ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

این کنترلر پلی استیشن برای علاقه مندان به کنترلر ایکس باکس ساخته شده

سونی سرانجام اجازه داده تا کمپانی های دیگر نیز به ساخت کنترلر برای پلی استیشن 4 بپردازند و در این میان کمپانی Hori’s Onyx کنترلر پلی استیشن جدیدی با ویژگی های دسته ایکس باکس طراحی ...

شایان کرمی
نوشته شده توسط شایان کرمی | ۱۳ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۵:۳۰

سونی سرانجام اجازه داده تا کمپانی های دیگر نیز به ساخت کنترلر برای پلی استیشن 4 بپردازند و در این میان کمپانی Hori’s Onyx کنترلر پلی استیشن جدیدی با ویژگی های دسته ایکس باکس طراحی کرده است.

کنترلر طراحی شده توسط این کمپانی ژاپنی به طور رسمی اولین دسته بازی رسمی بوده که توسط یک کمپانی به غیر از سونی تولید شده و با توجه به عکس های منتشر شده از آن به نظر می رسد که آن ها به خوبی در ترکیب ویژگی های مثبت کنترلر های ایکس باکس و پلی استیشن، موفق عمل کرده اند.

همانطور که احتمالاً می دانید، این کنترلر بیشتر از ویژگی های دسته ایکس باکس الهام گرفته و گزینه خوبی برای افرادی محسوب می شود که ساعات زیادی را صرف بازی با ایکس باکس یا پی سی می کنند و حال می خواهند تجربه استفاده از همان کنترلر را نیز روی پلی استیشن 4 داشته باشند.

از مهم ترین تغییرات کنترلر پلی استیشن جدید که توسط Hori’s Onyx ساخته شده است، به حذف جک هدفون موجود در دسته اصلی پلی استیشن 4 برای صحبت کردن نبود بلندگوی روی دسته برای  شنیدن صدای بازی از آن بر می گردد.

 

نوار نوری موجود در جلوی دسته نیز حذف شده و جای خود را به نور چند رنگ کوچکی داده که رنگ های خود را طی برنامه مشخصی عوض می کنند. در مجموع، دو حذف بزرگ و چند حذف کوچک در این کنترلر نسبت به نمونه اصلی دیده می شود.

حذف ژیروسکوپ و نوار نوری جلوی دسته اصلی باعث شده تا ایک نسول برای کاربران پلی استیشن وی آر بلا استفاده باشد.

اما این طراحی نشان می دهد که سازندگان هدف های دیگری را برای طراحی کنترلر پلی استیشن 4 با این آناتومی داشته اند. برای مثال افرادی که در نسل قبل به تجربه نسخه های مختلف سری کال او دیوتی با کنسول ایکس باکس 360 مشغول بودند و در این نسل صاحب پلی استیشن 4 هستند، به طور حتمی هیچگاه به دسته کنسول نسل هشتمی سونی عادت نکرده اند.

با فراگیر شدن این کنترلر می توان فهمید که تغییرات بوجود آمده تا چه حدی با استقبال مثبت از سمت کاربران پلی استیشن 4 روبرو خواهد شد اما این موضوع که سرانجام اچازه طراحی کنترلر رسمی پلی استیشن 4 توسط کمپانی های دیگر توسط سونی صادر شده، اتفاق خوبی است که شرایط را برای ابراز خلاقیت از سوی طراحان فراهم خواد کرد.

سونی در ماه های اخیر تلاش می کند تا تجربه کاربران از کار با پلی استیشن 4 را سهولت ببخشد. پیش از این نیز شاهد منتشر شدن طرحی رسمی از سمت این کمپانی ژاپنی برای طراحی کنترلر جدید برای پلی استیشن وی آر بودیم.

این کنترلر هم اکنون در اروپا عرضه شده و به نظر می رسد که به زودی شاهد عرضه آن به صورت جهانی باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • amir nori
    amir nori | ۱۴ بهمن ۱۳۹۶

    نمیدونم چرا همه میگن دسته ایکس باکس خیلی راحتره ولی به نظرم از دسته پلی استیشن راحتر توی دنیا وجود نداره البته از روی تعصب نمیگم چون تا به حال با دسته دیگه ای بازی نردم شاید اگه با ایکس باکس بازی میکردم نظرم این نبود ولی از ظاهرش حس میکنم اصلا دسته راحتی نیست

  • Ali kjh
    Ali kjh | ۱۳ بهمن ۱۳۹۶

    اینو واسه من ساختن!!!
    همیشه بزرگترین مشکلم با پی اس۴ دسته‌ش بود که اصلا نمی‌تونستم باهاش راحت باشم چون واسه پی سی دسته وان اس دارم و کنسول نسل هفت هم اکس باکس ۳۶۰ داشتم و رسما برام عذاب بود و هست دسته‌ی پی اس!
    قیمتش رو اعلام نکردن؟

    • یه نفری.
      یه نفری. | ۱۴ بهمن ۱۳۹۶

      اتفاقا من از شوکای کجکی دسته ایکس باکس خیلی بدم میاد.

  • THEBEST
    THEBEST | ۱۳ بهمن ۱۳۹۶

    خیلی خوبه ...من عاشقه دسته ی xbox

    • milad
      milad | ۱۳ بهمن ۱۳۹۶

      دسته ی خود سونی خوش دست تره

مطالب پیشنهادی