ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

Nuro R1
خودرو

برداشت مهندسین اسبق گوگل از تحویل کالا در آینده نزدیک با استفاده از فناوری خودران [تماشا کنید]

در میان انبوهی از شرکت هایی که این روزها یکی پس از دیگری شکل می گیرند، استارتاپی ظهور کرده که نگرشی نسبتا متفاوت به فناوری خودران دارد. این استارتاپ Nuro نام داشته و توسط دِیو ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۷:۱۵

در میان انبوهی از شرکت هایی که این روزها یکی پس از دیگری شکل می گیرند، استارتاپی ظهور کرده که نگرشی نسبتا متفاوت به فناوری خودران دارد. این استارتاپ Nuro نام داشته و توسط دِیو فرگوسن (Dave Ferguson) و جیاجون ژو (Jiajun Zhu) که دو تن از مهندسین سابق گوگل هستند، تاسیس شده است.

(Dave Ferguson) (Jiajun Zhu)

بر خلاف بیشتر استارتاپ های مشابه که عموما بر روی ارایه تاکسی ها یا کِشنده های بدون راننده تمرکز کرده اند، نورو در زمینه توسعه یک وسیله نقلیه خودران برای حمل و تحویل کالا در مسافت های کوتاه فعالیت می کند.

بنیانگذاران این استارتاپ اعتقاد دارند که خودکار کردن سرویس های تحویل کالا تصادفات را کاهش داده و  می تواند باعث قدرت گرفتن کسب و کارهای کوچک در برابر غولی مثل آمازون شود.

Nuro R1

اگر چه به نظر می رسد آمازون در زمان فعلی بیشتر بر روی تحویل کالا از طریق پهپاد تمرکز نموده، اما این کمپانی تحقیقاتی را برای بکارگیری ربات های خودران نیز آغاز کرده است.

چند پیش تویوتا نیز با رونمایی از مفهومی e-palette در CES 2018 برداشت خود از یک وسیله نقلیه چند منظوره که امکان بهره گیری از آن برای نگهداری و یا حمل و تحویل کالا نیز وجود دارد، به نمایش گذاشت.

نمونه اولیه ای که استارتاپ نورو توسعه داده شبیه یک جعبه یا توستر بزرگ است که بر روی چهار چرخ قرار گرفته؛ البته این پروتوتایپ که با نام R1 شناخته می شود، شباهت هایی کلی با اتومبیل خودران گوگل Firefly که سال پیش بازنشسته شد، دارد.

همانند Firefly، سخت افزارهای لازم برای کنترل شرایط محیط بر روی  سقف نورو R1 نصب شده اند. این سخت افزارها شامل انواع سنسورها، دوربین ها، رادارها و لیدار می شوند.

Nuro R1

از آنجایی کهR1 کاملا خودران است، هیچ صندلی یا کنترل کننده هایی مثل فرمان، پدال یا اهرم تعویض دنده در آن تعبیه نشده است. به منظور زمینه سازی برای انجام تست ها در معابر عمومی، نورو از 6 اتومبیل خودران جهت جمع آوری داده استفاده می کند. بعد از تکمیل این مرحله، داده ها به نمونه های اولیه افزوده خواهند شد.

Nuro R1

در حال حاضر نورو موفق به اخذ مجوزهای لازم از سازمان وسایل نقلیه موتوری کالیفرنیا شده و در نظر دارد تست های خیابانی را از اواخر امسال آغاز کند. البته این استارتاپ برای انجام تست در ایالت هایی که آزمایش اتومبیل های بدون راننده را ممنوع کرده اند، باید توافق نامه ای را از سازمان امنیت ترافیک اتوبان های ایالات متحده (NHTSA) دریافت کند.

Nuro R1

با وجود نوآوری، مدل تجاری نورو با چند چالش بزرگ روبرو است. یکی از این چالش ها به مکانیسم تحویل کالا به مشتریان بر می گردد. نبود راننده و عامل انسانی به این معناست که فردی برای به صدا درآوردن زنگ در خانه ها وجود ندارد.

برای رفع این مشکل اپلیکیشنی طراحی شده که موقع رسیدن R1 به مقصد، از طریق آن به فرد تحویل گیرنده اطلاع داده می شود. سپس کدی در اختیار وی قرار می گیرد که با وارد کردن آن جعبه یا جعبه های مربوطه باز شده و او می تواند سفارش خود را بردارد. همچنین برای امنیت بیشتر از فناوری تشخیص چهره نیز بهره گرفته شده است.

Nuro R1

استارتاپ نورو تاکنون موفق به جذب 92 میلیون دلار سرمایه شده و برای همکاری های احتمالی در حال مذاکره با برخی از شرکت های فعال در زمینه حمل و تحویل کالا است.

با توجه به رقابت شدیدی که این روزها در عرصه فناوری خودران جریان دارد، دور از انتظار نیست که برخی از کمپانی ها مثل آمازون پیشقدم شده و استارتاپ نورو را خریداری کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی