ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اینتل به دنبال عرضه یک عینک واقعیت افزوده جدید در سال 2018 است

بنابر گزارش های تازه، کمپانی اینتل به دنبال تاسیس یک کمپانی اسپین آف فعال در حوزه واقعیت افزوده است و احتمالاً طی سال جاری میلادی، عینک هوشمند تازه ای به دست مصرف کنندگان خواهد رساند. ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۳ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۳:۰۰

بنابر گزارش های تازه، کمپانی اینتل به دنبال تاسیس یک کمپانی اسپین آف فعال در حوزه واقعیت افزوده است و احتمالاً طی سال جاری میلادی، عینک هوشمند تازه ای به دست مصرف کنندگان خواهد رساند. خبرگزاری بلومبرگ در گزارش اخیر خود آورده که این کمپانی احتمالاً Vaunt نام می گیرد و عینک های واقعیت افزوده آن، با نام داخلی «Superlite» شناخته می شوند و تولیدشان برعهده تولیدکننده ای تایوانی به نام Quanta Computer خواهد بود.

این عینک ها ظاهراً از طریق بلوتوث با موبایل های هوشمند همگام سازی می شوند و سپس با استفاده از لیزر، اطلاعاتی را در میدان دید کاربر به نمایش در می آورند. گفته می شود این کمپانی جدید، میزبان برخی از کارمندان سابق Recon Instruments خواهد بود که در زمینه پوشیدنی های واقعیت افزوده فعالیت داشت و گرچه در سال 2015 از سوی اینتل خریداری شد، اما طی سال گذشته کارش به تعطیلی کشید.

اگر گزارش بلومبرگ صحت داشته باشد، این نخستین باری نخواهد بود که اینتل وارد این حوزه از تکنولوژی می شود. اینتل پیشتر در همکاری با شرکت Daqri به دنبال عرضه هدستی واقعیت ترکیبی به نام پروژه ایلوی بود که البته به سرانجام نرسید و در سال 2017، برای همیشه کنار گذاشته شد.

علی رغم اطلاعات اندکی که در اختیار داریم، ایده عرضه عینکی هوشمند که توسط بازیگر بزرگی مانند اینتل حمایت می شود، قطعاً هیجان انگیز است. با این حال اینتل در این مسیر تنها نبوده و در گزارش ها می خوانیم که آمازون هم مشغول توسعه عینک هایی مبتنی بر دستیار صوتی الکسا است. از طرف دیگر، شرکت هایی مانند اپل، فیسبوک و گوگل به صورت عمومی اعلام کرده اند که روی واقعیت افزوده مبتنی بر موبایل متمرکز هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی