ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

قلم اس پن در گلکسی نوت 8 برای علاقه مندان به هنر چه قابلیت هایی دارد

متولدین دهه های گذشته آخرین نسلی بودند که زندگی قبل از دوران دیجیتال را تجربه کردند. امروز اما فناوری به کمک ما آمده و همه چیز را ساده تر کرده است. حالا همه ی ما ...

تحریریه دیجیاتو
نوشته شده توسط تحریریه دیجیاتو | ۱۳ بهمن ۱۳۹۶ | ۲۰:۴۵

متولدین دهه های گذشته آخرین نسلی بودند که زندگی قبل از دوران دیجیتال را تجربه کردند. امروز اما فناوری به کمک ما آمده و همه چیز را ساده تر کرده است. حالا همه ی ما با یک اشاره روی تلفن هوشمند خود تاکسی سفارش می دهیم و هزینه ی آن را بدون همراه داشتن پول نقد پرداخت می کنیم، در یک چشم به هم زدن با عزیزان خود در آن سوی کره خاکی تماس ویدیویی برقرار می کنیم و حتی می توانیم از داخل گرمای رختخواب مایحتاج روزمره، پوشاک و لوازم خانگی را از بین صدها مدل انتخاب کرده و کمی بعد، درب منزل تحویل بگیریم.

فناوری عمق و جان همه ی ابعاد زندگی نفوذ کرده و این موضوع هنر را هم شامل می شود. حالا هنرمند دیجیتال می تواند با یک استایلوس، ده ها نوع قلم و ابزار مختلف نقاشی را در آن واحد در اختیار داشته باشد و آنها را برای خلق اثر خود به کار گیرد.

برای نمونه به پوستر جشنواره فجر سال ۹۴ نگاه کنید، اثری که به جای مداد و قلم سنتی، به شکل دیجیتال خلق شده است. بزرگمهر حسین پور در مورد خلق این اثر می گوید:

بزرگمهر حسین پور

بزرگمهر حسین پور

خسرو شکیبایی را نمی شود به این راحتی کشید. یک تصویر از او که به نظر من نماد سینمای روشنفکری/مردم پسند سینمای ایران است و چهره ای از او که شیدایی دارد، عاشق همیشگی است و در هر کجا و هر شرایطی تو دوستش داری. انصافا حداقل برای من کشیدنش سخت و ظریف و حساس بود. شاید بیش از ۲۰ اتود زدم از حالت و فرم ایستادن و نوع نگاهش. خلق حالتی از شکیبایی که وجود ندارد و تو باید آن را خلق کنی. اما به هر حال نتیجه ای که حاصل شد، راضی ام کرد.

در نگاه اول به نظر نمی رسد که این پوستر با قلم دیجیتال طراحی شده باشد، اما استفاده از چنین ابزاری، خلق اتودهای اولیه و ایجاد تغییر در طرح نهایی را نسبت به روش های سنتی به مراتب ساده تر کرده است. برای آشنایی بیشتر با مزیت های استفاده از قلم استایلوس، با سمیه یزدان پناه گفتگو کردیم، هنرمند دیجیتال که سابقه همکاری در ساخت پروژه های متنوع از بازی موبایل تا انیمیشن و کتاب کودکان را در پرونده ی خود دارد. خانم یزدان پناه در این زمینه می گوید:

استایلوس برای هنرمند دیجیتال مثل یک قلم جادویی است

«من یک تصویرگر هستم و در زمینه ی انیمیشن فعالیت می‌کنم. قلم دیجیتال برای من مثل یک قلم جادویی است و خلق آثار را برایم بسیار راحت تر می کند. البته کار کردن با مداد و آبرنگ و بقیه متریال های نقاشی هم بدون شک حس و حال خودش را دارد، اما اگر در کنار آن سادگی و راحتی بیشتری بخواهید، این موضوع با قلم دیجیتال فراهم می شود. با این ابزار می توانید بافت های آبرنگی و اکریلیک و هر تکنیک دیگری را در یک چشم بر هم زدن امتحان کرد و یک اثر با کیفیت و عالی به وجود آورد. بر همین اساس بسیاری اوقات به سختی می توان تشخیص داد که یک اثر با قلم دیجیتال خلق شده یا روش های سنتی. وجود ابزارهای دیجیتال مثل قلم و سینتیک خصوصاً در حوزه ی انیمیشن، هزینه ی ساخت آثار را به شکل قابل توجهی کاهش داده و ضمن افزایش سرعت، کیفیت نهایی کار را هم بیشتر کرده است.»

گلکسی نوت 8

اما این فقط هنرمندهای دیجیتال نیستند که از وجود چنین ابزاری بهره مند می شوند و تمام کاربران علاقه مند به خلق اثر هنری، با هزینه و سختی بسیار کمتری می توانند با داشتن چنین ابزاری به دنیای طراحی وارد شده و استعداد خود را محک زنند. مدتی پیش سامسونگ مسابقه ای برای نقاشی دیجیتال با قلم فبلت گلکسی نوت 8 (بررسی دیجیاتو) برگزار کرد. در این مسابقه که بزرگمهر حسین پور هم در هیئت داورانش عضویت داشت، شاهد ارسال بیش از ۴ هزار اثر توسط عموم کاربران بودیم. کیفیت آثار دریافتی به حدی بالا بود که کار را برای انتخاب تنها ۲۰ اثر برگزیده برای داوران مشکل کرده بود. برای مشاهده تعدادی از آثار و نظر هیئت داوران، گزارش دیجیاتو از برگزاری نمایشگاه آثار خلق شده با قلم نوت 8 را مشاهده فرمایید.

قلم S Pen سامسونگ با کیفیت ترین استایلوس در دنیای تلفن های هوشمند به حساب می آید و راه درازی را برای رسیدن به کیفیت امروز طی کرده است. این قلم اولین بار در سال ۲۰۱۱ عرضه شد و از آن زمان تاکنون بهبودهای متعددی را تجربه کرده است. برای آشنایی با بهبودهای انجام گرفته و مسیری که اس پن در سالهای اخیر طی کرده توصیه می کنیم این مطلب را مطالعه فرمایید. این قلم در ابتدا تنها می توانست ۲۵۶ سطح مختلف فشار را شناسایی کند و قابلیت های نرم افزاری زیادی هم نداشت، اما در گلکسی نوت 8 شاهد تشخیص ۴۰۹۶ سطح مختلف فشار هستیم و امکانات نرم افزاری متعددی برای دستگاه در نظر گرفته شده است که کارایی شما را افزایش می دهند.

علاوه بر این با استقبال بازار از قلم اس پن، حالا اپلیکیشن های متعددی ساخته شده که به شما امکان می دهد از موهبت وجود چنین ابزاری در تلفن هوشمند خود بهره مند شوید. اگر به کلی با طراحی بیگانه هستید، می توانید از Pen Up شروع کنید که توسط سامسونگ به طور اختصاصی برای فبلت های گلکسی نوت توسعه یافته است. این اپلیکیشن در حقیقت یک شبکه اجتماعی مبتنی بر نقاشی است و طرح های سیاه و سفید آماده را برای رنگ آمیزی و اشتراک گذاری با دیگران در اختیار شما قرار می دهد.

اپلیکیشن Colorfy هم قالب های آماده بیشتری در اختیار شما قرار می دهد. حتی اگر بخواهید، اپلیکیشن هایی مثل How to Draw وجود دارند که به شکل گام به گام، طراحی کردن را به شما آموزش می دهند. حرفه ای تر ها نیز می توانند به اپلیکیشن های ساخت بزرگترین شرکت های حوزه طراحی و گرافیک مراجعه کنند. Adobe Illustrator Draw به کاربران اجازه می دهد هرجایی که هستند با قلم دقیق و با کیفیت اس پن روی فایل های وکتور کار کنند و با Sketchbook ساخت Autodesk می توانید مثل نرم افزارهای حرفه ای گرافیکی، در چند لایه مختلف به خلق آثار گرافیکی مشغول شوید.

جالب است بدانید حتی ساخت انیمیشن هم با قلم اس پن ممکن است. اپلیکیشن RoughAnimator را نصب کنید و با کمی صبر و حوصله فریم به فریم انیمیشن اختصاصی و دست ساز خود را خلق کنید. علاوه بر این کار کردن با اپلیکیشن های عکاسی مثل Adobe Photoshop Express هم می تواند با نوک قلم، بسیار دقیق تر از انگشت کاربر باشد. تصور کنید قادر باشید با موبایل خود در تاکسی و مترو، با دقت زیادی عکس ها را با یک نرم افزار پیشرفته ویرایش کنید و نتیجه ای کاملاً حرفه ای در اختیار داشته باشید.

کارکردهای قلم اس پن برای کاربرانی که به هنر و خلق آثار تصویری علاقه مند هستند بی پایان است. گلکسی نوت 8 شما را به دنیایی وارد می کند که برای موبایل های دیگر امکان پذیر نیست. این تلفن هوشمند یکبار در سال ۲۰۱۱ دنیای موبایل را متحول ساخته و حالا با سالها تکامل، به بیشتری سطح از بلوغ و کارایی رسیده است. برای آشنایی بیشتر با قابلیت های فبلت جذاب سامسونگ از شما دعوت می کنیم مطالب زیر را هم مطالعه فرمایید. بررسی ویدیویی دستگاه را نیز اینجا تماشا کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • hosein
    hosein | ۱۴ بهمن ۱۳۹۶

    قلم spen سامسونگ هنوز کیفیت اپل پنسل رو نداره، البته که طراحی و گرافیک با آیپد که سایز بزرگتری داره کاملا حرفه ای تر از فبلتهای نوت سامسونگ هست ، حتی تبلتهای سامسونگ که از spen پشتیبانی میکنند هم بخاطر کیفیت پایین برنامه های اندروید در مقابل قلم حرفه ای اپل کاری از پیش نمیبرند. شما برای پیشنهاد کار با قلم دیجیتال بهتره اپل پنسل و قلم سرفس مایکروسافت رو پیشنهاد کنین، این متن باز هم تبلیغ نوت سامسونگ بود.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی