ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

تسلا در تنگنا؛ مشکل در تولید باتری دامان ایلان ماسک را گرفت

ایلان ماسک رئیس شرکت تسلا پیش از این که مدل 3 حتی معرفی شود. اعلام کرده بود که تولید اولین مدل انبوه یک چالش واقعی برای این شرکت خواهد بود. در واقع او مرحله اول ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ | ۰۰:۰۱

ایلان ماسک رئیس شرکت تسلا پیش از این که مدل 3 حتی معرفی شود. اعلام کرده بود که تولید اولین مدل انبوه یک چالش واقعی برای این شرکت خواهد بود. در واقع او مرحله اول را با نام جهنم تولید نام گذاری کرده بود.

با این که ماسک قول آن را داده بود که تولید این مدل به صورت تصاعدی خواهد بود اما با پایان سال 2017 همچنان خبری از تولید انبوه مدل 3 تسلا نیست. با توجه به گزارش های جدید کارخانه گیگافکتوری تسلا با مشکل در بخش تولید باتری مواجه شده است. گرچه تسلا بسیاری از این ادعاها را رد می کند.

طبق اطلاعاتی که کارکنان فعلی و سابق تسلا داده اند شرایط تولید باتری وخیم تر از آن چیزی است که به نظر می رسد. به گونه ای که تسلا کارکنان شرکت پاناسونیک را برای این بخش قرض گرفته است.

در واقع به نظر می رسد حتی اگر تولید بخش های دیگر تسلا مدل 3 به سرعت مناسبی برسد تسلا در حال حاضر توانایی تولید باتری مورد نیاز آن ها را نخواهد داشت.

کارکنان شرکت برای برخی از وظایف تولید باتری خودرو همانند ساختار بیرونی و کلاهک باتری که وظیفه نگه داری پک های باتری را دارند مناسب هستند اما در بخش سل های لیتیوم یونی به دلیل دقت بالایی که مورد نیاز است ماشین های تمام خودکار به انسان ها ارجحیت دارند.

در حال حاضر خطای انسانی می تواند وقت بسیار زیادی از تسلا بگیرد و به نظر می رسد این اتفاق در حال افتادن است. طبق صحبت های یکی از مهندسان تسلا وقتی که یک اشتباه رخ دهد همه مراحل دیگر را قطع می کند. در حال حاضر اغلب مشکل مربوط به کیفیت است.

بخش کنترل کیفیت نیز گزارش کرده که کارگران کم تجربه که از طریق یک آژانس استخدام وارد شرکت شده اند و در حین بازرسی و کنترل کیفیت بعضی از خرابی ها را از دست می دهند.

به همین دلیل بعضی از باتری های تسلا مدل 3 به مدت بسیار کوتاهی کار می کنند و یا احتمال آتش سوزی در آن ها بالاست.

گرچه سخنگوی شرکت تسلا ادعاهای مطرح شده در مورد کیفیت را رد می کند و اعلام می کند که در این مرحله بخش بیشتری از کار به صورت دستی در حال انجام است و در ادامه باید به سمت استفاده از ماشین های خودکار بیشتری برویم. کارمندان ما حتما نباید پیش زمینه ای در زمینه ساخت و تولید و محصولات مهندسی شده داشته باشند زیرا ما قبل از استخدام برنامه آموزشی و تمرینی بسیار خاصی را برای آن ها در نظر گرفته ایم و تمامی افراد از اهمیت اتصال سل های باتری به هم آگاه هستند.

در ادامه نیز مهندسان بسیار خاص ما این روند را دنبال می کنند و اگر مشکلی در این زمینه دیده شود قطعا عکس العمل مناسب را از خود نشان خواهند داد.

در هر صورت با توجه به تعداد بسیار کم تسلا مدل 3 های تولید شده، نمی توان نظر قطعی در مورد کیفیت و مشکلات احتمالی آن ها داد و باید دید که آیا تسلا مدل 3 های اولیه دچار مشکلی از این دست خواهند شد یا خیر. اگر اینطور نباشد دارندگان تسلا مدل 3 با اعتماد خاطر بیشتری از خودروی مطبوعشان استفاده خواهند کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی