ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

sls
علمی

ناسا موتور راکت غول پیکر SLS را با موفقیت آزمایش کرد

آژانس فضایی ناسا روز گذشته موتور SLS یا «سیستم لانچ فضایی» را در مرکز  فضایی «استنیس»می سی سی پی با موفقیت آزمایش کرد. این سازمان در بیانیه خود تاکید کرده این آزمایش زمینه را برای تست ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۴:۳۰

آژانس فضایی ناسا روز گذشته موتور SLS یا «سیستم لانچ فضایی» را در مرکز  فضایی «استنیس»می سی سی پی با موفقیت آزمایش کرد. این سازمان در بیانیه خود تاکید کرده این آزمایش زمینه را برای تست نهایی کنترلر پرواز چهار موتور RS-25 مهیا خواهد کرد. پیشرانه RS-25 نیز اخیرا مورد آزمایش قرار گرفته و در نهایت به مجموعه سیستم پرتابSLS اضافه خواهد شد.

مجموعه سیستم پرتاب «SLS» ناسا شامل چهار پیشرانه RS-25 است که در مجموع رانشی معادل 907 تن را فراهم می کنند و علاوه بر آنها، دو بوستر راکتی قدرتمند نیز فضاپیمای اوریون را تا خروج از جو زمین همراهی خواهند کرد.

هدف از ساخت SLS اجرای ماموریت در اعماق فضا و سفر به مریخ و ماه است. بر اساس برنامه های ناسا این راکت غول پیکر در سال 2030 سفر خود به سمت مریخ را آغاز خواهد کرد.

SLS
آزمایش موتور SLS

این راکت غول پیکر می تواند 120 تن محموله را به مدار پایینی زمین برساند (تقریبا همان مقداری که راکت Saturn V حمل می کند و هم اکنون برای انتقال انسان از آن استفاده می شود).

دو هفته قبل یک جذب کننده شوک که برای پرواز روان تر به صورت چاپ سه بعدی تولید شده در همین مرکز مورد آزمایش قرار گرفت. هدف مهندسان ناسا از به کارگیری قطعات چاپ سه بعدی کاهش هزینه و زمان طراحی قوی ترین موشک فضایی تاریخ است.

«دن ادامسکی» رییس برنامه RS-25 در باره این آزمایشات می گوید:

ما سال 2017 را با آزمایشاتی موفق به پایان رساندیم و در اوایل سال جاری به این روند ادامه داده ایم. در آزمایشات آتی طراحی، تولید و به صرفه بودن قطعات سخت افزاری جدید مورد بررسی قرار می گیرد.

پرواز اولیه این راکت قرار است در سال جاری میلادی انجام شود و در صورتی که با موفقیت همراه باشد راه را برای انجام ماموریت های هیجان انگیز در اعماق فضا هموار خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Mr. Robot
    Mr. Robot | ۱۵ بهمن ۱۳۹۶

    شما که sls رو معنی کردین سیستم لانچ فضایی ،بهتر نبود بگین سیستم پرتاب فضایی،ترجمه یعنی به جای لانچ بگین پرتاب ن لانچو بگین لانچ

مطالب پیشنهادی