ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آیفون و آیپد تقلبی
تکنولوژی

فروشند‌ه چینی ۴۰ هزار آیفون و آیپد تقلبی در آمریکا محکوم شد

فروشنده ۴۳ ساله‌ی چینی «Jianhua Li» که با ویزای موقت تحصیلی در آمریکا سکونت داشت، دیروز توسط دادگاه آمریکا به جرم فروش بیش از چهل هزار آیفون و آیپد تقلبی طی مدت ۵ سال در این ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۰:۳۰

فروشنده ۴۳ ساله‌ی چینی «Jianhua Li» که با ویزای موقت تحصیلی در آمریکا سکونت داشت، دیروز توسط دادگاه آمریکا به جرم فروش بیش از چهل هزار آیفون و آیپد تقلبی طی مدت ۵ سال در این کشور، محکوم شناخته شد.

لی که در ایالات متحده نام جف را برای خود انتخاب کرده بود، در سال ۲۰۱۵ توسط وزارت دادگستری و وزارت امنیت میهن ایالات متحده آمریکا  به همین علت تحت تعقیب قرار گرفت و دستگیر شد.

آیفون و آیپد تقلبی

جف لی با کمک آندرینا بکرا، روبرتو ولپه و روزاریو لامارکا از سال ۲۰۰۹ موفق شدند که تقریباً چهل هزار گجت و تجهیزات جانبی تقلبی قاچاق از چین به ایالات متحده منتقل کرده و به فروش برسانند. این محصولات شامل آیفون و آیپد تقلبی به همراه بسته‌بندی و برچسب‌های شرکت اپل نیز می‌شدند. قاچاق کالای صورت گرفته توسط این چهار نفر در مقیاس بزرگ طبقه بندی می شود چرا که شخص لی مبلغی معادل ۱.۱ میلیون دلار از آخرین فروش محصولات تقلبی با مارک اپل سود برده است. این ۱.۱ میلیون دلار سود را مشتریان از همه جا بی خبری تامین کرده‌اند که فکر می‌کردند در حال خرید گجت‌های پیشرفته‌ی اپل هستند.

البته هنوز واضح نیست که خود لی، شریکان یا خانواده‌اش از قاچاق گجت‌های تقبلی در طول این ۵ سال دقیقاً چه مقدار سود کرده‌اند. حتی به طور دقیق مشخص نشده که عملیات قاچاق این محصولات به چه بزرگی بوده یا به رسوایی‌های کارخانه‌های عظیم تولید محصولات تقلبی اپل در چین که کم هم نیستند ارتباطی دارند یا خیر.

آیفون و آیپد تقلبی

به گزارش وزارت دادگستری آمریکا صورت حساب‌های جعلی این عملیات ابتدا در فلوریدا و نیوجرسی تنظیم می‌شد که در واقع محلی بود که محصولات تقلبی در آن انبار شده بودند سپس وانمود می‌کردند که آنها را به ایتالیا و محل‌های دیگری دنیا فرستاده‌اند تا از همین طریق رد آنها را پاک کنند.

جف لی به جرم طراحی و اجرای قاچاق محصولات تقلبی به آمریکا و برچسب‌های جعلی توسط دادگاه آمریکا محکوم شده و قرار است حکم او در هفتم خرداد ماه تعیین شده و اجرا گردد. لامارکا یکی دیگر از دست اندرکاران این عملیات  نیز در ماه گذشته به ۳۷ ماه حبس محکوم شد. البته دیگر همکاران این قاچاقچی چینی، بکرا و ولپه نیز در انتظار دادگاه برای تعیین میزان محکومیتشان به جرم انتقال آیفون و آیپد تقلبی هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی