ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فیسبوک
نرم افزار و اپلیکیشن

انتشار گزارش مالی فیسبوک برای سه ماهه پایانی ۲۰۱۷؛ رشد واتس اپ و افول فیسبوک

مارک زاکربرگ ساعاتی پیش گزارش مالی فیسبوک در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۷ را منتشر کرده که در آن آمار و ارقام جالبی به چشم می خورد. مطابق این گزارش، جمعیت واتس اپ حالا به ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۲ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۳:۳۰

مارک زاکربرگ ساعاتی پیش گزارش مالی فیسبوک در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۷ را منتشر کرده که در آن آمار و ارقام جالبی به چشم می خورد. مطابق این گزارش، جمعیت واتس اپ حالا به بیش از ۱.۵ میلیارد نفر رسیده که حدود ۶۰ میلیارد پیام را در روز بین یکدیگر رد و بدل می کنند.

واتس اپ در حالی به این آمار فوق العاده دست یافته که تا جولای سال گذشته میلادی، پذیرای ۱.۳ میلیارد کاربر فعال ماهانه و ۱ میلیارد کاربر فعال روزانه بوده است. زاکربرگ در ادامه گزارش به رشد بسیار خوب قابلیت استوری در محصولات فیسبوک اشاره کرده و اعلام کرده که اینستاگرام و واتس اپ حالا به ترتیب محبوب ترین اپلیکیشن ها برای اشتراک گذاری استوری محسوب می شوند.

قابلیت استوری که مستقیما از اپلیکیشن اسنپ چت کپی برداری شده، حالا هم در اینستاگرام و هم واتس اپ بیش از ۳۰۰ میلیون کاربر فعال روزانه دارد که در مقایسه با استوری های اسنپ چت با ۱۷۸ میلیون کاربر آمار قابل توجهی است.

تعداد کاربران فعال روزانه فیسبوک در آمریکا و کانادا از ۱۸۵ میلیون به ۱۸۴ میلیون نفر کاهش یافته است

اما بر خلاف واتس اپ و اینستاگرام، به نظر می رسد که خود سرویس فیسبوک بر خلاف زیر مجموعه هایش حال و روز خوشی ندارد. به گفته فیسبوک علیرغم تلاش های این شرکت برای تحول بخش News Feed، میزان استفاده از این شبکه اجتماعی این روزها به ۵۰ میلیون ساعت در روز کاهش پیدا کرده است.

همچنین وبسایت Recode گزارش می دهد که فیسبوک علیرغم این که در سه ماهه های متوالی با رشدی ۱۴ درصدی در تعداد کاربران فعال ماهانه و روزانه مواجه بوده، اما تعداد کاربران فعال روزانه اش در آمریکا و کانادا از ۱۸۵ میلیون به ۱۸۴ میلیون نفر کاهش یافته و آمار کاربران فعال ماهانه نیز بدون هیچ تغییری روی مرز ۲۳۹ میلیون نفر باقی مانده است.

به گزارش ریکود علیرغم افزایش تعداد کاربران فعال ماهانه فیسبوک به مجموع ۱.۴ میلیارد نفر، سرعت رشد کاربران در این شبکه اجتماعی با افت محسوسی مواجه شده و به آهسته ترین میزان خود رسیده است. گفتنی است که مارک زاکربرگ قبلا این اتفاق را پیش بینی کرده بود اما به عقیده وی، این موضوع می تواند در دراز مدت به نفع فیسبوک تمام شود.

اما با جمع بندی تمام این آمار و ارقام، میزان درآمدهای کلی فیسبوک از ۲۷.۶ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۶ حالا به ۴۰.۶ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۷ افزایش یافته که به نظر می رسد بخش زیادی از این افزایش درآمد را مدیون اپلیکیشن هایی مثل واتس اپ و اینستاگرام بوده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی