ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پنل خورشیدی تسلا
تکنولوژی

تسلا بزرگترین نیروگاه برق مجازی دنیا را در استرالیا می سازد

مقامات ایالت جنوبی استرالیا اعلام کرده اند که قرار است با همکاری تسلا شبکه های از هزاران خانه که از طریق پنل های خورشیدی برق رسانی می شوند را تشکیل دهند. در این پروژه که ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۲:۳۰

مقامات ایالت جنوبی استرالیا اعلام کرده اند که قرار است با همکاری تسلا شبکه های از هزاران خانه که از طریق پنل های خورشیدی برق رسانی می شوند را تشکیل دهند.

در این پروژه که مراحل اولیه پیاده سازی آن به تازگی شروع شده، قرار است در نهایت 50 هزار خانه از طریق پنل های خورشیدی ساخت تسلا و باتری های خانگی «PowerWall» ایجاد شوند تا به گفته «جِی ویتِریل»، نخست وزیر ایالت جنوبی استرالیا «بزرگترین نیروگاه برق مجازی دنیا» ساخته شود. ویتریل در این مورد افزوده:

«طرح انرژی ما به معنی این است که در زمینه انرژی های تجدید پذیر پیشتاز می شویم و اکنون متکی بودن خانه ها بر خود (از حیث انرژی) را ساده تر کرده ایم».

او در ادامه گفته که از خانه های شهروندان به عنوان راهی برای تولید انرژی برای شبکه (برق) استرالیای جنوبی استفاده می شود. به این ترتیب با مشارکت خانوارها میزان زیادی در قبوض انرژی صرفه جویی می شود.

پنل خورشیدی

اکنون نصب پنل های خورشیدی و پک های باتری Powerwall تسلا در 1100 خانه آغاز شده و 24 هزار خانه دیگر نیز در آینده تجهیز خواهند شد. در نهایت قرار است در 4 سال آینده 50 هزار خانه به این تکنولوژی مجهز شوند.

در این صورت این تجهیزات قادر خواهند بود انرژی برقی به اندازه نیروگاه های مبتنی بر توربین های گازی یا ذغال سنگ تولید کنند. بر اساس ادعای تسلا این فناوری در نهایت می تواند 250 مگاوات ساعت از طریق انرژی خورشیدی و 650 مگاوات ساعت از طریق برق ذخیره شده در باتری ها را فراهم نماید. انرژی مازاد نیز برای مصرف در شب، در باتری ها ذخیره می شوند.

نصب این تجهیزات هیچ هزینه ای برای مالکان خانه ها ندارد

مسئله مهم این است که نصب این تجهیزات هیچ هزینه ای برای صاحبان خانه ها ندارد. در واقع هزینه این طرح از طریق تزریق چند میلیون دلار بودجه و نیز وام های حاصل از بودجه تخصیص داده شده برای انرژی های تجدید پذیری که از مالیات دهندگان دریافت می شود، تأمین می گردد. در آینده قرار است بودجه این طرح از طریق فروش مازاد انرژی تولید شده توسط شبکه برق مذکور تأمین شود.

پنل خورشیدی تسلا

همین الان هم بزرگترین باتری جهان در ایالت استرالیای جنوبی نصب شده؛ باتری هایی که توسط کمپانی ایلان ماسک، تسلا در عرض 100 روز ساخته شده و می تواند با ذخیره سازی خروجی برق تولیدی نیروگاه بادی «Hornsdale» پایداری شبکه را جهت تامین برق برای بیش از ۳۰ هزار واحد مسکونی تضمین نماید.

همچنین برخی از کشورهای دیگر از جمله آفریقای جنوبی نیز به دنبال بهره بردن از فناوری تولید برق از انرژی خورشیدی برای رفع مشکل دائمی کمبود برق خود هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی