ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ایلان ماسک انیمیشنی از روند پرتاب فالکون هوی منتشر کرد [تماشا کنید]

اسپیس اکس قرار است ساعت ۲۲ امشب فالکون هوی را به فضا پرتاب کند، از این رو «ایلان ماسک» مدیرعامل این کمپانی انیمیشنی از این آزمایش را در توییتر منتشر کرده که مراحل مختلف آن ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۷:۲۰

اسپیس اکس قرار است ساعت ۲۲ امشب فالکون هوی را به فضا پرتاب کند، از این رو «ایلان ماسک» مدیرعامل این کمپانی انیمیشنی از این آزمایش را در توییتر منتشر کرده که مراحل مختلف آن از لحظه پرتاب تا بازگشت راکت ها و رها شدن خودروی رودستر در فضا را به تصویر می کشد.

این انیمیشن در واقع نسخه ارتقاء یافته‌ی ویدیو اولیه‌ی است که همین  شرکت چند سال پیش منتشر شده بود. اما نسخه‌ی جدید نشان می‌دهد که ماشین الکتریک رودستر در کجای این موشک قرار گرفته و قرار است به چه شکل از فضاپیمای یاد شده جدا شود

پس خروج فالکون هوی از مدار زمین، سه موشک فالکون ۹ آن از فضاپیما جدا شده و به زمین برمی‌گردند تا در پرتاب‌های بعدی مورد استفاده قرار گیرند. سپس فضاپیمای دراگو به مسیر خود ادامه می‌دهد تا خودروی را که با خود حمل می‌کند را رها کند. این ماشین الکتریکی با سرعت ۱۱ کیلومتر بر ساعت به سمت مریخ رها شد و در فضای نامتناهی غوطه‌ور خواهد شد.در انیمیشن یاد شده مشخص شده که محموله ای که فالکون هوی با خود حمل می کند نیز خوردوی رودستر آلبالویی رنگ ایلان ماسک است که مانکنی به نام «استارمن» نقش راننده آن را ایفا می کند. با اینکه در فضا به علت نبود اتمسفر صدا و موسیقی معنایی ندارد اما قرار است طی پرتاب راکت صدای «دیوید بویی»، خواننده معروف از اسپیکرهای ماشین پخش شود.

فالکون هوی، مدلی تکامل یافته از موشک های فالکون ۹ اسپیس اکس است که سه هسته این موشک را در کنار یکدیگر قرار داده و در مجموع با بهره گیری از ۲۷ موتور قدرتمند، رانشی برابر با ۱۸ هواپیمای ۷۴۷ را فراهم می کند.

به گفته‌ی ایلان ماسک هدف از پرتاب موشک فالکون هوی، انتقال این پیام است که ما انسان ها می توانیم بال هایمان را گشوده و به موجوداتی بین سیاره ای تبدیل شویم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی