ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کاهش سفارش تولید نمایشگر آیفون 10؛ تولید متوقف می شود؟

گزارش سه ماهه سال مالی 2018 که شامل بازه زمانی اکتبر تا دسامبر سال 2017 بود، در روز 13 بهمن ماه منتشر شد. پس از انتشار این گزارش تیم کوک مدیر عامل اپل اعلام کرد ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۶:۳۰

گزارش سه ماهه سال مالی 2018 که شامل بازه زمانی اکتبر تا دسامبر سال 2017 بود، در روز 13 بهمن ماه منتشر شد. پس از انتشار این گزارش تیم کوک مدیر عامل اپل اعلام کرد که «آیفون 10 فراتر از انتظارات ما ظاهر شده و پر فروش ترین آیفون در تمام هفته های پس از عرضه در ماه نوامبر بوده است». با این حال گزارشی که به تازگی از «Business Korea» منتشر شده نشان می دهد احتمالاً اپل تولید این آیفون را در سال جاری میلادی متوقف خواهد کرد.

این وبسایت خبری کره جنوبی اعلام کرده که میزان سفارشات قطعات آیفون 10 (بررسی دیجیاتو) به میزان غیر معمولی کاهش یافته. بر اساس این گزارش، سامسونگ که سازنده نمایشگرهای OLED مورد نیاز برای آیفون 10 است، از سوی اپل کاهش میزان تولید از 40 میلیون واحد نمایشگر به 20 میلیون را برای دوره سه ماهه جاری میلادی دریافت کرده است.

همچنین قرار است این میزان در سه ماهه دوم سال جاری میلادی به 10 میلیون عدد کاهش پیدا کند و در نهایت میزان تولید پنل های نمایشگر یاد شده در نیمه دوم سال 2018 به طور کامل متوقف شود. به گفته Business Korea از آنجایی که نمایشگر OLED آیفون 10 را تنها سامسونگ تولید می نماید، مسئله توقف تولید می تواند به معنی توقف تولید آن در ماه های آتی باشد.

لازم به یادآوری است که این دو شرکت رقیب پیش از این بارها در پی شکایت های هر دو طرف در دادگاه ها حاضر شده اند و علی رغم اینکه سامسونگ قطعاتی را برای اپل تولید می کند، ولی روابط چندان مناسبی با هم ندارند. به همین دلیل اگر در آینده تولید نمایشگرهای مورد نیاز اپل به هموطن کره ای سامسونگ، یعنی ال جی واگذار شود، چندان متعجب نخواهیم شد.

در این صورت بر اساس گزارش ها، سامسونگ نیز راه کار دیگری را در پیش خواهد گرفت و قرار است نمایشگرهای خود را در اختیار سازندگان تلفن های هوشمند چینی قرار دهد. در این صورت تولید کنندگان تلفن هوشمند بیش از پیش خود را به نمایشگرهای با کیفیت آیفون 10 نزدیک خواهند کرد؛ اتفاقی که به لطف تأمین احتمالی نمایشگرهای OLED توسط سامسونگ خواهد افتاد.

همچنین بر اساس گزارشات قرار است در آینده آیفون های بعدی جایگزین آیفون 10 شوند. به نظر می رسد اپل قصد دارد یک مدل در سایز کوچک و یک مدل پلاس را به عنوان نسل بعدی جایگزین آیفون 10 نماید. به همین دلیل در نهایت تولید آیفون 10 متوقف خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • shiva
    shiva | ۱۴ بهمن ۱۳۹۶

    وای دوربینش چقدر بیرونه انگار چشمای قورباغه

مطالب پیشنهادی