ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شیائومی به فهرست ۵ تولید کنند‌ه برتر موبایل در دنیا بازگشت

موسسه‌ی IDC اخیراً آمار فروش جهانی تلفن‌های هوشمند در سال ۲۰۱۷ را عرضه کرده است. این آمار نشان می‌ دهد که شیائومی توانسته به فهرست ۵ تولید کنند‌ه برتر موبایل دنیا راه پیدا کند. این ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۵:۴۵

موسسه‌ی IDC اخیراً آمار فروش جهانی تلفن‌های هوشمند در سال ۲۰۱۷ را عرضه کرده است. این آمار نشان می‌ دهد که شیائومی توانسته به فهرست ۵ تولید کنند‌ه برتر موبایل دنیا راه پیدا کند. این شرکت با کنار زدن شرکت Vivo توانسته بعد از سامسونگ، اپل، هواوی و اوپو در رتبه‌ی پنجم این لیست قرار گیرد. اما میزان کلی فروش موبایل در دنیا کاهش یافته است.

شیائومی که اکنون ارزشی معادل ۱۰۰ میلیارد دارد سال گذشته توانست ۹۲.۴ میلیون موبایل به فروش رسانده و این رقم را نسبت به سال قبل ۷۴.۵ درصد افزایش دهد. این درحالی است که میزان فروش برند‌هایی غیر از ۵ تولید کنند‌ه برتر موبایل در سال قبل ۱۱.۷ درصد کمتر شده است.

فروش کلی موبایل در سال ۲۰۱۷ یک دهم درصد کاهش یافته است

به طور کلی آمار فروش این گجت پرطرفدار برای اولین در سال ۲۰۱۷، یک دهم درصد کاهش یافته و به رقم ۱.۴۷ میلیارد تلفن همراه رسیده است. طی سه ماهه گذشته میزان فروش تلفن‌های هوشمند در چین و آمریکا کاهشی ۶.۳ درصدی تجربه‌ کرده است. گزارش‌ها حاکی از آن است که اپل توانسته با وجود بی اشتیاقی کاربران برای خرید آیفون 10 ، تعداد موبایل بیشتری از سامسونگ بفروشد.

البته در این میان باید توجه داشت که آمار ارسال شده توسط IDC با ارقام محسابه شده توسط Strategy Analytics مطاقبت ندارد و این اختلاف به علت تفاوت در معیارهای مورد محاسبه توسط شرکت ‌های تحقیقاتی باشد. با بررسی اطلاعات محاسبه شده متوجه می‌شویم که Strategy Analytics افزایش میزان فروش یک درصدی را نشان می‌دهد که با کاهش یک دهم درصدی IDC نمی‌خواند. همچنین به گزارش Strategy Analytics فروش این گجت‌ها در بازارهای چین و آمریکا ۹ درصد نسبت به سال گذشته کمتر شده که این رقم نیز با ۶.۳ IDC نمی‌خواند.

کاهش فروش تلفن‌های هوشمند می‌تواند بدین دلیل باشد که جدیداً کاربران ترجیح می‌دهند که موبایل‌هایشان را برای مدت بیشتری نگه داشته و آن ها را سالانه ارتقا ندهند؛ با گرانتر شدن پرچمداران و نزدیک شدن مشخصات سری‌های تلفن‌های هوشمند با یکدیگر قابل توجیح است که کاربران دیگر ارزش زیادی در ارتقای سالانه مدل‌های خود نمی‌بییند.

پایین آمدن میزان فروش تلفن‌های هوشمند اگرچه عددی کمی است اما می‌تواند زنگ خطری را برای تولیدکنندگان موبایل به صدا درآورده تا شاید آنها بتوانند با طراحی و تولید محصولاتی متفاوت کاربران را اغوا کرده و وادارشان کند که برای ارتقای مدل‌های جدیدتر دست به جیب شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی