ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گزارش عملکرد مالی سونی در سه ماهه سوم سال مالی ۲۰۱۷ منتشر شد

روز گذشته سونی گزارش مربوط به عملکرد مالی اش در سه ماهه سوم سال مالی ۲۰۱۷ را منتشر کرد. این گزارش نشان می دهد که سود سونی در این مدت نسبت به بازه زمانی مشابه ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۰:۱۸

روز گذشته سونی گزارش مربوط به عملکرد مالی اش در سه ماهه سوم سال مالی ۲۰۱۷ را منتشر کرد. این گزارش نشان می دهد که سود سونی در این مدت نسبت به بازه زمانی مشابه در سال قبل چهار برابر شده است.

درآمدهای کمپانی ژاپنی نیز در این بازه رشد سال به سال ۱۱.۵ درصدی را تجربه کرده و به رقم ۲۳.۶ میلیارد دلار رسیده که از این میزان ۳.۱ میلیارد دلار آن سود عملیاتی اش بوده است.

البته باید اشاره کنیم که از زمان آغاز تحولات در واحد موبایل سونی کسب و کار این شرکت روند رشد صعودی به خود گرفته و آنطور که آمار و ارقام گزارش جدید نشان می دهد تا به اینجای کار سونی پرسودترین سال را در تاریخ ۷۲ ساله خود پشت سر گذاشته است.

درآمدها همانطور که اشاره کردیم قابل توجه هستند، با این حال اما کسب و کار موبایل سونی همچنان رو به افول است و فروش آن در بازه زمانی یاد شده به زیر دو میلیارد دلار رسیده. همین مساله تنزل سالانه واحد موبایل را به بیش از ۳۱ درصد رساند.

XA2 Ultra

سود واحد موبایل سونی البته تنها کاهشی ۵.۴ درصدی را تجربه کرد که تقریبا برابر با ۱۴۳ میلیون دلار می شود. این نشان می دهد که تغییر سیاست های این واحد نتیجه بخش بوده و امکانی را فراهم نموده که حتی با وجود کاهش سهم بازار آنچنان که باید زیان ده نباشد.

مدیریت سونی هم از تلاش های این شرکت برای همگام شدن موبایل هایش با گرایش روز سخن به میان آورده و از بازار موبایل به عنوان بخشی سخن به میان آورده که سونی به خاطر پتانسیل هایش برای موفقیت در آن هنوز هم آمادگی ترکش را ندارد.

گفتنی است ژاپنی ها همچنین پیش بینی های خود برای سال مالی ۲۰۱۷ را هم بالا برده اند که این مساله از موفقیت آن در فصل مالی اخیر ریشه می گیرد. در همین رابطه سونی پیش بینی سود تاریخی ۶.۵ میلیارد دلاری را برای بازه زمانی دوازده ماهه منتهی به مارس امسال مطرح کرده است. البته اشاره کنیم که برآوردهای کارشناسان این  شرکت بالاتر از مقدار پیش بینی شده تحلیلگران در ماه های اخیر به نظر می آید (که نتایج مالی سونی در سه ماهه سوم سال نیز همینطور بوده).

کمی پیش از انتشار این گزارش کازو هیرای رئیس هئیت مدیره سونی از تمایلش برای استعفا و انتقال قدرت به Kenichiro Yoshida  مدیر ارشد واحد عملیاتی این شرکت خبر داد و ابراز امیدواردی کرد که سونی بار دیگر به دوران اوج خد باز می گردد. این مدیر ۵۷ ساله قرار است که در تاریخ ۳۱ مارس از سمت خود کناره گیری کند و سکان هدایت سونی را در سال مالی جدید به مدیر تازه اش بسپارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • | ۱۴ بهمن ۱۳۹۶

    این نویسنده های دیجیاتو هم انگار یک دوره ورودی برای استخدام دارند به نام " چگونه سونی را ذلیل نشان دهیم" دارند

    • M
      M | ۱۴ بهمن ۱۳۹۶

      تا به اینجای کار سونی پرسودترین سال را در تاریخ ۷۲ ساله خود پشت سر گذاشته است.

  • ناصر
    ناصر | ۱۴ بهمن ۱۳۹۶

    درود بر سونی خیلی عالیه ارزوی موفقیت تمامی برندها

مطالب پیشنهادی