ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

معرفی بازی SHAPES؛ حلقه هایی که شکل گرفتند

مشخص نیست Infinity Games تا کی می خواهد ایده حلقه های بی نهایتش را ادامه دهد یا اصلا این ایده تا چند بازی دیگر کشش دارد ولی تک تک بازی های سری Infinity Loop یک قدم ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۱۲ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۶:۰۰

مشخص نیست Infinity Games تا کی می خواهد ایده حلقه های بی نهایتش را ادامه دهد یا اصلا این ایده تا چند بازی دیگر کشش دارد ولی تک تک بازی های سری Infinity Loop یک قدم رو به جلو برای حلقه های بی نهایت بودند و SHAPES به راحتی گل سر سبد آن ها است.

بازی تمام مکانیزم های آشنای عناوین پیشین را دارد. در اینجا نیز با چرخاندن اشیا سر و کار دارید اما چیزی که SHAPES را نسبت به سری Infinity Loop متمایز می کند، استفاده از اشکال جای حلقه ها است. یعنی اگر در بازی های پیشین حلقه ها را می چرخاندید تا اجسامی به وجود بیاورید، حالا باید همین کار را با شکل های کوچک انجام دهید.

این ایده شاید در ابتدا خیلی جدید به نظر نرسد ولی همان تاثیری را روی مکانیزم های گیم پلی بازی گذاشته که پیشتر نمونه اش را در استفاده از لامپ ها با Infinity Loop: Energy دیده بودیم؛ یک تغییر کوچک که رنگ و بویی کاملا متفاوت به ایده حلقه های بی نهایت داده است.

SHAPES-infinity games
در مرحله های اولی به خوبی ساز و کار بازی نشان داده می شود. مربع یا شش ضلعی دور شکل های تصویر را ببینید، با کلیک روی هر شکل آن ها در محیطی که مشخص شده می چرخند.

البته تنها برگ برنده SHAPES فقط جایگزینی اشکال با حلقه ها نیست و در بازی دو نکته مثبت دیگر هم دیده می شود. یکی از آن ها به وجود نکات مثبت قسمت های پیشین بر می گردد. در واقع برخلاف عناوین قبلی که از یک جایی راه شان از هم جدا می شد، SHAPES را می توانیم حاصل نقاط قوت تمام بازی های گذشته این استودیو بنامیم.

هم رنگ بندی پس زمینه ها به اندازه گذشته چشم نواز است و هم موسیقی به عنوان مکمل بقیه بخش ها، آرامش را به بازیکن هدیه می دهد. جدا از اینکه هر دو ایده چرخش 90 درجه و 60 درجه آیتم ها در بازی حضور دارد. در واقع در Infinity Loop با هر کلیک روی حلقه ها، آن ها 90 درجه تغییر زاویه می دادند.

▲ SHAPES
مشابه بقیه بازی های سری Infinity Loop، بازی SHAPES با استقبال خوب کاربران مواجه شده و هم اکنون که این مطلب را می نویسیم، بازی با حدود 1000 رای میانگین امتیازی 4.9 را در گوگل پلی به دست آورده است.

این رقم در Infinity Loop HEX به 60 درجه رسید و به خاطر آزادی عمل بیشتر بازیکن ها، شاهد معماهای پخته تری نسبت به عنوان اصلی بودیم. استفاده از هر دو این ایده ها در بازی SHAPES باعث شده تا مرحله ها تنوع خوبی داشته باشند. اما نکته دوم که شاید مهم تر از اولی هم باشد؛ پازل ها از همان ابتدا بازیکن را به چالش می کشند.

اگر از بعضی معماها که بیش از اندازه بر پایه آزمون و خطا هستند فاکتور بگیریم، به خاطر تشخیص سخت اشکالی که در هر مرحله باید درست کنید SHAPES سخت تر از بازی های سری Infinity Loop شده است. همیشه یکی از انتقاداتی که به Infinity Games می شد به سادگی عناوینش بر می گشت و حالا آن ها تا حدودی این مشکل را بر طرف کرده اند.

SHAPES
در بازی هیچ راهنمایی دیده نمی شود و همه چیز را خودتان باید حدس بزنید.

SHAPES انقلابی در ایده حلقه های بی نهایت Infinity Games ایجاد نمی کند. بازی با تغییرات کوچکش می خواهد یک تجربه آشنا اما سرگرم کننده و تا حدودی متفاوت به وجود بیاورد که کاملا هم موفق عمل می کند. اگر منتظر یک بازی کاملا جدید باشید احتمالا SHAPES نا امیدتان خواهد کرد.

ولی برای کسانی که از عناوین قبلی لذت برده اند یا برای اولین بار می خواهند طعم اعتیاد به سری Infinity Loop را بچشند، مطمئنا SHAPES سربلندشان می کند. بد نیست اضافه کنیم که جدا از دانلود نسخه اندروید به کمک لینک کمکی، می توانید لینک گوگل پلی این عنوان را در ربات apkdl_bot@ گذشته و بعد از آپلود در تلگرام، بازی را دریافت کنید.

▲ SHAPES

▲ SHAPES

سازنده: Infinity Games قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 121.5 / 21.7 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی