ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

مونتاژ کامیون 26 تنی ایسوزو FVZ؛ دستاورد تازه گروه بهمن در آستانه 66 سالگی

به سبب تغییر نیازها و سبک زندگی، گسترش فعالیت شرکت های توزیع کننده عمده و رشد اقتصادی، نیاز به کامیون و کامیونت در بازار کشور افزایش یافته و بهمن دیزل با داشتن سهم بیش از ...

تیم خودرو
نوشته شده توسط تیم خودرو | ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۴:۴۵

به سبب تغییر نیازها و سبک زندگی، گسترش فعالیت شرکت های توزیع کننده عمده و رشد اقتصادی، نیاز به کامیون و کامیونت در بازار کشور افزایش یافته و بهمن دیزل با داشتن سهم بیش از 60 درصدی از بازار در این زمینه پیشتاز است.

روز گذشته نیز کامیون جدید 26 تن FVZ ایسوزو، همزمان با 16 بهمن ،سالگرد 66 سالگی این مجموعه از سوی بهمن دیزل در هتل المپیک تهران رونمایی شد.
این خودرو به عنوان جدیدترین محصول ایسوزو همزمان با ژاپن و کشورهای دیگر به سبد محصولات بهمن دیزل اضافه شد.
ایسوزو FVZ

مهندس شفیعی مدیر عامل شرکت بهمن دیزل از برنامه های این شرکت برای آینده خودروهای تجاری خبر داد و گفت: فروش بهمن دیزل نسبت به سال گذشته ۲۵ درصد رشد داشته است و پیش بینی می شود برنامه تولید 6300 دستگاه خودرو ایسوزو در سال آینده محقق شود . به طوری که طی 10 ماه ابتدای سال 96 ، در بخش کامیون، کامیونت و مینی بوس، 46 درصد سهم بازار در دست شرکت بهمن دیزل است که و در بخش کامیونت نیز سهم بازار 53 درصد را شامل می شود.
شفیعی با اشاره به نقاط قوت این شرکت، افزود: شریک تجاری توانمند، شبکه فروش و خدمات پس از فروش گسترده، زیرساخت های مناسب، نیروی انسانی مجرب، سهامداران خصوصی وحرفه ای ، کیفیت برتر و قیمت مناسب از جمله نقاط قوت بهمن دیزل به شمار می آیند.

به گفته "آرایی" ، مدیر عامل بخش خودرو شرکت ماروبنی (نماینده شرکت ایسوزوی ژاپن) بازار ایران از اهمیت ویژه ای برای این شرکت برخوردار است و در طول مدت همکاری خود با شرکت بهمن دیزل موفق به کسب سهم مطلوبی از بازار خودروهای تجاری در ایران شده ایم.

FVZ با شاسی مقاوم

در در پایان برنامه مهندس محمد رضا کمالی مدیر مهندسی پروژه های شرکت بهمن دیزل به توضیح در خصوص کامیون FVZ پرداخت و افزود:کامیون ایسوزو FVZ جدیدترین محصول گروه صنعتی بهمن دیزل می باشد که به عنوان کامیون سنگین بهمن دیزل با پیشرانه موتوری 6 سیلندری 7790سی سی و به لطف توربوشارژر می تواند 300 اسب بخار و 980 نیوتن متر گشتاور تولید کند.

ایسوزو FVZ
موتورهای به کاربرده شده بر روی کامیون ایسوزو FVZ از نوع 6kl-tcs Hهستند که به آرایش 6 سیلندری و حجم نزدیک به 8 لیتر و حداکثر قدرت 280 اسب بخار مجهز شده اند که این نوع موتور در کامیون ایسوزو FVR نیز به کاربرده شده است. همچنین انتقال قدرت کامیون ایسوزو FVZ نیز به وسیله گیربکس های 8 دنده ZF انجام می شود.
وی همچنین کلاچ این نوع کامیون ایسوزو را تک صفحه ای خشک با کنترلگر هیدروپنوماتیک با قطر خارجی 380 میلی متر عنوان کرد.

ضمن اینکه کامیون FVZ ایسوزو با تجهیزات ویژه نظیر کابین تاشو با مکانیزم الکتروهیدرولیکی، کیسه هوا سرنشین و مجموعه ای آپشن ها ، باعث شده این محصول جدید بهمن دیزل در رده یکی از محصولات برتر شرکت صنعتی بهمن دیزل قرار گیرد.

کمالی در ادامه سیستم ASR ( کنترل لغزش خودرو در حین حرکت ) و استفاده از سیستم HVAC ( ایجاد دمای شرایط دمایی مطبوع در وضعیت سرمایش و گرمایش کابین ) و به کارگیری سیستم تقویتی ( Stiffener) به منظور بالا بردن استحکام و مقاومت شاسی خودرو را از ویژگیهای اصلی این خودرو عنوان کرد.

در نهایت ذکر این نکته واجب است که کامیون FVZ علیرغم ثبت شدن براساس تناژ 26000 کیلوگرمی، از توانایی حمل بارهایی بیش از 35 تن نیز برخوردار است و با مصرف سوختی معادل 26 لیتر در یکصد کیلومتر، گزینه ای مدرن و اقتصادی در بازار کامیون های 6X4 کشور به حساب می آید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی