ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

hyundai_new_santa_fe-2019_exterior
خودرو

انقلاب در سئول؛ اولین اطلاعات از هیوندای سانتافه 2019

بعد از انتشار چندین و چند تصویر مبهم و عکس های جاسوسی متعدد، سرانجام نخستین تصاویر رسمی از نسل چهارم سانتافه توسط هیوندای منتشر شد. با توجه به این تصاویر، می توان گفت که نسل ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۷:۴۶

بعد از انتشار چندین و چند تصویر مبهم و عکس های جاسوسی متعدد، سرانجام نخستین تصاویر رسمی از نسل چهارم سانتافه توسط هیوندای منتشر شد. با توجه به این تصاویر، می توان گفت که نسل چهارم سانتافه به کلی متحول گشته و اشتراکات بسیار کمی با نسل قبل دارد.

hyundai_new_santa_fe-2019_exterior

در نمای روبرو سانتافه 2019 از زبان طراحی جدیدی که هیوندای برای شاسی بلندهای خود در نظر گرفته، پیروی می کند. یکی از ویژگی های شاخص این زبان طراحی که برای اولین بار در کراس اوور کوچک کونا و اخیرا در مدل هیدروژنی نکسو نمود پیدا کرده، چراغ های اصلی دو تکه هستند. استفاده از این ترکیب به همراه "جلوپنجره آبشاری" نمای بسیار متمایزی در بخش جلویی خودرو پدید آورده و می تواند یکی از برگ های برنده سانتافه در کلاس پر رقابت شاسی بلندهای سایز متوسط باشد.

2019-hyundai-santa-fe-4

در نمای جانبی خط نسبتا ضخیمی که از گوشه چراغ های جلو آغاز شده و تا چراغ های عقب امتداد پیدا می کنند، نقشی بسزا در القای حس پویایی و تحرک دارند. گلگیرهای نیز اکنون متورم تر شده و کمان آنها حالت مربعی تری به خود گرفته است. این عوامل باعث شده اند که سانتافه چهارم در نمای جانبی ظاهری جسور و با صلابت به خود بگیرد.

2019-hyundai-santa-fe (2)

اگر بخواهیم بر اساس طرح هایی که ماه گذشته میلادی از این شاسی بلند کره ای منتشر شدند، نمای عقب را توصیف کنیم، باید بگوییم که این قسمت نیز تا حد زیادی دگرگون شده و ترکیب جذاب و هیجان انگیزی خلق شده است. حجم پردازی های بعضا اغراق آمیز، چراغ های باریک و کشیده و امتداد فوق العاده زیبای خط جانبی اصلی بر روی درب، برخی از المان های شاخص و کلیدی نمای عقب به شمار می روند.

2019-hyundai-santa-fe-teaser

در داخل کابین نیز تقریبا همه چیز جدید بوده و گویی تمام اجزا از نو طراحی شده اند. طبق انتظار کنسول و داشبورد شباهت هایی با برادر کوچک تر یعنی کونا دارند. صفحه نمایش اصلی ایستاده سیستم اینفوتینمنت و نشان دهنده های ظاهرا دیجیتال پشت فرمان دو مورد از ویژگی های متفاوت کابین سانتافه 2019 هستند.

2019-hyundai-santa-fe-teaser

آنطور که هیوندای اعلام کرده سانتافه چهارم در سرزمین مادری با سه موتور متفاوت عرضه خواهد شد. این سه موتور عبارتند از نمونه های 2 و 2.2 لیتری توربودیزل و یک نمونه 2 لیتری بنزینی توربوشارژ. جالب اینکه نیروی تولیدی توسط هر کدام از این موتورها از طریق یک گیربکس هشت سرعته خودکار به همه چرخ ها ارسال می شوند.

Hyundai Santa fe

از لحاظ ایمنی شاسی بلند سایز متوسط کره ای ها با انبوهی از تجهیزات وارد میدان خواهد شد. سیستم اخطار و جلوگیری از برخورد از جلو، سیستم اخطار خروج از بین خطوط و سیستم نوربالای کمکی تنها برخی از این موارد هستند. پیش بینی وقوع تصادف در صورت باز شدن درها توسط سرنشینان و قفل کردن آنها جهت پیشگیری از هر گونه برخورد احتمالی و همچنین سیستم یادآوری حضور سرنشین بر روی صندلی های عقب (Rear Occupant Alert) از دیگر قابلیت های ایمنی جالب سانتافه چهارم به شمار می روند.

برای اطلاع از مشخصات کامل و تصاویر بیشتر از نسل جدید سانتافه باید تا زمان برگزاری نمایشگاه خودروی نیویورک منظر بمانیم. این نمایشگاه اواخر ماه آینده میلادی شروع به کار خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • امیر سادات شیرازی
    امیر سادات شیرازی | ۲۰ بهمن ۱۳۹۶

    چرا شبیه تویوتا شده

  • ali shafiey
    ali shafiey | ۱۸ بهمن ۱۳۹۶

    قیمتشم خیلی خوشگله

  • ali-g
    ali-g | ۱۸ بهمن ۱۳۹۶

    خلایق هر چه لایق

مطالب پیشنهادی