ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

درخواست یونیسف از گیمرها: برای خیریه پول مجازی استخراج کنید

در سال های اخیر استخراج پول های مجازی به کسب و کاری بزرگ بدل شده و به خاطر علاقمندی مردم به این پول ها، همانطور که در خبرها خوانده اید خرید کارت گرافیک، مادربورد و ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۷:۰۰

در سال های اخیر استخراج پول های مجازی به کسب و کاری بزرگ بدل شده و به خاطر علاقمندی مردم به این پول ها، همانطور که در خبرها خوانده اید خرید کارت گرافیک، مادربورد و منابع تغذیه برای گیمرها بسیار دشوار شده است.

در همین راستا نیز انویدیا از خرده فروشان درخواست کرد که به نحوی با گیمرها راه بیایند و پیدا کردن کارت گرافیک در بحبوحه داغی بازار این محصولات را برای آنها راحت تر نمایند.

با در نظر داشتن همین مساله، یونیسف اخیرا از گیمرها (که احتمالا به خاطر همین موضوع موفق به خرید کارت گرافیک نشده اند) خواسته که در صورت در اختیار داشتن امکانات لازم، اتریم استخراج کرده و به نهادهای خیریه ببخشند.

این پروژه که «نقاط عطف» نام گرفته همراستا با طرح های دیگری است که بر بستر بلاکچین آغاز شده اند. یونیسف پیشتر به خاطر ماهیت شفاف تراکنش های مالی صورت گرفته بر بستر بلاکچین و حذف واسطه ها از معاملاتش از این تکنولوژی برای کاهش قابل توجه هزینه هایش کمک گرفته. همزمان سازمان جهانی غذا نیز از اتریوم برای تحویل ژتون غذا به ارزش ۱.۴ میلیون دلار به پناهجویان سوری در اردن استفاده کرده است.

اما موفقیت برنامه جهانی غذا در اردن در پی اجرای پروژه های مشابه آن در پاکستان اتفاق می افتد. رابرت آپ مدیری نوآوری این سازمان در همین رابطه خاطرنشان شد:

ما احساس می کنیم که در نقطه شروع قرار داریم. موارد مصرف بالقوه ای برای بلاکچین وجود دارد که می توانند به شکلی قابل توجه نحوه کمک رسانی، اثربخشی و امنیت پروژه های ما را تحت تاثیر قرار دهند.

بلاکچین از جمله تکنولوژی های تازه ایست که به شدت مورد توجه سازمان های غیرانتفاعی قرار گرفته و علت نیز سهولت انتقال پول از طریق آن و رساندنش به دست پیمانکاران در اقصی نقاط دنیاست. با این حال اما به لطف محبوبیت این فناوری در میان تبهکاران، انتظار می رود که موانع قانونی متعددی در آینده نزدیک پیش روی آن قرار گرفته و همین مساله سازمان های خیریه را با مشکل روبرو کند. از سویی سقوط ادامه دار ارزش بیت کوین، سوددهی کسب و کارهای مبتنی بر آن را به شدت زیر سوال برده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • pine
    pine | ۱۷ بهمن ۱۳۹۶

    متوجه نمیشم.میگه در همین راستا چون خرید وسایل سخت شده یا گیرتون نمیاد.استخراج کنید بدید خیریه.چه ارتباطی داره به هم اینا؟

مطالب پیشنهادی