ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پرچمدار جدید سامسونگ، گلکسی S9 وارد ایران شد؟

به نظر می‌رسد نسخه‌ای از موبایل گلکسی S9 و S9 Plus وارد کشور شده و در سازمان رگولاتوری نیز مورد تایید موقت قرار گرفته است. البته هنوز مشخص نیست که این دستگاه نسخه اصلی است ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۵:۴۷

به نظر می‌رسد نسخه‌ای از موبایل گلکسی S9 و S9 Plus وارد کشور شده و در سازمان رگولاتوری نیز مورد تایید موقت قرار گرفته است. البته هنوز مشخص نیست که این دستگاه نسخه اصلی است یا خیر اما در هر صورت مجوز واردات آن صادر شده و احتمالا در آینده‌ای نه‌چندان دور شاهد عرضه واردات رسمی این موبایل خواهیم بود.

کارشناس سامانه همتا در گفتگو با دیجیاتو تاکید می‌کند که وجود یک نسخه فیزیکی برای صدور چنین مجوزی ضروریست و صرفا از روی داده‌ها و مشخصات یک موبایل، مجوزی صادر نمی‌شود: «هر برند مدلی که می‌خواهد وارد کشور بشود باید قبل از عرضه یک نمونه برای سازمان تنظیمات و مقررات ارتباطات رادیویی بفرستند تا استانداردها و تست سلامت آن دستگاه مشخص شود و مجوز واردات آن صادر شود.»

دبیر انجمن واردکنندگان موبایل پیش‌تر خبر از عرضه پرچمدار جدید سامسونگ به کشور تا قبل از پایان سال داده بود و گفته بود که تمهیداتی برای وارد کردن آن دیده شده تا همگام با نهایی شدن طرح رجیستری، علاقه‌مندان به مدل جدید سامسونگ هم دسترسی پیدا کنند. وی به دییجاتو گفته بود:«تا پیش از عید احتمالا عرصه پرچمدار جدید سامسونگ یعنی گلکسی S9 در ایران را خواهیم داشت و اهمیت قرار گرفتن این برند در زیر طرح رجیستری به این سبب دوچندان خواهد بود.»

گواهی تایید نمونه تاییدیه ای است که تطابق مشخصات یک نمونه از تجهیزات ارتباطی و فناوری اطلاعات، از هر مارک و مدل را با استانداردهای فنی و مقررات ملی اعلام می دارد و مجوزی برای استفاده دستگاه در اتصال به شبکه­ های ارتباطی می باشد. لذا کلیه سازندگان داخلی، واردکنندگان و نمایندگی­های مجاز تجهیزات ارتباطی و فناوری اطلاعات قبل از تولید و ورود انبوه آن تجهیزات به کشور لازم است گواهی تأییدنمونه را از سازمان دریافت نمایند.

گواهی‌های که سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برای دستگاه‌های گوناگون صادر می‌کند شامل گواهی موقت و دائم است. گواهی موقتی که این سازمان برای هر دو نسخه گلکسی S9 صادر کرده بر اساس اسناد موجود در سایت به گواهی اطلاق می‌شود که مدت زمان اعتبار آن 6 ماهه بوده و با تکمیل آزمون­‌ها در هر مرحله تا 4 بار قابل تمدید است. این گواهی زمانی صادر می­شود که تنها بخشی از آزمایش­‌ها توسط متقاضی انجام شود.

البته با توجه به اینکه تا زمان عرضه رسمی این موبایل در بازار جهانی بیش از یک ماه زمان باقی مانده، شاید این گواهی بر اساس مدل نمونه این دستگاه و نه نسخه اصلی و نهایی صادر شده باشد.

بروزرسانی در تاریخ 18 بهمن ماه 1396:

بعد از پیگیری های متعدد دیجیاتو مشخص شد که علی رغم اظهارات کارشناسان همتا مبنی بر اینکه وجود یک نسخه فیزیکی برای انجام تست های رگولاتوری لازم است, ظاهرا مجوز این سازمان برای واردات پرچمدار جدید سامسونگ صرفا بر اساس مستندات بوده است.
دبیر انجمن وارد کنندگان موبایل ضمن تایید این مطلب به دیجیاتو گفت :

«مجوز موقت واردات گلکسی S9 و مدل پلاس آن را با مدارک و گزارش تست SAR بین المللی به نتیجه رساندیم و در تلاشیم به زودی این موبایل را به بازار ایران بیاوریم.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی