ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فالکون هوی
علمی

فالکون هوی احتمالا یک سرنشین عجیب را با خود به فضا می برد

کمپانی اسپیس اکس ساعت 1:30 دقیقه سه شنبه به وقت محلی، راکت غول پیکر فالکون هوی را هفت سال پس از معرفی آن، از مرکز فضایی کندی در «کیپ کاناورال» به فضا پرتاب خواهد کرد. ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۵:۳۰

کمپانی اسپیس اکس ساعت 1:30 دقیقه سه شنبه به وقت محلی، راکت غول پیکر فالکون هوی را هفت سال پس از معرفی آن، از مرکز فضایی کندی در «کیپ کاناورال» به فضا پرتاب خواهد کرد.

این پرتاب در واقع یک ماموریت آزمایشی است و هدف از آن بررسی توانایی این راکت برای انتقال بار به مدار زمین است. محموله ای که فالکون هوی با خود حمل می کند نیز خوردوی رودستر آلبالویی رنگ ایلان ماسک است که مانکنی به نام «استارمن» نقش راننده آن را ایفا می کند. طی پرتاب راکت نیز صدای «دیوید بویی»، خواننده معروف از اسپیکرهای ماشین پخش می شود.فالکون هویماسک که به اطلاع رسانی پروژه هایش در شبکه های اجتماعی علاقه خاصی دارد امروز تصاویری از این خودرو را همراه با استارمن که لباس فضایی به تن دارد، در صفحه اینستاگرامش منتشر کرد.

رییس کمپانی تسلا تابستان گذشته نخستین تصاویر از این لباس فضایی مدرن را منتشر کرد که قرار است در ماموریت های به مقصد ایستگاه فضایی و برعکس در کپسول های Crew Dragon مورد استفاده قرار گیرد.

به گفته ماسک این لباس فضایی در حال حاضر قابل استفاده بوده و تست های خلاء با فشار دو برابر حالت استاندارد را پشت سر گذاشته است.یونیفورم فضایی اسپیس اکسهنوز مشخص نشده که این مانکن هم بلیط سفر شرکت در این ماموریت را دریافت کرده یا خیر، اما از شرکتی که یک خودرو تمام و کمال را راهی فضا می کند هیچ چیز بعید نیست.

هدف وی از اینکار انتقال این پیام است که ما انسان ها می توانیم بال هایمان را گشوده و به موجوداتی بین سیاره ای تبدیل شویم.

فالکون هوی، مدلی تکامل یافته از موشک های فالکون 9 اسپیس اکس است که سه هسته این موشک را در کنار یکدیگر قرار داده و در مجموع با بهره گیری از 27 موتور قدرتمند، رانشی برابر با 18 هواپیمای 747 را فراهم می کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی