ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

در پتنت تازه هواوی، پشت دست هم نقش رابط کاربری ساعت هوشمند را ایفا می کند

ماه گذشته هواوی پتنتی ثبت نمود که اشاره به قاب حساس به لمس و فشار ساعت های هوشمند داشت و می توانست نحوه تعامل با ساعت های هوشمند را به طور اساسی تغییر دهد. اخیراً این ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ | ۲۰:۳۰

ماه گذشته هواوی پتنتی ثبت نمود که اشاره به قاب حساس به لمس و فشار ساعت های هوشمند داشت و می توانست نحوه تعامل با ساعت های هوشمند را به طور اساسی تغییر دهد. اخیراً این شرکت پتنتی برای تشخیص ژست‌های حرکتی پشت دست را نیز ثبت کرده است. این مطلب بدین معنی است که حسگر‌های فرا صوت و فرو سرخ حرکت انگشت در پشت دست را دنبال خواهد کرد.

در پتنت ثبت شده‌ی قبلی توسط هواوی شرح داده شده بود که کاربر می تواند به واسطه حرکات مختلفی از جمله سوایپ، لمس، چرخاندن یا فشار فرمان های لازم را صادر کند. این قابلیت‌ها موجب می‌شوند که هواوی بدون نیاز به افزودن کلیدهای بیشتر، امکان استفاده از طیف وسیعی از فرمان ها را تنها از طریق قاب ساعت فراهم کند.

تعبیه سنسورهای فرا صوت و فرو سرخ در ساعت‌های هوشمند هواوی که توسط پتنت جدید از سوی سازمان حقوق مالکیت معنوی مورد پذیرش قرار گرفته، راه حل مشکل محدودیت محل لمس در نمایشگر‌های ساعت‌های هوشمند را بهتر حل کرده و طراحی این گونه‌ ساعت‌ها را به مرحله‌ی دیگری وارد می‌کند.

نحوه تعامل با ساعت های هوشمند

بر اساس پتنت منتشر شده گجت‌ها با بهره بردن از این قابلیت می‌توانند حرکت را در چهار ناحیه‌ی اطراف ساعت هوشمند بسنجند. این مهم بدین معنی است که گجت هوشمند شما می‌تواند طرح‌های کشیده شده توسط انگشتان شما را تشخیص داده و آنها را درک کند.

بر اساس طرح‌های هواوی حسگرهای یاد شده قادر خواهند بود زمان نوشتن و سوایپ کاربر را درک کند. کاربر تنها باید توجه داشته باشد که انگشتش را همیشه هم ارتفاع دست دیگرش قرار دهد تا این مکانیزم بتواند به درستی عمل کند.

شرکت چینی قصد دارد در آینده، توانایی درک دبل کلیک، فشار طولانی و حرکت همزمان چند انگشت را نیز در این سنسور‌ها تعبیه کند.

بعید است که همه‌ی این توانایی‌ها بتوانند در نسل بعدی ساعت‌های هوشمند استفاده شود اما بازهم ثبت شدن این پتنت‌ها می تواند نحوه تعامل با ساعت های هوشمند را به طور اساسی تغییر دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی