ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آیا مایکروسافت نسخه جداگانه ویندوز 10 اس را حذف می کند؟

در سال گذشته مایکروسافت نسخه جدیدی از ویندوز را با نام ویندوز 10 اس معرفی نمود که بزرگترین تفاوتش نسبت به بقیه نسخه ها سرعت بالاترش روی لپ تاپ های ضعیف تر بود و به ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ | ۲۰:۳۰

در سال گذشته مایکروسافت نسخه جدیدی از ویندوز را با نام ویندوز 10 اس معرفی نمود که بزرگترین تفاوتش نسبت به بقیه نسخه ها سرعت بالاترش روی لپ تاپ های ضعیف تر بود و به همین خاطر بعضی ها از آن به عنوان رقیب سیستم عامل کروم یاد می کردند.

ویندوز 10 اس در واقع نسخه سبک تر این سیستم عامل برای کارهای آموزشی به حساب می آید

با این وجود به نظر می رسد عرضه ویندوز 10 اس و در پی آن افزایش تعداد نسخه های ویندوز کاربران را گیج کرده است. به همین خاطر هم مایکروسافت می خواهد تا ورژن جداگانه ویندوز 10 اس را حذف کرده و آن را به عنوان حالت جدیدی تحت عنوان «اس» (S) به نسخه های قبلی ویندوز اضافه کند.

روز گذشته ردموندی ها آزمون Bug Bash را برگزار کردند. در بخشی از این آزمون، کاربران باید سیستم عامل کامپیوتر را به حالت اس تغییر می دادند و با توجه به صورت مسئله می شد این کار را با نسخه های خانگی و حرفه ای ویندوز 10 انجام داد.

ویندوز 10 اس

در صورتی که این اتفاق رنگ و بوی واقعیت به خودش بگیرد، کاربران از این به بعد می توانند ورژن اس ویندوزهای خانگی، حرفه ای یا احتمالا آموزشی را دانلود کنند و در صورتی که خواستند آن را به نسخه کامل ارتقا دهند؛ دیگر نیازی به دانلود نسخه جداگانه ویندوز 10 اس نیست.

ظاهرا مایکروسافت برنامه دارد تا برای نسخه های خانگی، تبدیل حالت اس به ورژن کامل را رایگان کند. کسانی هم که نسخه اس ورژن پرو را دارند، برای این کار باید 49 دلار بپردازند. در حال حاضر اگر مصرف کننده احساس کند که ویندوز اس به کارشان نمی آید می تواند با پرداخت 49 دلار نسخه کامل را بگیرد.

با توجه به گزارشات وب سایت Thurrott، حدود 60 درصد از کاربرانی که ویندوز اس را خریداری کرده اند این سیستم عامل را نگه داشته اند. از آن 40 درصد باقی مانده هم نزدیک به 60 درصد تنها در عرض 24 ساعت ویندوز خود را به نسخه کامل تر ارتقا دادند. جالب اینجاست لپ تاپ های سرفیس که شامل این گزارش نمی شوند.

بد نیست بدانید چند روز پیش هم گزارشی به دست رسید که نشان می داد ویندوز 10 بالاخره توانست رقیب دیرینه اش ویندوز 7 را کنار بزند؛ در حالی 42.78 درصد دسکتاپ ها از ویندوز 10 استفاده می کنند که این رقم برای ویندوز محبوب قبلی مایکروسافت 41.86 درصد است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • kerimi
    kerimi | ۵ اسفند ۱۳۹۶

    حالا واسه ماهایی که ویندوز 10 داریم یه نکته خفن بگم که روی Screen Sketch ضربه‌ای بزنید و به‌سرعت اسکرین‌شاتی از دسکتاپ خود بگیرید، از اینجا می‌توانید مستقیما در اسکرین‌شات خود با استفاده از ابزارهای قلمی که در داخل اپ فراهم شده است، نقاشی کنید.
    به همین سادگی
    روی ویندوز کرک شده این قابلیتارو من استفاده نکردم ولی الان رو ویندووز اورجینال واقعا فوق العادس به نظرم خود سایت www.microsoftlicense.com بهترین مرجع واسه تهیه ویندوز مادام العمتر و چند بار فعالسازی هستش

  • 123456
    123456 | ۱۵ بهمن ۱۳۹۶

    حالا من به شخصه چيكار كنم الان دوست عزيز؟

    • hamedA1994
      hamedA1994 | ۱۵ بهمن ۱۳۹۶

      شما می تونی بیخیال کامنت اسپم و بی محتوا گذاشتن و "پخ خخخ" بشی و به چیزای مفیدتر و مثبت بپردازی!

مطالب پیشنهادی