ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اتومبیل های خودران Waymo بهترین عملکرد را در بین خودروهای بدون راننده دارند

اتومبیل های خودران کمپانی Waymo در سال 2017 میلادی بالغ بر 3.2 میلیون کیلومتر را به صورت خودکار پیموده اند و از 25 شهر عبور کرده اند که مجموع مسافت طی شده توسط این اتومبیل ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۲ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۹:۴۵

اتومبیل های خودران کمپانی Waymo در سال 2017 میلادی بالغ بر 3.2 میلیون کیلومتر را به صورت خودکار پیموده اند و از 25 شهر عبور کرده اند که مجموع مسافت طی شده توسط این اتومبیل ها را مجموعاً به بیش از 6.4 میلیون کیلومتر می رساند. Waymo تا امروز مشغول آزمایش اتومبیل های خودران خود بوده تا این وسائل نقلیه را طی سال جاری میلادی به ناوگان سرویس هم سفری آنلاین خود اضافه کند.

بنابر گزارش سالانه Waymo، بالغ بر 566 کیلومتر از این مسافت، در ایالت کالیفرنیا و طی بازه زمانی دسامبر 2016 الی نوامبر 2017 پیموده شده است. در این مدت زمان، رانندگان حاضر در اتومبیل های خودران 63 بار مجبور به مداخله شدند تا از بروز حادثه جلوگیری کنند؛ در این صورت، به ازای هر 9 هزار کیلومتر پیموده شده، یک بار نیاز به مداخله انسانی وجود داشته است.

اگرچه نرخ مداخله انسانی طی بازه زمانی 12 ماهه، با کاهش اندک 0.02 درصدی از 0.20 به 0.18 درصد رسیده و هنوز امکان بروز حادثه وجود دارد، این ارقام نشان می دهند که Waymo از رقبای خود بسیار جلوتر است. تا به این لحظه، Waymo بیشترین میزان آزمایش را روی اتومبیل های خودران خود انجام داده و به نظر می رسد تنها رقیب Waymo از این نظر، جنرال موتورز باشد که اتومبیل هایش به ازای پیمودن هر 2018 کیلومتر، یک بار نیازمند مداخله انسانی هستند.

از میان دلایل ذکر شده برای این مداخلات انسانی، «حرکات ناخواسته اتومبیل» با 19 مورد، بیشترین سهم را به خود اختصاص داده است. بعد از این نیز «تناقض در مشاهده» بیشترین سهم را با 16 مورد داشته است. در نهایت گفتنی است که اکثر این مداخلات انسانی، در ماه های ابتدایی بازه زمانی 12 ماه اخیر صورت گرفته اند و این موضوع از بهبود چشمگیر تکنولوژی این اتومبیل های خودران در نیمه دوم 2017 حکایت دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی