ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آیفون
آموزش

چگونه روشنایی صفحه آیفون را از حد مجاز iOS پایین تر بیاوریم؟

روشنایی صفحه آیفون ها در تاریکی شب، می تواند حسابی چشم کاربر را اذیت کند. البته به لطف ویژگی شیفت شب می توان تا اندازه ای از تاثیرات مخرب نور اضافی صفحه کاست و کاری ...

نیما فرشین
نوشته شده توسط نیما فرشین | ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ | ۲۰:۰۰

روشنایی صفحه آیفون ها در تاریکی شب، می تواند حسابی چشم کاربر را اذیت کند. البته به لطف ویژگی شیفت شب می توان تا اندازه ای از تاثیرات مخرب نور اضافی صفحه کاست و کاری کرد تا چشم ها کمتر آسیب ببینند. البته استفاده از شیفت شب نیز در بسیاری از مواقع آنقدرها کارساز نیست و نمی تواند جلوی نور بیش از حد نمایشگر آیفون ها را بگیرد.

با این حال، خوشبختانه یک راه ساده وجود دارد که می توان به کمک آن میزان روشنایی صفحه را حتی از حد مجاز iOS هم پایین تر آورد. دسترسی به این موضوع نیز اصلا سخت نیست و فقط کافیست کمی تنظیمات آیفون ها را دستکاری کنید تا به آن چه می خواهید برسید.

خوبی این کار نیز در آن است که با پایین آوردن میزان روشنایی صفحه، باز هم نمایشگر آیفون ها شفافیت خاص خود را حفظ می کنند. طوری که حتی در نور کم به خوبی می توان تمام المان های صفحه را تشخیص داد و با آن ها کار کرد. اما سوال اینجاست که چطور روشنایی صفحه آیفون ها را از حد مجاز پایین تر بیاوریم؟ برای شروع باید وارد تنظیمات شوید و مسیر زیر را دنبال کنید:

General > Accessibility > Display Accommodations > Reduce White Point

با فعال کردن ویژگی Reduce White Point، یک اسلایدر درصدی در پایین صفحه برای تان به نمایش در می آید که با کشیدن آن به سمت راست از میزان روشنایی صفحه آیفونتان کاسته می شود. البته باید به این موضوع نیز اشاره کرد که ویژگی Reduce White Point با تنظیمات Brightness آیفون ها، رابطه ای متقابل دارد. از این رو باید برای رسیدن به میزان روشنایی دلخواه، در مقادیر هر دو ویژگی دست برد تا در نهایت نتیجه مورد نظر حاصل شود.

در آخر، پیشنهاد می شود برای فعال و غیرفعال کردن سریع Reduce White Point، یک میانبر برای آن در نظر بگیرید. برای این کار نیز بهتر است از میانبر کلید هوم استفاده کنید تا در ازای سه بار فشردن پشت سر هم آن، Reduce White Point فعال یا غیر فعال شود. برای دسترسی به این موضوع، ابتدا باید به سراغ صفحه Accessibility بروید و مسیر زیر را طی کنید:

Accessibility > Accessibility Shortcut 

حالا فقط کافیست از میان میانبرهای موجود، Reduce White Point را انتخاب کنید تا از آن پس با سه بار فشردن پشت سر هم کلید هوم، از میزان روشنایی صفحه آیفون تان کاسته شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی