ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

رکورد‌ پیاده‌ روی روس‌ها در ایستگاه فضایی بین‌المللی شکسته شد

ثبت شدن یک پیاده‌ روی فضایی ۸ ساعته، رکورد ایستگاه فضایی بین‌المللی را شکست اما یک ایراد فنی نزدیک بود تمام کوشش‌های صورت گرفته در این مورد را بر باد دهد. در این پیاده روی فضایی، ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ | ۰۰:۰۱

ثبت شدن یک پیاده‌ روی فضایی ۸ ساعته، رکورد ایستگاه فضایی بین‌المللی را شکست اما یک ایراد فنی نزدیک بود تمام کوشش‌های صورت گرفته در این مورد را بر باد دهد. در این پیاده روی فضایی، دو فضانورد روس ۸ ساعت و ۱۳ دقیقه اطراف ایستگاه فضایی بین‌المللی به گردش پرداختند و تلاش کردند قطعاتی به آنتن ارتباطی این ایستگاه با روسیه اضافه کرده و قابلیت‌های آن را ارتقا دهند.

این رکورد تنها ۶ دقیقه جابجا شد

این پیاده‌ روی فضایی ابتدا قرار بود تنها ۶ و نیم ساعت به طول انجامد اما برخی مشکلات باعث شد که Alexander Misurkin و Anton Shkaplerov  مجبور شوند ۱ ساعت و ۴۳ دقیقه‌ دیگر در فضا سپری کرده و رکورد قبلی ایستگاه فضایی بین المللی را که ۸ ساعت و ۷ دقیقه بود به مدت ۶ دقیقه بهبود بخشند.

البته این رکوردزنی چندان خوشایند نبود چرا که آنتن مذکور بعد از بروز رسانی در محل دقیق خود قرار نگرفت. این آنتن کارآمد ابتدا کمی بیشتر از نیم متر از محلی اصلی خود فاصله گرفت تا جعبه‌های الکترونیکی و مسافت سنجی جدیدی در آن قرار گرفته و به روز رسانی شود. اما پس از قرار گرفتن این قطعات طی فرآیند بازگشت، آنتن یاد شده به یک وسیله‌ی نقلیه گیر کرده که هنوز در کنار قسمت روس ایستگاه فضایی بین‌المللی آرام گرفته بود.

این اتفاق باعث شد تا فضانوردان روسی مجبور شوند که آنتن را به صورت دستی چرخانده تا آن را به محل اصلی خود بازگردانند. آنها موفق شدند که مانع را رد کنند اما آنتن مقداری بیشتر چرخید و کمی با وضعیت اصلی خود فاصله پیدا کرد. پس از آن قسمت اضافی این مکانیزم با تصمیم مرکز کنترل عملیات روسیه رها شد تا در اتمسفر زمین بسوزد.

 

به گزارش ناسا آنتن یاد شده هم اکنون مانند قبل کار کرده و مشکلی ندارد. اگرچه هنوز روسیه این مطلب را تایید نکرده است.

در حالی‌ که رکورد پیاده‌ روی روس‌ها شکسته شد اما هنوز رکورد کلی دست نخورده باقی مانده و در واقع به فضانوردان ناسا تعلق دارد که سال ۲۰۰۱ میلادی، تقریباً ۹ ساعت را بیرون از ایستگاه فضایی بین‌المللی سپری کردند. البته در هفته‌ی گذشته ۲۰۷ پیاده روی فضایی در این ایستگاه انجام شد که ممکن است در صورت ادامه‌ی این فعالیت ها بالاخره رکورد کلی نیز جابجا شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی