ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گزارش مالی نوکیا از سه ماهه پایانی سال 2017 و عملکردی فراتر از انتظارات

کمپانی فنلاندی نوکیا اخیراً گزارش مالی خود از سه ماهه چهارم سال 2017 را منتشر کرده و آماری را به اشتراک گذاشته که از پیش بینی های ابتدایی بسیار بهتر هستند. این کمپانی خبر از ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۳ بهمن ۱۳۹۶ | ۰۹:۳۰

کمپانی فنلاندی نوکیا اخیراً گزارش مالی خود از سه ماهه چهارم سال 2017 را منتشر کرده و آماری را به اشتراک گذاشته که از پیش بینی های ابتدایی بسیار بهتر هستند. این کمپانی خبر از دستیابی به سود عملیاتی 1.2 میلیارد دلاری در این بازه زمانی داده که از پیش بینی 1.10 میلیاردی سابق بیشتر است.

مسئله ای که سبب شد شاهد افزایش 9 درصدی سود نوکیا باشیم، قرارداد چند ساله فنلاندی ها برای فروش لایسنس چندین پتنت به هوآوی بود 260 میلیون دلار برای نوکیا درآمدزایی کرد. علی رغم نتایج خوب به دست آمده، سود تجارت شبکه نوکیا افتی 25 درصدی نسبت به همین بازه زمانی در سال 2016 را تجربه کرده و از 1.064 میلیارد دلار سابق، به 802 میلیون دلار رسیده است.

مدیرعامل نوکیا می گوید که انتظار می رود کاهش سود، در سال 2018 هم ادامه پیدا کند مگر اینکه اپراتورهای آمریکای شمالی حاضر به صرف هزینه باشند و در این صورت، اوضاع مساعدتر خواهد شد. علاوه بر این، اگر نوکیا غول حوزه شبکه، یعنی Alcatel-Lucent را به قیمت 16.6 میلیارد دلار در سال 2016 نخریده بود، اوضاع می توانست از این هم بدتر باشد.

کاهش سرعت رشد نوکیا احتمالاً به این خاطر باشد که به آرامی در حال نزدیک شدن به پایان عمر 4G هستیم و در همین حال، اپراتورها هنوز شروع به صرف هزینه برای تجهیزات 5G نکرده اند.علی رغم همه این ها، آینده برای نوکیا بسیار روشن به نظر می رسد و انتظار می رود با خرید تجهیزات 5G از سوی اپراتورها، فروش تجارت شبکه کمپانی های مختلف با رشدی چشمگیر مواجه گردد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی