ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

موشک SpaceX ناخواسته روی آب سالم فرود آمد

عصر روز گذشته، اسپیس ایکس دومین موشک فالکون ۹ امسالش را هم از فلوریدا به سوی آسمان پرتاب کرد ولی این کمپانی تصمیم گرفت که پس از بازگشت آن را در اقیانوس غرق کند. اما ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۱۲ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۳:۰۰

عصر روز گذشته، اسپیس ایکس دومین موشک فالکون ۹ امسالش را هم از فلوریدا به سوی آسمان پرتاب کرد ولی این کمپانی تصمیم گرفت که پس از بازگشت آن را در اقیانوس غرق کند. اما در اتفاقی عجیب، فالکون ۹ پس از بازگشت به مدار زمین کاملا سالم روی آب فرود آمد و حالا در اقیانوس اطلس غوطه ور شده.

ایلان ماسک پس از این اتفاق در توییتی نوشت که آن ها قصد نداشتند که موشک را سالم بازگردانند اما حالا که این اتفاق افتاده به سراغ موشکشان می روند و آن را به ساحل می آورند.

پرتاب روز گذشته از سوی دولت لوکزامبورگ بود و یک ماهواره سنگین در مدار بالایی زمین قرار می دهد. برای چنین ماموریت هایی، اسپیس ایکس معمولا موشک های خود را در یکی از مناطق نامشخص فرود می آورد اما این بار تصمیم بر رها کردن موشک بود. گویا این فالکون ۹ یک نمونه قدیمی بوده و ارزش چندانی برای اسپیس ایکس نداشته.

در هر صورت، هیچ جایگاهی نبود که فالکون ۹ روی آن بنشیند و در نتیجه این موشک به آرامی روی اقیانوس فرود آمد ولی بدون سطحی مسطح، محکوم به غوطه ور شدن روی آب بود.

ماسک در توییت خود اشاره می کند که قرار بوده به وسیله این موشک یک تکنیک فرود خاص را تست کنند و به همین دلیل ارزش آن را نداشته که یک مکان فرود مخصوص را از بین ببرند. به هر حال واضح است که نه ماسک و نه هیچ کس دیگر در اسپیس ایکس انتظار فرود سالم موشک را نداشته اند که چنین ریسکی را نپذیرفته اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • آریا
    آریا | ۱۲ بهمن ۱۳۹۶

    چه باحال

مطالب پیشنهادی