ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ضبط مکالمات ممکن است یکی از قابلیت های پیش فرض اندروید P باشد

جمعی از توسعه دهندگان اخیرا با بررسی کدهای منبع پروژه اوپن سورس اندروید، به شواهدی رسیده اند که از ارائه قابلیت ضبط مکالمات تلفنی به طور بومی در اندروید P حکایت می کنند. از شواهد ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۵:۳۱

جمعی از توسعه دهندگان اخیرا با بررسی کدهای منبع پروژه اوپن سورس اندروید، به شواهدی رسیده اند که از ارائه قابلیت ضبط مکالمات تلفنی به طور بومی در اندروید P حکایت می کنند.

از شواهد و قرائن پیداست که برنامه نویسان گوگل به پروژه اوپن سورس اندروید کدهایی اضافه کرده اند که وجود یک «بوق ضبط مکالمه» را تأیید می کند. پیش بینی شده که این بوق احتمالا زمانی شروع به پخش می کند که کاربر روی دکمه ضبط مکالمات اشاره کرده باشد.

مطابق گزارشات، به نظر می رسد که این صدا دارای فرکانس ۱۴۰۰ هرتز باشد تا همه افراد در تمام سنین بدون هیچ مشکلی بتوانند آن را بشنوند. همچنین مشخص شده که این بوق ضبط مکالمه هر ۱۵ ثانیه یک بار تکرار می شود تا طرفین هنگام مکالمه از ضبط صدا آگاه باشند.

در صورت اضافه شدن این قابلیت به اندروید، لازم است که گوگل در قوانین استفاده اش تغییراتی به وجود آورد چرا که ضبط مکالمات در بعضی کشورها (مثل آمریکا) بدون آگاهی طرف مقابل یک امر غیر قانونی برشمرده شده و قابل پیگرد است.

بعضی منابع می گویند که گوگل برای ارائه این قابلیت به طور بومی در حال حاضر مشغول مذاکره با رگولاتوری هاست، هر چند که احتمالا برای گرفتن مجوز با دردسر زیادی مواجه نمی شود چرا که با پخش صدای بوق راهی پیش پای کاربران گذاشته تا از ضبط مکالمه آگاه شوند.

همچنین به گزارش برخی منابع دیگر، ظاهرا گوگل قصد دارد که این قابلیت را در قالب یک API در دسترس توسعه دهندگان شخص ثالث نیز قرار بدهد.

لازم به ذکر است که ویژگی ضبط مکالمات به صورت بومی، چیز جدیدی نیست و بعضی دیوایس های شرکت چینی وان پلاس مدتی است که آن را به کاربران خود ارائه می کنند. اما این نخستین باری است که چنین قابلیتی می خواهد که به طور بومی در یکی از نسخه های خالص اندروید حاضر باشد.

اندروید P که احتمالا با شماره نسخه ۹.۰ منتشر شود، این روزها مراحل پایانی توسعه اولین نسخه پیش نمایش خود را می گذراند که قرار است به زودی برای توسعه دهندگان منتشر گردد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • kamran naseri
    kamran naseri | ۱۶ بهمن ۱۳۹۶

    شیاعومی داره

  • M
    M | ۱۵ بهمن ۱۳۹۶

    در پشت پرده واقعا هدف از این قابلیت جدید چیه؟ چون درصد خیلی خیلی کمی از کاربران به ضبط مکالمه نیاز پیدا می کنند که آن هم با نصب یک نرم افزار رایگان قابل انجام است.

    • alex
      alex | ۱۶ بهمن ۱۳۹۶

      قابل انجامه ولی باتریت زود تموم میشه

    • SM
      SM | ۱۶ بهمن ۱۳۹۶

      نخیر عزیز گوشی هایی که اندروید خالص دارن با اون نرم افزار هاییکه میگی قابل رکورد کردن نیست بوط مثال سری نکسوس یا پیکسل حتی با روت کردن هم امکانپذیر نیست

مطالب پیشنهادی