ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

۵ نکته از Monster Hunter: World برای به تیغ کشیدن هیولایان

مانستر هانتر ورلد یک مرتبه بازار را به لرزه در آورد و با حضورش همه را غافلگیر کرد. نمرات درخشان را وقتی می بینید ایمان می آورید که مانستر هانتر ورلد یک بازی ژاپنی به ...

مانی میرجوادی
نوشته شده توسط مانی میرجوادی | ۱۲ بهمن ۱۳۹۶ | ۲۳:۳۰

مانستر هانتر ورلد یک مرتبه بازار را به لرزه در آورد و با حضورش همه را غافلگیر کرد. نمرات درخشان را وقتی می بینید ایمان می آورید که مانستر هانتر ورلد یک بازی ژاپنی به دور از سلیقه غربی عمده کاربران ایرانی نیست و احتمال بسیاری وجود دارد که عاشقش شوید.

و همینطور هم هست. حتی اگر رابطه نزدیکی با بازی های ژاپنی ندارید، مانستر هانتر ورلد فرصت خوبی برای آشتی با بازی سازی شرقی است.

مقاله‌ای که می خوانید نوشته‌ی مایک مینوتی از سایت ونچربیت است. در ادامه نظر شما را به ترجمه‌ی این مقاله جلب می‌کنیم.


من یک مانستر هانتر باز حرفه‌ای نیستم. مانستر هانتر ورلد که حالا برای پلی استیشن ۴ و ایکس باکس وان عرضه شده، اولین بار است که نظرم را به این سری از بازی‌ها جلب کرده است. یک بازی اکشن نقش آفرینی فوق العاده که تجربه‌ی آن همراه دوستان و حتی به تنهایی لذت بخش است.

اما حالا که کمی در شکار تجربه کسب کرده‌ام، آرزو می‌کنم که ای کاش قبل از شروع بازی با بعضی از مسائل پایه‌ای آشنا می‌شدم. بنابراین قبل از شروع ماجراجوییتان، به این مسائل که می‌تواند تجربه‌تان را تا حد امکان ساده تر کند، توجه کنید.

Monster Hunter: World
من از Big Sword خوشم میاد!

هرچه سریعتر همه‌ی سلاح‌ها را امتحان کنید

در شروع بازی، شما به یک تور از هاب تاون از بازی مانستر هانتر ورلد می‌روید. در این تور شما سفر کوتاهی به رومتان (room) دارید. از آن‌جا شما می‌توانید به میدان تمرین بروید که به شما اجازه‌ی تجربه‌ی همه‌ی سلاح‌های داخل بازی را می‌دهد. حتما آن‌ها را امتحان کنید.

هر اسلحه در این بازی، نوع حمله و استایل خاص خودش را دارد. Great Swords شمشیر‌های بزرگ، آهسته ولی قدرتمندی هستند، Bowguns به شما اجازه می‌دهد تا از فاصله شلیک کنید و Hunting Horn همراه با حملات شما موزیک می‌نوازد، نوایی که در واقع ضرب فرقه‌ای است که به آن تعلق دارید. شما به ۱۴ نوع اسلحه‌ی متفاوت دسترسی دارید.

بنابراین با هرکدام از آن‌ها کمی تمرین کنید تا ببینید به کدام نوع علاقه‌ی بیشتری دارید. بعضی از این اسلحه‌ها برای افراد تازه کار مناسب تر هستند. اگر با دنیای مانستر هانتر خیلی آشنا نیستید، شاید بهتر باشد به دنبال نی‌ انبان‌های پیچیده نروید.

پیشروی در این بازی متمرکز بر ساختن و ارتقا سلاحتان است. برای اینکه سلاحتان را قوی تر کنید، نیازمند قطعاتی هستید که با کشتن هیولا‌ها به دست می‌آورید. قطعاتی که منابع گرانبهایی محسوب می‌شوند. شما نمی‌خواهید وقتتان را برای ارتقا سلاحی که به آن خیلی علاقه‌ای ندارید تلف کنید. بنابراین بهتر است زودتر بدانید کدام سلاح را ترجیح می‌دهید.

Monster Hunter: World
بیشتر نگران فرار از حملات دشمن باشید، تا فرود آوردن حملات خودتان

تدافعی مبارزه کنید

جنگیدن با هیولا‌ های غول پیکر زمان و تمرکز زیادی می‌طلبد. این مبارزات طولانی هستند و اگر فقط به سمت دشمنانتان حمله ور شوید و تهاجمات بیهوده داشته باشید، هرگز از آن جان سالم به در نمی‌برید. کوچک ترین ضربه از یک هیولا می‌تواند خون زیادی از شما کم کند.

شما باید هوشمندانه و تدافعی مبارزه کنید. به خوبی دشمن و الگو‌هایی که ضعف هیولا را نمایان می‌کند را مشاهده کنید و سپس حمله کنید. و همیشه در مقابل حملاتشان آماده‌ی جاخالی دادن باشید. همچنین فرار کردن گزینه‌ی مناسبی است. ممکن است نیاز داشته باشید تا از پوشن‌ها برای بازگرداندن خونتان و تیز نگه داشتن سلاحتان استفاده کنید تا بتوانید بیشترین آسیب را به دشمن بزنید (اسلحه‌تان هرگز خراب نمی‌شود، اما به مرور زمان اگر آن‌ را تیز نکنید دچار ضعف می‌شود). استفاده از این آیتم‌ها زمان می‌برد و اگر در حین استفاده از آن‌ها ضربه‌ای بخورید، اکشن مورد نظر لغو می‌شود. اگر نیاز دارید تا خونتان برگردد، حتما از دشمنتان فاصله بگیرید یا قایم شوید.

همچنین، گاهی اوقات هیولا‌ها بعد از آسیب دیدن از شما، فرار می‌کنند. قبل از آن‌ که به دنبالشان بدوید، لحظه‌ای فکر کنید و برنامه بچینید. خونتان را برگردانید و از هر آیتم دیگری که می‌توانید کمکتان کند استفاده کنید. اگر هیولا از دستتان فرار کند، همیشه می‌توانید دوباره آن‌ها را پیدا کنید.

Monster Hunter: World
بگیریدشون!

از بازی با غریبه‌ها نترسید

شما می‌توانید این بازی را به تنهایی تجربه کنید و از آن لذت ببرید. اما هرگز از بخش مولتی پلیر فرار نکنید. در این بازی وصل شدن به دوستان و غریبه‌ها به صورت آنلاین بسیار ساده است. از بخش هاب تاون، هر بورد ماموریت به شما دسترسی به یک لابی آنلاین می‌دهد. شما می‌توانید از این طریق به دنبال شرایط خاص مثل Hunter Experience برای بهبود بخشیدن به جست و جویتان استفاده کنید یا می‌توانید فقط یک دکمه بزنید و اجازه دهید بازی شما را به دنیای آنلاین متصل کند.

اگر می‌خواهید با زحمت به مراتب کمتری با دیگران بازی کنید، از Signal Flare در حین یکی از ماموریت هایتان استفاده کنید. این موضوع به بازیکنان دیگر این امکان را می‌دهد تا به سرعت وارد ماموریتتان شوند و به شما کمک کنند. همچنین شما می‌توانید از طریق تاون هاب، به صورت داوطلبانه به کمک دیگر بازیکنان که از Signal Flare‌ استفاده کردند بشتابید.

بازی کردن با دیگران تجربه‌ی متفاتی است که به امتحانش می‌ارزد. اینکه تمرکز یک هیولا بین چند بازیکن پخش شود به شما فرصت بیشتری برای استفاده از آیتم‌هایتان می‌دهد. همچنین تجربه‌ی جالبی است تا یک رفیق به شما در حین کشتن هیولاهای غول پیکر کمک کند. غیر از این است؟

Monster Hunter: World
ماهی را بخور!

بین هر دو ماموریت در شهر چرخی بزنید

شهر یا همان town در بازی مغازه‌ها و پیشنهادات بسیار زیادی دارد که شما باید از آن‌ها قبل از هر ماموریت نهایت استفاده را ببرید. Canteen‌ به شما غذایی می‌دهد که به صورت موقف باعث قدرت بیشتر در شما می‌شود. شما باید همیشه قبل از شروع هر فعالیت چیزی از مغازه تهیه کنید و بخورید.

شما همچنین می‌توانید بانتی دریافت کنید. چیز‌هایی شبیه به ماموریت‌های کوچک در حین فعالیت‌های بزرگ تر. مثل جمع آوری شش قارچ یا کشتن دو هیولای غول پیکر. شما می‌توانید در یک لحظه شش بانتی داشته باشید. بنابراین همیشه لیستتان را پر کنید. چرا که با انجام دادن آن‌ ها جوایز خوبی به دست می‌ آورید و از همه مهمتر انجامشان زحمت زیادی ندارد. عموما می‌توانید در حین انجام ماموریت‌های اصلی آن‌ها را به اتمام برسانید.

همچنین حتما بعد از کشتن یک هیولای اصلی به Smithy سر بزنید. شما قطعاتی از کشتن هیولا ها به دست می‌آورید که می‌توانید از آن‌ها برای ساخت و ارتقا اسلحه‌هایتان استفاده کنید. ببینید که آیا می‌توانید قبل از هر ماموریت جدید، از آن‌ها برای قوی تر کردن تجهیزاتتان استفاده کنید یا خیر.

Monster Hunter: World
ارتقاء تجهیزات رفیقتان را فراموش نکنید!

موجودیتان را همیشه تمیز نگه دارید

اینونتوری یا داشته‌هایتان در این بازی به تعداد محدودی است. بنابراین مطمئن شوید که از یکی از صندوق‌هایی که در شهر وجود دارد استفاده می‌کنید تا بتوانید وسایلی مانند گیاهان، حشره‌ها، قارچ‌ها و یا چیز‌های دیگر را در آن قرار دهید. دسترسی به آن‌ها به وقتی که در حال انجام ماموریت‌ها هستید امکان پذیر نیست، اما اگر کیسه‌تان پر باشد، به این معنی است که دیگر نمی‌توانید وسیله‌ی جدیدی را به آن‌ اضافه کنید.

قبل از هر ماموریت شما می‌توانید از صندوق‌ها وسایل مورد نیازتان را بردارید. همچنین حتما آیتم‌های مورد نیازتان را تا حد امکان به سرعت بسازید چرا که در این صورت دیگر نگران پر شدن کیسه‌ی حمل وسایلتان نخواهید بود. و اگر آیتم‌هایی به همراه دارید که از‌ آن‌ها استفاده نمی‌کنید، مثل تیر برای یک نوع از اسلحه‌ای که از آن استفاده نمی‌کنید، در فروششان درنگ نکنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • amin83
    amin83 | ۲۷ خرداد ۱۳۹۸

    سلام مطلبتون خیلی مفید بود ولی میشه بگید چطور هیولا های سرزمین دوم رو شکار کرد؟

مطالب پیشنهادی