودنش جذابیت ندارد و حالا روی متفاوت کارایی های آن را می بینیم.

برای مطلب پیش رو تصمیم گرفتیم نگاهی به واقعیت افزوده روی اسمارت فون ها بیاندازیم و بهترین اپلیکیشن ها و بازی هایی که با این تکنولوژی ساخته شده اند را معرفی کنیم، برنامه هایی که می توانند به محیط واقعی ما رنگ و رویی متفاوت ببخشند.

Google Translate

گوگل ترنسلیت یک اپلیکیشن از پایه ساخته شده برای واقعیت افزوده نیست ولی قابلیت جالبی دارد که از همین تکنولوژی استفاده می کند. با این ویژگی کاربر می تواند از متنی در دنیای واقعی عکس بگیرد تا برنامه ترجمه اش را نشان دهد؛ دیگر احتیاجی نیست جمله ها را بنویسید. در صورتی که موبایل به اینترنت متصل باشد، گوگل ترنسلیت در این حالت از زبان های زیادی پشتیبانی می کند ولی اگر آفلاین هم باشید باز می توانید متنی که عکس گرفته اید را به مهمترین ترین زبان های دنیا ترجمه کنید.

دانلود نسخه اندروید - دانلود نسخه iOS

AR Runner

اگر حوصله قدم زدن ندارید و پوکمون گو هم نتوانسته شما را به خارج از خانه بکشاند، یک گزینه جدید برای تان داریم: AR Runner. در این اپلیکیشن شما تا جایی که می توانید فقط باید بدوید. در واقع به کمک دوربین موبایل، بازی چند نقطه آبی و قرمز در محیط به وجود بیاورد. حالا باید به سرعت به نقطه های آبی بروید و رکورد بزنید. وجود چهار حالت مختلف باعث شده تا AR Runner حداقل برای چند ساعت کاربر را مجاب به دویدن کند. البته هنگام حرکت چون باید موبایل را دست تان بگیرید، مراقب باشید تا اسمارت فون نیافتد.

دانلود نسخه iOS (مخصوص iOS 11 و جدیدتر)

TapMeasure

TapMeasure یکی از جالب ترین کاربردها را بین اپلیکیشن های موبایل دارد: با این برنامه هر چیزی که خواستید را اندازه گیری می کنید. کافیست اپلیکیشن را اجرا کرده و از وسیله مورد نظرتان عکس بگیرید. وجه تمایز ساخته Occipital نسبت به برنامه های مشابه نیز اینجاست که در کنار اندازه گرفتن اشیاء، می توانید مدل های سه بعدی هم بسازید. اگرچه بعضی کاربران گزارشاتی مبنی بر اینکه در بعضی موقعیت ها TapMeasure کار نمی کند داده اند ولی با این وجود باز اپلیکیشن با ایده جالبش ارزش تجربه کردن را دارد.

دانلود نسخه iOS (مخصوص iOS 11 و جدیدتر)

Housecraft

در صورتی که نمی دانید اتاق تان را چگونه بچینید، Housecraft را نصب کنید. این اپلیکیشن که توسط سازندگان بازی معروف Threes ساخته شده است، کمک می کند تا کاربر به واسطه تکنولوژی واقعیت افزوده و وسیله های مختلف، دکوراسیون هر جایی که می خواهد را تغییر دهد. با وجود اینکه اپلیکیشن های سبک زندگی واقعیت افزوده هنوز ابتدای راه خود هستند و از Housecraft هم نمی توان انتظار چیزی شبیه به نرم افزارهای کامپیوتری را داشت ولی برنامه هنوز جنبه سرگرمی اش را دارد. کاربران اندرویدی برای داشتن تجربه مشابه می توانند IKEA Catalog را دانلود کنند.

دانلود نسخه iOS (مخصوص iOS 11 و جدیدتر)

GIPHY World

GIPHY با کیبورد iMessage سازگار است و برای گسترش گیف های خود هم با کمپانی بزرگ توییتر و فیسبوک همکاری می کند. بنابراین اگر یک تجربه «مطمئن» از واقعیت مجازی روی آی دیوایس خود می خواهید، GIPHY World را پیشنهاد می کنیم. این برنامه به کمک دوربین موبایل، گیف ها را به دنیای واقعی می آورد و می توانید از این موقعیت ها فیلم بگیرید و با بقیه به اشتراک بگذارید، چیزی که پیشتر نیز با هات داگ واقعیت افزوده اسنپ چت دیده بودیم و در اینجا به خاطر مدل ها و گیف های بیشتر شاهد نسخه کامل ترش هستیم.

دانلود نسخه iOS (مخصوص iOS 11 و جدیدتر)

Star Walk 2

تاکنون شده که بخواهید موقعیت دقیق ستاره ها را ببینید؟ خوشبختانه برای این کار دیگر نیازی به تلسکوپ نیست و حالا می توان از واقعیت افزوده کمک گرفت. در Star Walk 2 که یکی از محبوب ترین اپ های واقعیت افزوده نیز است، کافیست دوربین موبایل خود را به سمت آسمان گرفته و حتی در کمترین نور هم از طریق آن ستاره ها را دنبال کنید. Star Walk 2 به خاطر جزییات بالا در نمایش مدل های اجرام آسمانی با واکنش های مثبت منتقدان مواجه شده و بی شک یکی از بهترین گزینه های لیست برای دانلود است.

دانلود نسخه اندروید - دانلود نسخه iOS

The Machines

اگر بخواهیم گرافیک را ملاک قرار دهیم، The Machines با محیط پر جزییاتی که به نمایش می گذارد نسل جدید عناوین واقعیت افزوده است و با وجود اینکه چند ماه از عرضه ساخته Directive Games می گذرد ولی هنوز هم بازی واقعیت افزوده ای نتوانسته کیفیتش را به این عنوان نزدیک کند. بازی همانند DOTA 2 و نمونه های معروف روی موبایل مثل وین گلوری عنوانی در سبک MOBA است. همانند آن ها محیط به دو قسمت تقسیم می شود و با هیروی خود باید به منطقه دشمن حمله کنید و مقر اصلی را از بین ببرید.

دانلود نسخه iOS (مخصوص iOS 11 و جدیدتر)

Stack AR

عنوان Stack که توسط استودیوی کچ اپ ساخته شده را انجام داده اید؟ Stack AR نسخه واقعیت افزوده همین بازی است. همانند آن باید بلوک های مکعبی را روی یکدیگر گذاشته و بلندترین سازه ای که می توانید را بسازید. البته مراقب تعادل سازه هم باشید. چون در صورت انتخاب یک مکان اشتباه تمام زحمت های تان به باد خواهد رفت. بد نیست بدانید Stack AR اولین عنوان ARKit به حساب می آید که توانسته بین پردانلودترین بازی های رایگان هفته قرار بگیرد.

دانلود نسخه iOS (مخصوص iOS 11 و جدیدتر)

Zombie Gunship Revenant AR

تا الان Zombie Gunship Revenant AR محبوب ترین بازی پلتفرم ARKit بوده و بازیکن ها استقبال خیلی خوبی از آن داشته اند. البته عجیب هم نیست. سری Zombie Gunship همیشه از موفق ترین بازی های اسمارت فون ها به شمار می رفته و طعم تجربه مکانیزم های گیم پلی آن با تکنولوژی واقعیت افزوده می تواند هر کسی را مجاب به دانلود بازی کند. در این عنوان به شما کنترل یک هلیکوپتر داده شده و حالا باید زامبی هایی که در زمین حرکت می کنند را نابود کنید.

دانلود نسخه iOS (مخصوص iOS 11 و جدیدتر)

WallaMe و World Brush

عملکرد World Brush و WallaMe کاملا مشابه هم است. با این دو عنوان می توانید در دنیای واقعی تلفن هوشمندتان را از جیب در بیاورید و روی جاهایی که خواستید نقاشی کرده یا پیام هایی بنویسید. جدا از اینکه قابلیت به اشتراک گذاری کارهایتان را هم دارید البته دو تفاوت بین WallaMe و World Brush وجود دارد. یکی اینکه WallaMe برخلاف رقیبش تنها محدود به دیوارها بوده و جای دیگری نمی توانید نقاشی کنید. همچنین World Brush فقط برای ARKit عرضه شده است.

دانلود World Brush برای iOS 11 و جدیدتر

دانلود WallaMe برای iOS - دانلود WallaMe برای اندروید

Euclidean Lands

زمانی که مانیومنت ولی به دیدار هیتمن گو می رود؛ Euclidean Lands را می توانیم ترکیبی از ایده های این دو بازی محبوب بنامیم. در واقع طراحی معماها و گرافیک مشابه مانیومنت ولی است اما چگونگی حرکت شخصیت اصلی داستان همانند هیتمن گو بوده و به صورت نوبتی ابتدا شما و سپس دشمنان حرکت می کنند؛ باید با انتخاب های درست و هوش تان مرحله ها را پشت سر بگذارید. به تازگی توسعه دهنده آپدیتی برای ساخته اش منتشر کرده تا به واسطه آن، بازیکن هایی که دیوایس هایشان از ARKit پشتیبانی می کند بتوانند بعضی مرحله ها را با استفاده از تکنولوژی واقعیت افزوده انجام دهند.

دانلود نسخه iOS (مخصوص iOS 11 و جدیدتر)

My Country

My Country نخستین بازی واقعیت افزوده در سبک ساخت و ساز است. در این عنوان کشور خود را در دنیای واقعی بنا می کنید، شهرهای جدیدی احداث می نمایید و با تکنولوژی های جدید آرامش بیشتری را به زندگی مردم تان بدهید. جالب اینجاست با وجود اینکه واقعیت افزوده محدودیت هایی را برای سازنده به وجود آورده ولی همچنان ویژگی های کلیدی سبک ساخت و ساز در My Country دیده می شود. اگر می خواهید ساختن یک کشور در دنیای واقعی بسازید، اثر جدید سازندگان Guns of Boom حتما سرگرم تان می کند.

دانلود نسخه iOS (مخصوص iOS 11 و جدیدتر)

Ghosts 'n Guns

در Zombie Gunship Revenant AR از دور با دشمنان می جنگید و اگر می خواهید نزدیک تر بروید، Ghosts 'n Guns را تجربه کنید. در این عنوان شوتر واقعیت افزوده، روح های پیکسلی به دنیا حمله می کنند و باید با اسلحه هایی که دارید آن ها را بکشید. بعد از چند مرحله نیز یک دشمن قدرتمند به سراغ تان می آید. Ghosts 'n Guns با دشمنان متنوع و کنترل ساده در کنار تجربه روانی که ارائه می دهد، در میان بازی های کیفیت شوتر واقعیت افزوده حکم همان لنگه کشف معروف در بیابان را دارد.

دانلود نسخه iOS (مخصوص iOS 11 و جدیدتر)

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • Hassan
    Hassan | ۱۲ بهمن ۱۳۹۶

    باید میزدید بهترین برنامه های واقعیت افزوده در ios

  • LOGANLEGEN
    LOGANLEGEN | ۱۱ بهمن ۱۳۹۶

    شما دوتا شیپیل ها اصن چند خط اول رو خوندید یا فقط آمدید بگید اپل دزد فلانه و...

  • δγι λ⇝ (عـــــلـــــــی)
    δγι λ⇝ (عـــــلـــــــی) | ۱۱ بهمن ۱۳۹۶

    جالبه، حیف اکثرش واسه آی‌او‌اس بود... البته خب طبیعیه! سخت‌افزار و نرم‌افزارش یکپارچه‌س و مثل اندروید تنوع خاصی نداره... کار واسه دولوپرها ساده‌تره و اگه مشکلی باشه راحت‌تر دیباگ میکنن...

  • Sam Anderwood
    Sam Anderwood | ۱۱ بهمن ۱۳۹۶

    معلوم شد چقدر ای او اس ج
    لوتره

مطالب پیشنهادی