ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اسنپدراگون
تکنولوژی

احتمال معرفی اسنپدراگون 850 با پشتیبانی از 5G برای کامپیوترهای ویندوزی

چیپست اسنپدراگون 845 که دو ماه از معرفی آن می گذرد هنوز به هیچ موبایلی را پیدا نکرده با این حال برخی منابع مدعی شده اند کوالکام کار روی چیپست بعدی را آغاز کرده است. ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۶:۳۰

چیپست اسنپدراگون 845 که دو ماه از معرفی آن می گذرد هنوز به هیچ موبایلی را پیدا نکرده با این حال برخی منابع مدعی شده اند کوالکام کار روی چیپست بعدی را آغاز کرده است.

بر اساس گزارش PC Mag احتمالا چیپست جدید که اسنپدراگون 850 نام دارد، در سال 2018 به بازار عرضه شود اما هدف اصلی آن نه موبایل های پرچمدار بلکه کامپیوترهای مبتنی بر معماری ARM با سیستم عامل ویندوز 10 خواهد بود.

کوالکام معمولا در نام گذاری چیپست های جدید از مرتبه های 5 تایی استفاده نمی کند برای مثال در سال های اخیر شاهد معرفی تراشه های 820، 835 و 845 بوده ایم. با این حال این کمپانی برخی مواقع نسخه ای اصلاح شده از تراشه های خود را با یک یا دو رقم بالاتر عرضه می کند که از میان می توان به چیپست های 821 و 652 اشاره کرد که به ترتیب جایگزینی برای مدل های 820 و 650 بودند.

همین مساله باعث شده که اسنپدراگون 850 در واقع نسخه بهینه شده 845 برای کامپیوترها قلمداد شود. یکی از بهنیه سازی های احتمالی اسنپدراگون 845 می تواند تعبیه مودم X50 کوالکام باشد که از قابلیت اتصال 5G پشتیبانی می کند.

ترکیب اسنپدارگون 845 و مودم X50 باعث افزایش سایز چیپست شده و امکان تعبیه آن در موبایل های هوشمند را از بین می برد، با این حال این مساله در تبلت ها و لپ تاپ های ویندوزی مشکل خاصی به همراه ندارد.

احتمالا شبکه های 5G تا پایان سال 2018 در اختیار کاربران قرار گیرند اما عرضه موبایل های دارای این قابلیت ممکن است تا 2019 طول بکشد. از اینرو نخستین گجت های که انتظار می رود به 5G مجهز شوند هات اسپات هایی هستند که این شبکه را در قالب وای فای به کاربران ارائه می کنند.

بنابرین توسعه یک چیپست قدرتمند بر اساس فناوری های موجود و مجهز ساختن آن به مودم 5G می تواند استراتژی خوبی برای جلب مشتریان باشد. علاوه بر این چیپست مجهز به 5G می تواند کوالکام را نسبت به رقبایی از قبیل اینتل در موقعیت بهتری قرار دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی