ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سونی از پشتیبانی نرم افزاری دو ساله برای پرچمدارانش می گوید

سونی موبایل اخیراً به صحبت درباره برنامه ریزی های خود برای انتشار به روزرسانی های مرتبط با اندروید برای دیوایس های سری اکسپریا پرداخته است. این کمپانی ژاپنی اعلام کرده که پشتیبانی از موبایل های ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۳ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۴:۰۰

سونی موبایل اخیراً به صحبت درباره برنامه ریزی های خود برای انتشار به روزرسانی های مرتبط با اندروید برای دیوایس های سری اکسپریا پرداخته است. این کمپانی ژاپنی اعلام کرده که پشتیبانی از موبایل های پریمیوم اکسپریا و انتشار آپدیت های اندروید، دو سال پس از معرفی محصولی خاص متوقف خواهد شد. این یعنی امسال آخرین سالی است که موبایل های اکسپریا Z3 و اکسپریا Z4 مورد پشتیبانی قرار می گیرند.

اگرچه سونی تکلیف موبایل های پرچمدار و گران قیمت خود را مشخص کرده، هنوز معلوم نیست که پشتیبانی از دیوایس های میان رده تا چه مدت ادامه پیدا می کند. با این حال گفتنی است که سونی قاعده خاصی برای تصمیم گیری نسبت به ارائه آپدیت برای یک موبایل دارد و این به روزرسانی ها صرفاً زمانی عرضه می شوند که سونی موبایل مطمئن باشد تجربه کاربری با ثباتی برای مشتریان به ارمغان می آورند.

تصمیم اخیر سونی نشان می دهد که این کمپانی ژاپنی به دنبال جلب توجه مشتریانی است که هنگام خرید یک موبایل هوشمند، بیشتر از هر چیز به دنبال پشتیبانی نرم افزاری طولانی مدت می گردند. گذشته از تعیین سیاست های انتشار اندروید برای لاین آپ اکسپریا، سونی موبایل وعده داده که به روزرسانی های اندروید و پچ های امنیتی را به صورت منظم تر منتشر خواهد کرد.

با این حال ژاپنی ها افزوده اند که ممکن است آپدیت های امنیتی، در صورت ضرورت به صورت جداگانه از آپدیت های سیستم عامل اندروید منتشر شوند؛ اتفاقی که قبلاً نیز افتاده و مثال واضح آن به روزرسانی امنیتی دسامبر 2017 برای موبایل های XZ ،XZs و X Performance بود که دو ماه پیش منتشر شد. در نهایت سونی اعتراف کرده که سیاست هایش در انتشار به روزرسانی ها، طی سال های اخیر چندان واضح نبوده و امیدوار است که مشتریان حالا ذهنیت روشن تری نسبت به موضوع داشته باشند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • علی رحیمی
    علی رحیمی | ۱۳ بهمن ۱۳۹۶

    من خودم xz دارم و ساپورت میکنه، what the faz ya akhavi

  • herogame
    herogame | ۱۳ بهمن ۱۳۹۶

    متاسفانه سونی داره بازم تو اندروید بد عمل میکنه، xz که دارم هنوز double tap wake up ساپورت نمیکنه، دوربینش از api 2 به صورت کامل ساپورت نمیکنه و تو برنامه هایی مثل google camera فقط 8 مگا پیکسل شناسایی میشه، دوربینش هنوز خروجی RAW نداره، یه مشکل ریز دیگم داره که علتش مشخص نیست و زمان دقیقیم نداره یهو WIFI میره واسه خودش و یکسره اسکن میکنه و تا ریستارت نشه دوباره به wifi وصل نمیشه، امیدوارم اندورید 9 براش بیاد چون از نظر سخت افزاری خیلی خوبه

    • shs77
      shs77 | ۱۳ بهمن ۱۳۹۶

      XZ از tap to wake پشتیبانی میکنه!

  • Masoud Z3
    Masoud Z3 | ۱۳ بهمن ۱۳۹۶

    اشتباه تایپی... Z3 نوشتین... z3 خیلی وقته فراموش شده

مطالب پیشنهادی